PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2004-01-3-131 NN 3/2004

• 2. Dana 24. svibnja 1997. godine podnositelj je podnio zahtjev za isplatu dospjelih, a neisplaćenih mirovina za razdoblje od 1. kolovoza 1991. do 30. svibnja 1997. godine, Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje, Područnoj službi u Gospiću.


Stranica NN 3/2004

• Prvostupanjsko upravno tijelo odbilo je zahtjev podnositelja rješenjem, broj: 14154 od 21. kolovoza 2001. godine.


Stranica NN 3/2004

• Protiv prvostupanjskog rješenja podnositelj je izjavio žalbu, koja je odbijena kao neosnovana rješenjem Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, Središnje službe u Zagrebu, klasa: 140-02/01-01 ur.broj: 341-99-03/1-01/017850 od 27. svibnja 2002. godine.


Stranica NN 3/2004

• U vezi s konačnim upravnim aktom podnositelj je pokrenuo upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske tužbom podnesenom 3. lipnja 2002. godine.


Internet NN 3/2004
• 3. Dana 30. rujna 2002. godine podnositelj je podnio ustavnu tužbu. U ustavnoj tužbi podnositelj navodi da svoj zahtjev za ustavnosudskom zaštitom temelji na odredbama članka 62. stavka 1. i članka 63. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon).

Internet stranice NN 3/2004
• Obrazlažući ustavnu tužbu podnositelj ističe da je konačni upravni akt kojim je odbijen njegov zahtjev za isplatu dospjelih a neisplaćenih mirovina, a uslijed pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, povreda pravila postupanja te pogrešne primjene materijalnog prava, nezakonit. Smatra da je tom odlukom povrijeđena ustavna odredba iz članka 19. stavka 1. Ustava kojom se jamči utemeljenost na zakonu pojedinačnih pravnih akata tijela državne uprave i drugih tijela koja imaju javne ovlasti.

Internet stranice NN 3/2004 • Ujedno, podnositelj smatra da su nedonošenjem u razumnom roku odluke, kojom se odlučuje o njegovim pravima i obvezama, povrijeđene odredbe članka 6. i članka 13. Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (Rim, 4. studenoga 1950. godine, »Narodne novine« - Međunarodni ugovori, broj 18/97., 6/99. – pročišćeni tekst i 8/99. – ispravak).
Internet stranice NN 3/2004 • 4. Slijedom iznijetoga, podnositelj zahtijeva od Ustavnog suda da otkloni nezakonitosti u radu upravnih tijela koja su odlučivala o njegovom pravu na isplatu dospjelih a neisplaćenih mirovina, te da mu odredi primjerenu naknadu jer o njegovim pravima i obvezama nije odlučeno u razumnom roku.
Internet stranice NN 3/2004 • Ustavna tužba nije osnovana u dijelu u kojemu se odnosi na postupak koji je podnositelj pokrenuo pred Upravnim sudom Republike Hrvatske tužbom od 3. lipnja 2002. godine.
Internet stranice NN 3/2004 • 5. Odredbom članka 63. stavka 1. Ustavnog zakona, Ustavni sud ovlašten je pokrenuti postupak po ustavnoj tužbi i prije no što je iscrpljen pravni put, u slučaju kad o pravima i obvezama stranke ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela nije u razumnom roku odlučio sud.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 3/2004 • Navedeno načelo na odgovarajući je način sadržano i u članku 29. stavku 1. Ustava Republike Hrvatske, prema kojemu svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud pravično i u razumnom roku odluči o njegovim pravima i obvezama, ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela.
Informacije NN 3/2004 • S obzirom na sadržaj članka 63. stavka 1. Ustavnog zakona, a imajući u vidu odredbu članka 29. stavka 1. Ustava, razvidno je da se dužnost donošenja odluka u razumnom roku odnosi isključivo na tijela sudbene vlasti.
Poslovne stranice NN 3/2004 • 6. Pred upravnim tijelima ne može doći do nerazumno dugog trajanja postupka iz razloga što zakoni koji uređuju upravni i upravnosudski postupak, za slučaj nedonošenja rješidaba od strane nadležnih tijela državne uprave i pravnih osoba s javnim ovlastima
Pregledi NN 3/2004 • Tako prema odredbi članka 218. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 103/96) kada se postupak pokreće u povodu zahtjeva stranke, odnosno po službenoj dužnosti ako je to u interesu stranke, a prije donošenja rješenja nije potrebno provoditi poseban ispitni postupak, niti postoje drugi razlozi zbog kojih se ne može donijeti rješenje bez odgode, nadležno tijelo dužno je donijeti rješenje i dostaviti ga stranci što prije, a najkasnije u roku od mjesec dana računajući od dana predaje urednog zahtjeva odnosno od dana pokretanja postupka po službenoj dužnosti, ako posebnim propisom nije određen kraći rok. U ostalim slučajevima kada se postupak pokreće u povodu zahtjeva stranke, odnosno po službenoj dužnosti ako je to u interesu stranke, nadležno tijelo dužno je donijeti rješenje i dostaviti ga stranci najkasnije u roku od dva mjeseca, ako posebnim propisom nije određen kraći rok.
Besplatno NN 3/2004 • Prema odredbi članka 218. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku, ako nadležno tijelo protiv čijeg rješenja je dopuštena žalba ne donese rješenje i ne dostavi ga stranci u propisanom roku, stranka ima pravo žalbe kao da je njezin zahtjev odbijen.
Glasnik NN 3/2004 • Sukladno odredbi članka 246. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku, postupajući po žalbi kada prvostupanjska rješidba nije donesena, drugostupanjsko tijelo zatražit će od prvostupanjskog tijela izvješće o razlozima nedonošenja rješenja u zakonskom roku, te ukoliko ocijeni iznesene razloge opravdanima, odredit će dodatni rok za donošenje prvostupanjskog rješenja, koji ne može biti duži od mjesec dana. U suprotnome zatražit će spis i upravnu stvar samostalno riješiti. Rješenje o žalbi, sukladno odredbi članka 247. Zakona o općem upravnom postupku, drugostupanjsko tijelo donijet će što je moguće prije, a najkasnije u roku od dva mjeseca računajući od dana predaje žalbe.
Propis NN 3/2004 • Nadalje, prema odredbi članka 26. stavka 1. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine« broj 53/91 9/92 i 77/92), ako drugostupanjsko tijelo nije donijelo svoje rješenje u zakonom predviđenom roku, a ne donese ga ni u daljnjem roku od 7 dana nakon ponovnog traženja, stranka može pokrenuti upravni spor kao da joj je žalba odbijena.
Propis NN 3/2004 • Iz navedenih postupovnih odredba razvidno je da se kod nedonošenja rješenja nadležnih upravnih tijela unutar zakonskih rokova smatra da je postavljeni zahtjev stranaka odbijen.
Propis NN 3/2004 • 7. Nadalje je razvidno da bi za povredu ustavnog prava propisanog člankom 29. stavkom 1. Ustava bila mjerodavna jedino pasivnost tijela sudbene vlasti, a koje je prema odredbi članka 19. stavka 2. Ustava dužno provoditi kontrolu zakonitosti akata državne uprave.
Propis NN 3/2004 • Ovdje Sud smatra potrebnim istaknuti i činjenicu da nekorištenje prava na pokretanje upravnog spora po proteku zakonskih rokova za donošenje rješenja u upravnom postupku, pada na teret stranke.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 83/95, Broj 89/01, Broj 112/04, Broj 108/00, Broj 132/06, Broj 57/96


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled