PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-07-120-1699 NN 120/2003

• 2. za međunarodni promet – iz cijene minute razgovora određene međunarodnim protokolima i utvrđene cijene impulsa u unutrašnjem prometu.


Stranica NN 120/2003

• (3) U unutrašnjem prometu primjenjuju se najmanje dvije vrste tarife temeljene na ustaljenim dnevnim prometnim promjenama opterećenja telefonske mreže od kojih je najmanje jedna s odgovarajućim popustom u razdoblju slabijeg opterećenja telekomunikacijske mreže.


Stranica NN 120/2003

• Odlukom je ukinuta samo odredba stavka 1. članka 50. Pravilnika koja se odnosi na pretplatu, a da istodobno nisu ukinute odredbe stavaka 2. i 3. istog članka kojima se propisuju obračunski elementi tarifnog sustava telefonskog prometa na temelju kojih korisnici plaćaju ostvarene usluge.


Stranica NN 120/2003

• Utvrditi da određenje cijena usluga nije sadržaj pravilnika (jer su to samo uvjeti, rokovi, način i postupak obavljanja usluga), a istodobno ne ukinuti sve njegove odredbe kojima se uređuju cijene usluga, smatramo pravno nedosljednim postupanjem. Ukidanjem stavka 1. članka 50. Pravilnika iz 1995. godine kojim se propisuje pretplata i istodobnim zadržavanjem stavaka 2. i 3. članka 50. istog Pravilnika kojim se propisuju obračunski elementi tarifnog sustava, Ustavni sud prekoračio je svoje Ustavom utvrđene nadležnosti jer je svojom Odlukom odredio novu strukturu cijena usluga i na taj način neovlašteno preuzeo zadaću regulatora društvenih odnosa u području telekomunikacijskih usluga.


Internet NN 120/2003
• 7. Članak 50. stavak 1. Pravilnika ukinut je i s obrazloženjem da nije u suglasnosti s člankom 15. Zakona o obveznim odnosima (»Narodne novine«, broj 53/91, 73/91, 3/94, 7/96, 91/96, 112/99; u daljnjem tekstu: ZOO), koji glasi:

Internet stranice NN 120/2003
• U zasnivanju dvostranih ugovora sudionici polaze od načela jednake vrijednosti uzajamnih davanja.

Internet stranice NN 120/2003 • Zakonom se određuje u kojim slučajevima narušavanje toga načela povlači pravne posljedice.
Internet stranice NN 120/2003 • Ustavni sud je ocijenio da je osporena odredba Pravilnika nesuglasna s odredbom članka 15. ZOO kao jednom od temeljnih načela na kojima počiva ugovorno pravo, po kojem sudionici u obveznom odnosu u zasnivanju dvostranih ugovora polaze od načela jednake vrijednosti uzajamnih davanja. Tim se zakonom određuje i polazna osnova za ostvarivanje ravnopravnosti ugovornih strana (načelo iz članka 11. ZOO) propisivanjem da svaka ugovorna strana daje drugoj onu vrijednost koju od nje prima.
Internet stranice NN 120/2003 • Za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom odredbe članka 50. stavka 1. Pravilnika iz 1995. godine nije mjerodavan članak 15. ZOO-a. Ukinutu odredbu Pravilnika, naime, nije moguće ocjenjivati s aspekta poštivanja načela jednake vrijednosti uzajamnih davanja, jer se njezin sadržaj iscrpljuje u pravnom određenju naknade i glasi:
Internet stranice NN 120/2003 • Pretplata je naknada za spremnost telekomunikacijskog sustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 120/2003 • Prema tome, ukinutom se odredbom članka 50. stavka 1. Pravilnika ne propisuju uvjeti i modaliteti plaćanja naknade. Njome se ne propisuje je li naknada paušalna ili nije, određuje li se naknada u jednakim iznosima ili ne, plaćaju li naknadu svi pretplatnici ili ne, mora li visina naknade izražavati ekonomski trošak davatelja usluge ili je njome dopušteno ostvarivati dobit, odnosno kolika je visina naknade, itd.
Informacije NN 120/2003 • Stoga nisu osnovani navodi sadržani u točki 8. obrazloženja Odluke kojima se utvrđuje nesuglasnost ukinute odredbe članka 50. stavka 1. Pravilnika iz 1995. godine s člankom 15. ZOO-a, jer »sadašnje pravno uređenje pretplate, kao paušalne naknade za spremnost davatelja usluga da pruži uslugu, a čija visina nije razvidna ni mjerljiva, u odnosu na pružene usluge, a bez mogućnosti korisnika usluga da na to utječe u pregovorima, ima za posljedicu nejednakost u ugovornim odnosima u kojima je odnos činidbe i protučinidbe toliko nerazmjeran da korisnik, kroz pretplatu za spremnost plaća najveću cijenu kada uopće ne koristi govorne usluge«.
Poslovne stranice NN 120/2003 • Ti bi se navodi mogli odnositi samo na ugovore koje sklapa davatelj usluge s konkretnim korisnicima usluga (pretplatnicima). Članak 15. ZOO-a mogao bi, prema tome, biti mjerodavan samo u postupku pokrenutom ustavnom tužbom kojom bi se osporavale konkret
Pregledi NN 120/2003 • Ugovorni odnosi davatelja i korisnika usluga nisu, međutim, predmet uređenja ukinute odredbe članka 50. stavka 1. Pravilnika iz 1995. godine. Članak 15. ZOO-a stoga nije mjerodavan u ovom ustavnosudskom postupku, jer se u njemu ocjenjuje suglasnost s Ustavom i zakonom propisa koji sadrži pravnu definiciju pretplate kao naknade za spremnost telekomunikacijskog sustava. Stoga je i obrazloženje sadržano u točki 8. Odluke, koje se oslanja na povredu načela jednake vrijednosti uzajamnih davanja u ugovornim odnosima, ustavnopravno neutemeljeno.
Besplatno NN 120/2003 • Ustavni sud je ocijenio da je osporena odredba Pravilnika nesuglasna odredbi članka 5. stavka 1. Ustava, koja propisuje:
Glasnik NN 120/2003 • U Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi s Ustavom i zakonom.
Propis NN 120/2003 • U odnosu na pravno i činjenično stanje izloženo u točkama 1. do 7. ovog mišljenja proizlazi da je Ustavni sud ukinuo članak 50. stavak 1. Pravilnika zato što sadržaj te odredbe Pravilnika nije u suglasnosti sa zakonom, pa time ni s Ustavom. Smatramo da za takvo utvrđenje nije bilo ustavnopravne osnove. U Odluci nije naveden nijedan ustavnopravno relevantan razlog koji bi ukazivao na osnovanost stajališta da ukinuta odredba članka 50. stavka 1. Pravilnika iz 1995. godine nije u suglasnosti s člankom 15. Zakona iz 1999. godine, odnosno da su za nju mjerodavne odredbe članaka 14. i 28. Zakona iz 1999. i članka 15. ZOO-a.
Propis NN 120/2003 • Problem dopustivosti postupanja Ustavnog suda temeljem prijedloga za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom članka 50. stavka 1. Pravilnika
Propis NN 120/2003 • 9. U ustavnosudskom postupku bilo je potrebno razmotriti i postupovne pretpostavke dopustivosti provedbe postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom članka 50. stavka 1. Pravilnika iz 1995. godine.
Propis NN 120/2003 • Unatoč tome što je Zakon iz 1994. prestao važiti na temelju članka 101. Zakona iz 1999. godine, podzakonski akti doneseni na temelju Zakona iz 1994. godine nastavili su se primjenjivati pod uvjetima iz članka 100. Zakona iz 1999. godine (v. točku 2. ovog mišljenja).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 5/07, Broj 21/08, Broj 133/06, Broj 24/07, Broj 121/00, Broj 27/93


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled