PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-05-50-1120 NN 50/2000

• 3) interne kontrole koje onemogućavaju dodavanje, mijenjanje i brisanje pohranjenih podataka u računalom vođenim evidencijama.


Propis NN 50/2000

• 8. Pri obavljanju izravnog nadzora članovi uprave banke, prokuristi, druge rukovodeće osobe, kao i zaposlenici banke dužni su dati sve potrebne informacije i objašnjenja važna za provedbu nadzora nad poslovanjem banke.


Propis NN 50/2000

• Ovlašteni djelatnik Hrvatske narodne banke koji je voditelj nadzora, ima pravo od članova uprave i/ili drugih rukovodećih osoba banke zahtijevati i pisana objašnjenja i informacije. Rok u kojem su odgovorne osobe banke dužne dati odgovore i objašnjenja u pisanom obliku određuje voditelj nadzora, ovisno o naravi postavljenih zahtjeva.


Propis NN 50/2000

• 9. Uprava banke u kojoj se obavlja nadzor dužna je na zahtjev ovlaštenih djelatnika Hrvatske narodne banke omogućiti nadzor i u drugim prostorijama banke, a ne samo onim u sjedištu banke, odnosno kod osoba kod kojih se obavlja bankovno poslovanje po ovlaštenju banke, a koji su u vezi s nadzorom.


Propis NN 50/2000
• 10. Hrvatska narodna banka obavlja izravni nadzor u službenom radnom vremenu banke u kojoj se obavlja nadzor. Ako je zbog obujma ili naravi nadzora to potrebno, Hrvatska narodna banka izravni nadzor po potrebi obavlja i nakon isteka službenoga radnog vr

Propis NN 50/2000
• 11. Hrvatska narodna banka u pravilu 15 dana prije započinjanja izravnog nadzora dopisom izvješćuje banku o sadržaju i obujmu nadzora i planiranom vremenu trajanja nadzora. Osim toga, istim dopisom Hrvatska narodna banka zahtijeva da se pripreme poslovne knjige, kreditni spisi, druga dokumentacija i administrativne evidencije potrebne za obavljanje nadzora. U iznimnim slučajevima, kad priroda nadzora to zahtijeva, izravni će nadzor započeti danom uručenja dopisa kojim se banku izvješćuje o nadzoru.

Propis NN 50/2000 • 12. Uprava banke u kojoj se obavlja izravni nadzor dužna je ovlaštenim djelatnicima Hrvatske narodne banke osigurati adekvatan radni prostor u kojem će neometano i bez nazočnosti drugih osoba obavljati nadzor.
Propis NN 50/2000 • 13. Ako u tijeku obavljanja izravnog nadzora ovlašteni djelatnici Hrvatske narodne banke utvrde da banka u svom poslovanju ne postupa zakonito i pravilno, a priroda nezakonitosti i nepravilnosti je takva da je treba odmah otkloniti ili poduzeti određene radnje za njihovo otklanjanje, voditelj izravnog nadzora, uz prethodnu pisanu suglasnost guvernera Hrvatske narodne banke, donosi rješenje kojim nalaže odgovarajuće mjere za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti.
Propis NN 50/2000 • Mjere u tijeku izravnog nadzora nalažu se ako je ispunjen bilo koji od sljedećih uvjeta:
Propis NN 50/2000 • 2) banka bi plasiranjem sredstva ili investiranjem postupila suprotno rješenjima Hrvatske narodne banke;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 50/2000 • 3) banka namjeravanim ulaganjima u dugotrajnu materijalnu imovinu ili u dionice i poslovne udjele drugih trgovačkih društava prekoračuje propisane omjere;
Propis NN 50/2000 • 4) banka namjerava odobriti nove plasmane ili investirati sredstva protivno svojim poslovnim, posebno kreditnim politikama te bi se realizacijom takvih plasmana ili investicija povećao gubitak u poslovanju banke (npr. plasmani klijentima koji već imaju nenamirene dospjele obveze, a nije provedena analiza financijskog stanja ili postupak preustroja dužnika, plasmani klijentima koji su u stečaju ili je financijska situacija takva da im neposredno prijeti stečaj, investicije u dužničke ili vlasničke vrijedosne papire po cijenama koje su znatno više od tržišnih, pri čemu uprava nema adekvatna obrazloženja za namjeravano ulaganje i sl.);
Propis NN 50/2000 • 6) u slučajevima kada se utvrde nezakonitosti i nepravilnosti u manipuliranju i korištenju gotovine i efektivnoga stranog novca koje zahtijevaju otklanjanje bez odgađanja;
Propis NN 50/2000 • 7) u slučajevima kada su knjigovodstvene evidencije neažurne i neuredne te na temelju toga postoji osnovana sumnja da financijska izvješća nisu točna i ispravna;
Propis NN 50/2000 • 8) u slučajevima kada su poslovni događaji provedeni u poslovnim knjigama bez urednih i vjerodostojnih knjigovodstvenih isprava;
Propis NN 50/2000 • 9) druga nezakonita i nepravilna ponašanja banke koja zahtijevaju žurno otklanjanje.
Propis NN 50/2000 • 14. Rješenje kojim se nalažu mjere u tijeku izravnog nadzora mora sadržavati:
Propis NN 50/2000 • 1) mjere kojima se utvrđuju načini odnosno postupci ispravljanja utvrđenih nezakonitosti i nepravilnosti i zabranjuju namjeravane nezakonitosti i nepravilnosti,
Propis NN 50/2000 • Mjere moraju biti obrazložene, a u sklopu obrazloženja ovlašteni djelatnici Hrvatske narodne banke obvezni su navesti činjenice i dokaze, te zakone i druge propise koje banka krši u poslovanju.
Propis NN 50/2000 • Banka je dužna u rokovima utvrđenim u rješenju provesti naložene mjere.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 53/05, Broj 25/94, Broj 56/08, Broj 56/03, Broj 41/92, Broj 77/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled