PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 13/1996 • (1) Za isporučene proizvode i usluge, prodavatelj je obvezan izdati račun u skladu s propisima o prometu robe i usluga u zemlji. Račun mora imati podatke o prodavatelju (ime ili naziv), ime ili naziv kupca, broj računa, dan ispostavljanja računa, broj narudžbenice temeljem koje je roba isporučena, podatke o proizvodima i uslugama te vrijednost zaračunanih proizvoda i usluga.
NN 13/1996 • (2) Podaci o vrijednosti proizvoda i usluga iskazuju se u kunama. Osim u kunama vrijednosti isporučenih proizvoda i usluga može se iskazati i u stranoj valuti. Za preračunavanje u stranu valutu primjenjuje se srednji tečaj Narodne banke Hrvatske, na dan isporuke.
NN 13/1996 • (3) Na prodane proizvode i usluge ne obračunava se porez na promet budući da je prodaja NATO-u izjednačena s izvozom. Tipizirana i numerirana narudžbenica za proizvode i usluge, ujedno je i izjava kojom se NATO legitimira kao kupac i temeljem koje ostvaruje pravo na bezporeznu nabavu i proizvoda i usluga. Isporučeni proizvodi i usluge NATO-u plaćaju se na način koji je u izvozu uobičajen: doznakom na devizni račun domaćih isporučitelja, čekovima u stranoj valuti, doznakom s nerezidentnog računa te efektivna strana sredstva plaćanja (gotovina). Račune u gotovini pojedini isporučitelj može naplatiti do vrijednosti od 20.000 $ mjesečno.
NN 13/1996 • (1) Domaći isporučitelji mogu prodavati proizvode NATO-u, bez obračunavanja i plaćanja poreza na promet, temeljem opisane narudžbenice, iz veleprodaje i maloprodaje.
NN 13/1996 • (2) Ako su isporuke iz maloprodaje, koja je zadužena s vrijednošću robe u koju je ukalkuliran i porez na promet, postupa se na isti način, kao i u domaćem prometu, kada se roba iz maloprodaje prodaje na veleprodajni način. To znači da se iz maloprodajne cijene isključi porez na promet (stornira), i promet se iskazuje kao veleprodaja.
NN 13/1996 • (3) Sve prodaje NATO-u, uz narudžbenicu i izdavanje računa, smatraju se veleprodajom, neovisno o tome da li se realiziraju iz maloprodaje ili veleprodaje, što znači da se kod tih prodaja ostvaruje razlika u cijeni kao usluga veleprodaje. Budući da su prodaje NATO-u oslobođene oporezivanja porezom na promet proizvoda i usluga, i ostvarena razlika u cijeni, kao usluga veleprodaje, pri prodaji NATO-u, ne oporezuje se.
NN 13/1996 • (4) Proizvode, za koje je porezni obveznik proizvođač ili uvoznik, kao što su duhanske prerađevine, alkoholna pića (pod alkoholnim pićima razumijevaju se pića koja sadrže više od 2% alkohola), osvježavajuća gazirana i umjetna bezalkoholna pića, mineralne i gazirane vode i kava (sirova, pržena, mljevena i ekstrakt), NATO može temeljem narudžbenice nabaviti bez plaćanja poreza na promet proizvoda, samo izravno kod proizvođača odnosno uvoznika.
NN 13/1996 • (1) NATO može kupovati proizvode i usluge izravno i neizravno, putem vlastitih agencija za nabavu i drugih posrednika koji rade u ime i za račun NATO-a. U takvim slučajevima, oslobođeni oporezivanja jesu oni proizvodi i usluge koji se kupuju na temelju posebne narudžbenice NATO-a, koje moraju glasiti na isporučitelja robe ili usluge i moraju biti plaćene isporučitelju od strane NATO-a na jedan od načina koji smo naveli, u skladu s propisima o deviznom poslovanju.
NN 13/1996 • (2) Ako proizvode za NATO naručuje agent ili posrednik bez narudžbenica NATO-a ili ako isporuku proizvoda ili usluga po narudžbenici NATO-a, NATO ne primi ili ne plati, takve isporuke se smatraju prometom u zemlji, što znači da se oporezuju, ako po Zakonu o porezu na promet proizvoda i usluga ("Narodne novine" br. 95/94, 34/95), nije drugačije propisano.
NN 13/1996 • Oslobođenje od plaćanja posebnih poreza (trošarina), NATO može ostvariti samo u slučaju, kada proizvode, koji se oporezuju posebnim porezima (nafta i naftni derivati, alkoholna pića, bezalkoholna pića, pivo, duhan i duhanske prerađevine i kava), nabavlja izravno od poreznih obveznika, tj. od proizvođača ili uvoznika tih proizvoda.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 13/1996 • (1) Osoblje NATO-a može nabavljati robu za osobne potrebe (domaću ili stranu robu preko domaćih dobavljača ili izravno od proizvođača/uvoznika), oslobođenu od poreza na promet, samo u posebnim prodajnim centrima namijenjenim isključivo za potrebe osoblja NATO-a.
NN 13/1996 • (2) Pod pojmom "osoblje NATO-a" podrazumijevaju se samo civilne i vojne osobe Sjevernoatlantskog saveza a ne unajmljeno mjesno (domaće) osoblje. To znači da se unajmljene, privremeno uposlene domaće osobe, ne smatraju osobljem NATO-a i nemaju pravo na kupnje proizvoda bez poreza u posebnim prodajnim centrima NATO-a.
NN 13/1996 • (3) Usluge pružene osoblju NATO-a kao fizičkim osobama, oporezuju se s 10% poreza na promet usluga iz Tarifnog broja 1. Tarife poreza na promet usluga, koja je sastavni dio Zakona o porezu na promet proizvoda i usluga.
NN 13/1996 • (4) Osoblje NATO-a, kao inozemni kupci, u skladu s odredbom članka 42. stavka 4. Zakona o porezu na promet proizvoda i usluga, imaju pravo na povrat poreza na promet na proizvode kupljene od prodavatelja _ poreznih obveznika iz članka 4. istog Zakona, koje iznose sa sobom iz zemlje, što se ovjerava u carinskom postupku na posebnom Obrascu P, koji popunjava prodavatelj, a koji je propisan u Pravilniku o primjeni Zakona o porezu na promet proizvoda i usluga, pod uvjetom da vrijednost kupljenih proizvoda po jednom računu ne iznosi manje od 500,00 kuna.
NN 13/1996 • Prema navedenom Sporazumu, plaće i naknade koje osoblje NATO-a prima od NATO-a, izuzimaju se od oporezivanja u Republici Hrvatskoj. Isto se odnosi i na svaki dohodak primljen iz izvora koji se nalaze izvan Republike Hrvatske. Međutim NATO može unajmiti mjesno osoblje, koje će i dalje biti podležno domaćim zakonima i propisima. Međutim, plaće i naknade isplaćene unajmljenom mjesnom osoblju od strane NATO-a izuzimaju se od oporezivanja tj. ne smatraju se oporezivim dohotkom.
NN 13/1996 • Ovaj naputak primjenjuje se danom objave u "Narodnim novinama".
NN 13/1996 • (1) Do početka primjene ovog Naputka, porezni obveznici koji su NATO-u prodali robe ili usluge, uz dokumentaciju o isporuci (račun, otpremnica, izdatnica) trebaju osigurati podatke kojima mogu dokazati da su proizvodi i usluge prodani NATO-u i naplaćeni na jedan od načina na koji se naplaćuju izvezena roba i usluge.
NN 13/1996 • (2) NATO će Poreznoj upravi _ Središnjem uredu dostaviti podatke o nabavljenim i plaćenim proizvodima i uslugama po pojedinim isporučiteljima prije početka primjene ovog Naputka.
NN 13/1996 • Na temelju članka 54. stavka 2. Zakona o proračunu ("Narodne novine", broj 92/94.), članka 38. Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 1996. godinu ("Narodne novine", broj 9/96.) i na temelju članka 33. stavka 2. Uredbe o sustavu glavne knjige riznice i načinu vođenja jedinstvenog računa riznice ("Narodne novine", broj 97/95.) ministar financija donio je
NN 13/1996 • O ISPLATI KAPITALNIH IZDATAKA S JEDINSTVENOG RAČUNA RIZNICE
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 73/97, Broj 42/04,
Broj 30/08, Broj 119/01,
Broj 22/07, Broj 164/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE