PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 190/2003 • 11. Unatoč tome što činjenica samog prestanka djelatne vojne službe nije ustavnopravno sporna, s aspekta zaštite ustavnih prava podnositelja sporna je konkretna pravna osnova temeljem koje je podnositelju služba prestala, a koju Ustavni sud ocjenjuje ustavnopravno neprihvatljivom i neprimjenjivom u pravnoj situaciji u kojoj se našao podnositelj.
NN 190/2003 • Prema ocjeni Ustavnog suda, nadležno upravno tijelo bilo je dužno postupiti prema odredbi prve rečenice članka 99. Zakona, koja propisuje da se ocjena zdravstvene sposobnosti djelatne vojne osobe donosi na osobni zahtjev djelatne vojne osobe ili zahtjev časnika na dužnosti zapovjednika samostalne bojne, njemu ravnog ili višeg časnika.
NN 190/2003 • Sukladno tome, nadležno upravno tijelo propustilo je izvršiti zakonom propisanu obvezu praćenja zdravstvenog stanja podnositelja u svojstvu djelatne vojne osobe, odnosno pravodobno podnijeti zahtjev za ocjenu njegove zdravstvene sposobnosti nadležnom liječničkom povjerenstvu, što je moglo dovesti do prestanka djelatne vojne službe podnositelju po osnovi članka 94. stavka 2. Zakona, uz koju zakonsku osnovu nije vezan nečastan otpust.
NN 190/2003 • Nadalje, nenavođenjem pravno relevantnih činjenica o zdravstvenom stanju podnositelja u obrascu o konačnoj službenoj ocjeni za 1996. godinu, uz istodobno ocjenjivanje njegova djelovanja i njegove osobe ocjenom »ne zadovoljava« zbog razloga koji su očita posljedica njegova zdravstvenog stanja (nepostojanje interesa za ostanak u Oružanim snagama Republike Hrvatske, nezainteresiran i površan rad, stegovni postupci), nadležno upravno tijelo donijelo je upravni akt suprotan cilju ili svrsi odredaba članaka 94. točke 1. i 95. stavka 1. alineje 5. Zakona na kojima se temelji.
NN 190/2003 • Zasnivanjem prestanka djelatne vojne službe podnositelja na odredbama članaka 94. točke 1. i 95. stavka 1. alineje 5. Zakona uz koje se neposredno vezuje nečastan otpust iz djelatne vojne službe propisan člankom 104. stavkom 2. alinejom 3. Zakona, bez istodobnog uvažavanja zdravstvenog stanja podnositelja, nadležno upravno tijelo povrijedilo je ustavno pravo podnositelja na štovanje i pravnu zaštitu njegova osobnog života, dostojanstva, ugleda i časti, zajamčeno člankom 35. Ustava.
NN 190/2003 • Iz navedenih je razloga Ustavni sud ukinuo osporeno rješenje Ministarstva obrane od 4. srpnja 2003. godine (točka II., alineja 2. izreke odluke). Na temelju članka 74. Ustavnog zakona, Ustavni sud je ukinuo i službenu ocjenu podnositelja za 1996. godinu, kojom je ocijenjen konačnom službenom ocjenom »ne zadovoljava«, jer je utvrdio da je ustavno pravo podnositelja ustavne tužbe povrijeđeno ne samo osporenim rješenjem, nego i tim konkretnim aktom nadležnog tijela (točka II., alineja 3. izreke odluke).
NN 190/2003 • 12. Ustavni sud ukinuo je osporenu presudu Upravnog suda (točka II., alineja 1. izreke odluke), jer je njome tužba podnositelja u upravnom sporu odbijena kao neosnovana, s obrazloženjem da »tužitelj nije tražio preispitivanje službene ocjene za ocjenjivano razdoblje čime je nastupila zakonska pretpostavka za prestanak službe po sili zakona u smislu citirane odredbe članka 95. stavka 1. točke 5. Zakona o službi u oružanim snagama«.
NN 190/2003 • Ustavni sud ne odriče valjanost navedenog utvrđenja Upravnog suda s aspekta primjene članaka 94. točke 1. i 95. stavka 1. alineje 5. Zakona. Uvažavajući navode iznesene u točkama 9. do 11. obrazloženja ove odluke, međutim, razvidno je da je Upravni sud propustio ispitati zakonitost osporenog rješenja s aspekta opće dopustivosti primjene članka 94. točke 1. u vezi s člankom 95. stavkom 1. alinejom 5. i člankom 104. stavkom 2. alinejom 3. Zakona na konkretnu pravnu situaciju podnositelja. Stoga je i sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti, zajamčena člankom 19. stavkom 2. Ustava, u konkretnom slučaju provedena samo djelomično.
NN 190/2003 • 13. Konačno, Ustavni sud utvrđuje da u ovom ustavnosudskom predmetu nije našao povrijeđenom odredbu članka 56. stavka 1. Ustava, koja propisuje da se pravo zaposlenih i članova njihovih obitelji na socijalnu sigurnost i socijalno osiguranje uređuje zakonom i kolektivnim ugovorom.
NN 190/2003 • 14. Utvrdivši povrede ustavnih prava podnositelja zajamčenih člancima 19. stavkom 2. i 35. Ustava, temeljem odredbi članaka 73. i 76. Ustavnog zakona odlučeno je kao u izreci.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 190/2003 • 15. Ova odluka i rješenje, temeljem odredbe članka 29. Ustavnog zakona, objavit će se u »Narodnim novinama«.
NN 191/2003 • Na temelju članka 24. Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (»Narodne novine«, br. 128/1999) Državna geodetska uprava, u sporazumu s Ministarstvom pravosuđa, uprave i lokalne samouprave, donosi
NN 191/2003 • O KATASTARSKOJ IZMJERI NA PODRUČJU KATASTARSKE OPĆINE STARE PLAVNICE
NN 191/2003 • 1. U svrhu izrade katastra nekretnina i obnove zemljišnih knjiga na području katastarske općine Stare Plavnice provest će se katastarska izmjera.
NN 191/2003 • 2. Katastarsku izmjeru će provesti Državna geodetska uprava, a određene poslove u okviru katastarske izmjere tvrtka Geodetski zavod d.d., Osijek.
NN 191/2003 • 3. U obavljanju poslova na katastarskoj izmjeri, državni službenici Državne geodetske uprave i ovlaštene osobe tvrtke Geodetski zavod d.d., Osijek ovlašteni su:
NN 191/2003 • – ući u prostor svake katastarske čestice, izuzimajući građevine, na način kako to dopuštaju okolnosti gospodarenja zemljištem,
NN 191/2003 • – odstraniti u nužnom opsegu drveće, grmlje i ostalo raslinje ukoliko ometa obavljanje katastarske izmjere,
NN 191/2003 • – postaviti na zemljištu i građevinama potrebne oznake izmjere.
NN 191/2003 • 4. Nositelji prava na zemljištima na području na kojem će se provesti katastarska izmjera dužni su, do 1. ožujka 2004. godine, označiti granice zemljišta, na kojima imaju pravo vlasništva ili druga prava, vidljivima trajnim oznakama.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 97/09, Broj 92/04,
Broj 56/99, Broj 105/97,
Broj 100/09, Broj 120/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE