PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 183/2003 • (3) Kaznenom evidencijom mogu se u okviru svoje zakonske ovlasti koristiti i tijela unutarnjih poslova radi otkrivanja počinitelja kaznenog djela. Navedeni podaci smatraju se profesionalnom tajnom.
NN 183/2003 • (4) Nitko nema pravo zahtijevati od građana da podnesu dokaze o svojoj osuđivanosti ili neosuđivanosti.
NN 183/2003 • (5) Građanin ima pravo tražiti podatke iz kaznene evidencije za sebe samo ako dokaže da su mu ti podaci potrebni radi ostvarivanja prava u stranoj državi.«
NN 183/2003 • Ocjenjujući osnovanost prijedloga u odnosu na dio odredbe članka 10. osporene Odluke, ovaj Sud polazi od činjenice da je traženje i davanje podataka iz kaznene evidencije dopušteno samo pod uvjetima propisanim zakonom.
NN 183/2003 • Kako je osporenim dijelom odredbe članka 10. Odluke o autotaksi prijevozu u cestovnom prometu, propisana obveza ponuđača da uz prijavu na natječaj za davanje koncesija za obavljanje autotaksi djelatnosti, dostavi uvjerenje da vozač nije kazneno kažnjavan u određenom razdoblju, Ustavni sud utvrđuje da taj dio odredbe članka 10. osporene Odluke nije suglasan s odredbom članka 86. stavka 4. Kaznenog zakona.
NN 183/2003 • Osvrćući se na navod donositelja osporene Odluke da je pravo jedinice lokalne samouprave zahtijevati da se protiv osobe koja pruža uslugu autotaksi prijevoza na njenom području, ne vodi kazneni postupak zbog kaznenog djela počinjenog za vrijeme obavljanja autotaksi prijevoza, potrebno je ukazati na razliku između traženja dokaza o pokrenutom kaznenom postupku protiv određene osobe i dokaza o njezinoj osuđivanosti ili neosuđivanosti.
NN 183/2003 • Naime, odredbom članka 10. osporene Odluke (koja nije obuhvaćena prijedlogom za ocjenu ustavnosti i zakonitosti), propisana je obveza ponuđača da uz prijavu na natječaj za davanje koncesija za obavljanje autotaksi djelatnosti, dostavi (između ostalog) i uvjerenje da nije pokrenut kazneni postupak, što je dopušteno i što se uobičajeno zahtijeva od osobe koja želi obavljati javnu službu. Za razliku od toga, traženje dokaza o nečijoj osuđivanosti ili neosuđivanosti, na način određen osporenom odredbom, nije sukladno odredbi članka 86. Kaznenog zakona.
NN 183/2003 • Utvrdivši da je navedenim dijelom odredbe članka 10. osporene Odluke povrijeđeno i načelo ustavnosti i zakonitosti iz članka 5. stavka 1. Ustava, Ustavni sud je temeljem odredbe članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, odlučio kao u točki I. izreke.
NN 183/2003 • 10. Za ocjenu osnovanosti prijedloga za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odredaba članka 3. stavka 2. i članka 4. stavka 1. osporene Odluke, mjerodavne su odredbe članaka 53. i 54. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu te članka 18. stavka 2. Zakona o obrtu (»Narodne novine«, broj 49/03 – pročišćeni tekst).
NN 183/2003 • Autotaksi prijevoz obavlja se unutar područja i s područja one jedinice lokalne samouprave gdje autotaksi prijevoznik ima sjedište.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 183/2003 • Propisom iz članka 53. stavka 1. ovoga Zakona, može se urediti pod kojim uvjetima je autotaksi prijevoz dozvoljen prijevoznicima sa sjedištem izvan područja jedinice lokalne samouprave.«
NN 183/2003 • Člankom 3. stavkom 2. osporene Odluke propisano je da su autotaksi prijevoznici iz stavka 1. tog članka – fizičke i pravne osobe koji kod nadležnog registarskog tijela imaju registriranu djelatnost autotaksi prijevoza putnika u cestovnom prometu, a imaju prebivalište tj. sjedište na području Grada Dubrovnika.
NN 183/2003 • Polazeći od odredbe članka 54. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, kao i sadržaja osporene Odluke, valja zaključiti da autotaksi prijevoz putnika u cestovnom prometu na području Grada Dubrovnika mogu obavljati fizičke osobe (ako su registrirane kao
NN 183/2003 • (1) Sjedište obrta je mjesto u kojem se obavlja obrt. Ako se obrt obavlja u više mjesta, sjedište je u jednome od mjesta koje obrtnik odredi.
NN 183/2003 • (2) Ako za obavljanje obrta nije potreban prostor, sjedište obrta je mjesto u kojemu obrtnik ima prebivalište.«
NN 183/2003 • Dakle, prema izričitoj zakonskoj odredbi, sjedište obrta za čije obavljanje nije potreban prostor (kao što je slučaj s autotaksi prijevozom) je mjesto u kojemu obrtnik ima prebivalište.
NN 183/2003 • Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu propisano je da se autotaksi prijevoz može obavljati unutar područja i s područja one jedinice lokalne samouprave gdje autotaksi prijevoznik ima sjedište. S obzirom na činjenicu da je sjedište obrta (kao što je autotaksi prijevoz), po samom Zakonu, mjesto u kojemu obrtnik ima prebivalište, treba zaključiti da oni autotaksi prijevoznici koji nemaju prebivalište na području Grada Dubrovnika nemaju niti sjedište obrta na tom području, te su (po samom Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu) isključeni od obavljanja autotaksi prijevoza na tom području.
NN 183/2003 • Slijedom iznijetoga, Ustavni sud je ocijenio da odredbom članka 3. stavka 2. osporene Odluke (kojom je, sukladno odredbi članka 18. Zakona o obrtu, određen način utvrđivanja sjedišta obrta) nije ograničeno pravo na rad i slobodu rada zajamčeno člankom 54. stavkom 1. Ustava, kao što smatra predlagatelj.
NN 183/2003 • Polazeći od navedenih zakonskih odredaba, Ustavni sud je utvrdio da je odredba članka 4. stavka 1. osporene Odluke (kojom je propisano pod kojim uvjetom autotaksi prijevoznik s prebivalištem tj. sjedištem izvan područja Grada Dubrovnika, ima pravo obavljati autotaksi djelatnost na području Grada Dubrovnika) suglasna s odredbama članka 54. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.
NN 183/2003 • 11. Za ocjenu osnovanosti prijedloga za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odredaba članka 9. stavka 2., članka 10. u dijelu na koji se ne odnosi točka 9. obrazloženja ove odluke, članka 33. stavka 1. točke 8. i članka 35. osporene Odluke, mjerodavne su odredbe članka 53. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu te odredbe članaka 3., 4., 11. i 12. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, broj 26/03 – pročišćeni tekst).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 198/03, Broj 142/06,
Broj 39/08, Broj 134/05,
Broj 96/02, Broj 85/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE