PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2004-04-55-1251 NN 55/2004

• 11.1. U tom smislu Sud osobito ističe da u pravnom poretku utemeljenom na vladavini prava zakoni moraju biti opći i jednaki za sve, a zakonske posljedice trebaju biti izvjesne za one na koje će se zakon primijeniti. Sud također napominje da zakonske posljedice moraju biti primjerene legitimnim očekivanjima stranaka u svakom konkretnom slučaju u kojem se zakon na njih neposredno primjenjuje.


Stranica NN 55/2004

• 14. Pravni položaj trgovca u Republici Hrvatskoj temelji se na zakonskom načelu sadržanom u članku 4. stavku 1. ZT-a, koji glasi:


Stranica NN 55/2004

• Trgovac se bavi trgovinom slobodno i uz jednake uvjete na tržištu.


Stranica NN 55/2004

• U pitanju (iznimne) dopuštenosti rada nedjeljom, blagdanima i neradnim danima određenim posebnim zakonom ZIDZT-om su za trgovce propisani nejednaki uvjeti na tržištu s obzirom na smještaj trgovine na malo (članak 1. ZIDZT-a kojim je uređen novi članak 26. stavak 4. ZT-a). Trgovci koji trgovinu na malo obavljaju u mjestima, odnosno prostorima određenima u navedenoj zakonskoj odredbi, naime, oslobođeni su obveze ishođenja posebnih rješenja o dozvoli rada nedjeljom, pa im je u navedene (neradne) dane dopušteno raditi neovisno o veličini trgovine na malo, te neovisno o broju trgovina na malo na tom području i o vrstama proizvoda koje se u njima prodaju.


Internet NN 55/2004
• Nasuprot tome, rad trgovaca na malo u navedene (neradne) dane, koji se obavlja izvan mjesta, odnosno prostora određenih u (izmijenjenom) članku 26. stavku 4. ZT-a, uvjetovan je brojnim zakonskim pretpostavkama, ali je i dodatno zakonski ograničen brojem stanovnika na koji smije raditi jedna trgovina na malo.

Internet stranice NN 55/2004
• Do nejednakog pravnog položaja pojedinih trgovaca na malo dovodi i zakonska odredba kojom se dopuštenost rada nedjeljom čini ovisnom o površini prodajnog prostora. Takvo ograničenje rada nedjeljom ne može se, u skladu s člankom 16. stavkom 2. Ustava, opravdati legitimnim ciljem i nije razmjerno sredstvo za ostvarenje naprijed navedenog cilja koji se donošenjem zakona želio postići.

Internet stranice NN 55/2004 • ZIDZT ne razjašnjava što se ima smatrati trgovinom na malo koja »prodaje pretežito prehrambene proizvode«, pa ta odredba - kao jedna od zakonskih pretpostavki za dobivanje dozvole za rad nedjeljom – ne može biti ocijenjena sukladno zahtjevima koje pred zakonodavca postavlja načelo vladavine prava, osobito u pogledu jasnoće i određenosti zakonskih normi povezanih s načelom legitimnih očekivanja stranaka.
Internet stranice NN 55/2004 • Ustavni sud smatra nesuglasnom načelu vladavine prava, zajamčenim člankom 3. Ustava, odredbu koja propisuje da se odlukom o godišnjem rasporedu dežurstava rad trgovina na malo u navedene (neradne) dane može utvrditi samo tako da u jednom naselju radi jedna trgovina na malo, a u većim mjestima jedna trgovina na malo na 5.000 stanovnika (članak 1. ZIDZT-a kojim je propisan novi članak 26. stavak 6. ZT-a). Takvo zakonsko rješenje izvor je mogućeg arbitrarnog postupanja nadležnih tijela u postupku izdavanja dozvola za rad nedjeljom izvan mjere koja bi se mogla smatrati razumno prihvatljivom. Budući da nisu propisana nikakva objektivna mjerila za odlučivanje o trgovini na malo koja - između svih koje ispunjavaju zakonske pretpostavke i imaju dozvolu za rad - jedina smije raditi u naselju, odnosno jedina smije raditi na području koje pokriva 5.000 stanovnika, navedena zakonska odredba dovodi u pravnu neizvjesnost sve trgovce na koje se ima primijeniti, a posredno pogađa i potrošače u mjeri koja se ne bi mogla smatrati objektivno i razumno opravdanom.
Internet stranice NN 55/2004 • Konačno, ni zakonsko rješenje prema kojem se svim ovlaštenim prodavaonicama, odnosno drugim oblicima trgovine na malo mora omogućiti rad u navedene (neradne) dane ravnomjernim rasporedom, nazvanim »rasporedom dežurstava« (članak 1. ZIDZT-a kojim se uređuje novi članak 26. stavak 7. ZT-a), nije utemeljeno ni na kakvim razrađenim objektivnim (zakonskim) mjerilima niti su ZIDZT-om predviđeni bilo kakvi mehanizmi kontrole pri određivanju rasporeda dežurstava. Stoga i to zakonsko rješenje otvara mogućnost proizvoljnog postupanja nadležnih tijela izvan mjere koja bi se mogla ocijeniti razumno prihvatljivom.
Internet stranice NN 55/2004 • 15. U članku 2. ZIDZT-a, kojim se ZT dopunjava novim člankom 26.a, propisano je ovlaštenje nadležnih tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno Gradskog poglavarstva Grada Zagreba da sukladno turističkim potrebama donesu odluku o radnom vremenu prodavaonica i drugih oblika trgovine na malo za vrijeme turističke sezone uz prethodno mišljenje turističke zajednice područja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 55/2004 • Odredba članka 26.a ZIDZT-a također ne zadovoljava zahtjeve koje zakon mora ispunjavati da bi bio usklađen s načelom vladavine prava, jer ne sadrži jasne i određene pretpostavke pod kojima su nadležna tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba ovlašteni donositi odluke o (posebnom) radnom vremenu trgovine na malo u vezi s turističkim potrebama na njihovom području.
Informacije NN 55/2004 • Ustavni sud napominje da dijelovi zakonske odredbe o »vremenu turističke sezone« i o »turističkim potrebama« jedinica lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba pripadaju kategoriji neodređenih pravnih pojmova za primjenu kojih u pravnom poretku Republike Hrvatske nisu izgrađeni nikakvi pravni standardi. Stoga je takva zakonska odredba podložna različitim tumačenjima, čime se istodobno otvara pravna mogućnost njezine različite primjene od jedne do druge jedinice lokalne samouprave, uključujući i primjenu suprotnu svrsi koja se njome željela postići. Takvim uređenjem zabrane rada nedjeljom ne osigurava se poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu, a što je protivno odredbi članka 49. stavka 2. (prva rečenica) Ustava.
Poslovne stranice NN 55/2004 • 16. U skladu sa svim prethodnim navodima, Ustavni sud utvrđuje da članak 1. ZIDZT-a u dijelu u kojem se uređuje novi članak 26. stavci 4. do 8. ZT-a nije u suglasnosti s načelom vladavine prava propisanim člankom 3. Ustava, te jamstvom jednakosti pravno
Pregledi NN 55/2004 • U vezi s odredbom članka 1. ZIDZT-a koja postavlja načelno pravilo da nedjeljom, u dane blagdana i u neradne dane određene posebnim zakonom prodavaonice i drugi oblici trgovine na malo ne rade (stavak 3. izmijenjenog članka 26. ZT-a), Ustavni sud ističe da ta odredba, sama po sebi, nije u nesuglasnosti s Ustavom. Međutim, sve druge odredbe ZIDZT-a koje uređuju iznimke od navedenog pravila utvrđene su nesuglasnim Ustavu. Stoga je Ustavni sud ukinuo i tu odredbu ZIDZT-a, jer bi u protivnom zakonsko pravilo da trgovina na malo ne radi nedjeljom, blagdanima i neradnim danima ostalo na snazi kao apsolutno (bez ikakvih iznimaka), čime bi Ustavni sud, protivno volji zakonodavca, u pravni poredak uveo zabranu rada u navedene (neradne) dane svih trgovina na malo, a što je izvan ovlasti Ustavnog suda pri ocjeni suglasnosti zakona s Ustavom.
Besplatno NN 55/2004 • Ostale odredbe ZIDZT-a, koje u prethodnom tekstu nisu izrijekom spomenute, sadržajno su vezane uz naprijed navedene odredbe ZIDZT-a koje su utvrđene nesuglasnima Ustavu, pa dijele njihovu pravnu sudbinu.
Glasnik NN 55/2004 • 15. Točka I. izrijeke temelji se na članku 55. stavku 1. u vezi s člankom 53. stavkom 1. Ustavnog zakona. Točka II. izrijeke temelji se na članku 29. stavku 1. Ustavnog zakona.
Propis NN 55/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi J. M. iz Z., na sjednici održanoj dana 7. travnja 2004. godine, jednoglasno je donio
Propis NN 55/2004 • II. Općinski sud u Zagrebu dužan je donijeti presudu u predmetu koji se vodi pred tim sudom pod brojem: Pr-105/93, u najkraćem mogućem roku, ali ne duljem od šest (6) mjeseci, računajući od prvoga idućeg dana od dana objave ove odluke u »Narodnim novinama«.
Propis NN 55/2004 • III. Na temelju članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst), podnositelju ustavne tužbe, J. M. iz Z., određuje se primjerena naknada zbog povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01 – pročišćeni tekst) u iznosu od 9.750,00 kuna.
Propis NN 55/2004 • IV. Naknada iz točke III. izreke ove odluke bit će isplaćena iz državnog proračuna u roku od tri mjesaca od dana podnošenja zahtjeva podnositelja Ministarstvu financija Republike Hrvatske za njezinu isplatu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 162/03, Broj 44/91, Broj 137/04, Broj 84/94, Broj 116/06, Broj 119/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled