PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-07-78-1408 NN 78/1999

• 2. Odbacuje se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti Obračuna utroška električne energije.


Propis NN 78/1999

• Mr. Drago Vuković iz Dubrovnika, podnio je prijedlog za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odredaba članaka 3. i 32. Tarifnog sustava za prodaju električne energije ("Narodne novine", broj 8/91, 10/91, 23/92, 33/93, 43/93 i 20/94, nastavno: Tarifni sustav) i Obračuna utroška električne energije.


Propis NN 78/1999

• Podnositelj prijedloga smatra da su odredbe članaka 3. i 32. Tarifnog sustava, nesuglasne odredbama članaka 49. stavka 2. i 50. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske kao i odredbama članaka 49. i 51. Zakona o obveznim odnosima ("Narodne novine", broj 53/91, 73/91, 111/93, 3/94, 107/95 i 7/96, nastavno: ZOO), dok Obračun utroška električne energije smatra suprotnim odredbi članka 14. stavka 2. Ustava.


Propis NN 78/1999

• Obračunski elementi Tarifnog sustava na temelju kojih potrošači plaćaju korištenu električnu energiju su:


Propis NN 78/1999
• Mjesečna obračunska snaga za kategorije potrošnje kućanstva i ostali potrošači na 0,4 kV utvrđuje se prema vršnom opterećenju u kilovatima koje je utvrđeno uređajem za mjerenje snage ili izabranom snagom potrošačkog prekidača (limitatora) koji onemoguća

Propis NN 78/1999
• Snaga potrošačkog prekidača (limitatora) može se mijenjati jednom tijekom godine.

Propis NN 78/1999 • Potrošači kategorije potrošnje kućanstva čija se ostvarena potrošnja iz prethodnog godišnjeg obračunskog razdoblja kreće u granicama od 5.000 do 20.000 kWh, kao i svi potrošači kategorije ostali na 0,4 kV, obvezno ugrađuju potrošački prekidač (limitator) ili uređaj za mjerenje snage.
Propis NN 78/1999 • Potrošači kategorije potrošnje kućanstva i ostali na 0,4 kV čija je ostvarena potrošnja iz prethodnog godišnjeg obračunskog razdoblja veća od 20.000 kWh, obvezno ugrađuju uređaj za mjerenje snage.
Propis NN 78/1999 • Za potrošače kategorije potrošnje kućanstva koji nemaju ugrađene uređaje iz stavka 1. ovoga članka, a čija se godišnja potrošnja u prethodnom godišnjem obračunskom razdoblju kreće do 5.000 kWh, mjesečna se obračunska snaga utvrđuje na temelju ostvarene potrošnje u prethodnom godišnjem obračunskom razdoblju prema izrazu:
Propis NN 78/1999 • W - ukupna godišnja potrošnja u prethodnom godišnjem obračunskom razdoblju u kWh/1000.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 78/1999 • Za određene vrijednosti godišnje potrošnje (radi ilustracije) obračunska snaga prema gornjem izrazu iznosi:
Propis NN 78/1999 • Obrazlažući prijedlog za ocjenu ustavnosti i zakonitosti navedenih odredaba članka 3. i članka 32. Tarifnog sustava, podnositelj prijedloga ističe da Hrvatska elektroprivreda za isporučenu električnu energiju građanima obračunava i naplaćuje dvije komponente isporučenog dobra: snagu i energiju, a što zapravo znači dvostruku naplatu istog dobra. Mišljenja je da snaga koja je plaćena kroz izdatak za energiju ne može potrošaču biti ponovno zaračunata kroz dodatnu cijenu za snagu.
Propis NN 78/1999 • Podnositelj prijedloga navodi da su osporene odredbe u nesuglasju s odredbom članka 49. stavka 2. Ustava kojom je propisano da država osigurava svim poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu, te da su zabranjeni monopoli.
Propis NN 78/1999 • Osim toga smatra da su osporene odredbe nesuglasne i odredbi članka 50. stavka 2. Ustava prema kojoj se poduzetnička sloboda i vlasnička prava mogu iznimno ograničiti zakonom radi zaštite interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi, obrazlažući svoje stajalište tvrdnjom da je nametanjem obveze plaćanja naknade za "obračunsku snagu", a koja je utvrđena osporenim odredbama Tarifnog sustava, ograničena poduzetnička sloboda podzakonskim aktom a što je u suprotnosti s odredbom članka 50. stavka 2. Ustava.
Propis NN 78/1999 • Podnositelj prijedloga ukazuje i na nesuglasnost osporenih odredaba odredbama članaka 49. i 51. ZOO-a.
Propis NN 78/1999 • Obrazlažući suprotnost osporenih odredaba Tarifnog sustava navedenim zakonskim odredbama, podnositelj navodi da je propisivanje obveze naplate tzv. obračunske snage, u suprotnosti s moralom.
Propis NN 78/1999 • Odredbom članka 49. ZOO-a propisano je da je predmet obveze nedopušten ako je protivan Ustavu Republike Hrvatske, prisilnim propisima i moralu društva.
Propis NN 78/1999 • Prema stavku 1. članka 51. ZOO-a, svaka ugovorna obveza mora imati dopuštenu osnovu. Stavkom 2. istog članka propisano je da je osnova nedopuštena ako je protivna Ustavu Republike Hrvatske, prisilnim propisima i moralu društva.
Propis NN 78/1999 • Prijedlog za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odredaba članka 3. i članka 32. Tarifnog sustava za prodaju električne energije, nije osnovan.
Propis NN 78/1999 • Na temelju analize relevantnih ustavnih i zakonskih odredaba, odredaba osporenog Tarifnog sustava, te navoda predlagatelja, Ustavni sud je utvrdio da je Vlada Republike Hrvatske donošenjem osporenog Tarifnog sustava, u konkretnom slučaju postupila u okviru svojih ustavnih i zakonskih ovlasti.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 84/09, Broj 175/03, Broj 90/92, Broj 7/01, Broj 112/04, Broj 43/90


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled