PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 100/2004 • (3) U odluci iz stavka 2. ovoga članka Ustavni sud će odrediti primjerenu naknadu koja pripada podnositelju zbog povrede njegova ustavnog prava koju je sud učinio kada o pravima i obvezama podnositelja (...) nije odlučio u razumnom roku. Naknada se isplaćuje iz državnog proračuna u roku od tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva stranke za njezinu isplatu.
NN 100/2004 • 5. Iz izjašnjenja Upravnog suda Republike Hrvatske Ustavni sud je utvrdio da su se u ovom slučaju ostvarile pretpostavke za postupanje temeljem odredbe članka 63. Ustavnog zakona.
NN 100/2004 • Tužbu Upravnom sudu Republike Hrvatske podnositeljica je podnijela dana 5. svibnja 1999. godine, radi nedonošenja rješenja drugostupanjskog tijela uprave o žalbi koju je podnositeljica podnijela zbog nedonošenja rješenja od strane Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, u postupku radi usklađivanja mirovine, a nakon odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-283/1997 od 12. svibnja 1998. godine.
NN 100/2004 • Ustavna tužba podnijeta je dana 21. siječnja 2004. godine, a do tog dana sudski postupak nije bio okončan, pa Ustavni sud utvrđuje da postupak u ovom predmetu traje ukupno tri (4) godine, osam (8) mjeseci i šesnaest (16) dana.
NN 100/2004 • Zakon o potvrđivanju Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda i Protokola broj 1, 4, 6, 7 i 11 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine-Međunarodni ugovori«, broj 18/97, 6/99 – pročišćeni tekst i 8/99 – ispravak, u daljnjem tekstu: Zakon o potvrđivanju Konvencije) stupio je na snagu dana 5. studenoga 1997. godine.
NN 100/2004 • Od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije, odredbe Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda Vijeća Europe (u daljnjem tekstu: Europska konvencija) čine, temeljem članka 140. Ustava Republike Hrvatske, dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske. Dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od tog dana čini i odredba članka 6. stavka 1. Europske konvencije pod nazivom »Pravo na pošteno suđenje«, koja između ostaloga propisuje:
NN 100/2004 • Radi utvrđivanja svojih prava i obveza građanske naravi (...) svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud (...) u razumnom roku ispita njegov slučaj.
NN 100/2004 • Pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku čini dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije (5. studenoga 1997. godine). Pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku je ustavno pravo u Republici Hrvatskoj od 9. studenoga 2000. godine (dana proglašenja Promjena Ustava). Ispitivanje razumnosti trajanja sudskih postupaka prije 5. studenoga 1997. godine, u pravilu, ne bi moglo biti predmetom ustavnosudskih postupaka temeljenih na članku 63. Ustavnog zakona, jer u dotadašnjem pravnom poretku Republike Hrvatske takvo pravo nije postojalo.
NN 100/2004 • Ustavni sud je ocijenio da se u ovom slučaju pravno relevantnim razdobljem, sa stajališta povrede prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku, smatra razdoblje od 5. svibnja 1999. do 21. siječnja 2004. godine (to jest, do dana podnošenja ustavne tužbe), što ukupno iznosi tri (4) godine, osam (8) mjeseci i šesnaest (16) dana.
NN 100/2004 • Ustavni sud je utvrdio da je u razmatranom, pravno relevantnom razdoblju, odnosno u konkretnom ukupnom trajanju spora, Upravni sud Republike Hrvatske poduzeo samo jednu radnju, donošenjem rješenja od 4. rujna 2000. godine kojim je podnositeljicu pozvao da u roku od deset (10) dana dostavi dokaz o podnošenju požurnice. Nakon toga, Upravni sud Republike Hrvatske nije poduzeo niti jednu radnju, dakle radi se o potpunoj neaktivnosti suda, a potrebno je naglasiti da se radi o sporu zbog nedonošenja rješenja u povodu žalbe podnositeljice, dakle o upravnom sporu u kojim sud nije odlučivao o meritumu stvari.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 100/2004 • 5.3. PONAŠANJE PODNOSITELJA USTAVNE TUŽBE (TUŽITELJA U SUDSKOM POSTUPKU)
NN 100/2004 • Podnositeljica ustavne tužbe, kao tužiteljica u sudskom postupku, prema utvrđenju Ustavnog suda, svojim ponašanjem nije doprinijela trajanju sudskog postupka.
NN 100/2004 • 5.5. DRUGE OKOLNOSTI OD UTJECAJA NA DULJINU SUDSKOG POSTUPKA
NN 100/2004 • U odnosu na duljinu postupka pred Upravnim sudom Republike Hrvatske, Ustavni sud nalazi da je taj sud bezrazložno uzrokovao odugovlačenje postupka u gore navedenom razdoblju.
NN 100/2004 • Stoga se ne može smatrati da bi trajanje sudskog postupka pred Upravnim sudom u sporu radi »šutnje administracije« u kojoj, prema ocjeni Ustavnog suda, nije bilo osobito složenih pravnih pitanja, udovoljilo zahtjevu suđenja u razumnom roku, zajamčenom člankom 29. stavkom 1. Ustava. Zbog navedenog Ustavni sud utvrđuje da je povrijeđeno ustavno pravo podnositeljice da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njenim pravima ili obvezama, koje je zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 100/2004 • 6. Upravni sud Republike Hrvatske izvijestio je Ustavni sud da je u konkretnom predmetu donio rješenje dana 3. lipnja 2004. godine. Na dan donošenja rješenja Upravnog suda Republike Hrvatske postupak pred Ustavnim sudom još nije bio okončan.
NN 100/2004 • U skladu je s načelom vladavine prava da u primjeni članka 63. Ustavnog zakona Ustavni sud ispituje eventualnu povredu ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku, nastalu u razmatranom pravno relevantnom razdoblju koje prema čvrstoj i ustaljenoj ustavnosudskoj praksi završava danom podnošenja ustavne tužbe, kao samostalnu povredu, neovisno o tome je li sudska odluka ipak donesena prije no što je okončan sam ustavnosudski postupak.
NN 100/2004 • Ovo stajalište Ustavni sud je zauzeo u odluci broj: U-IIIA-905/2003 od 5. svibnja 2004. godine (objavljena u »Narodnim novinama«, broj 58/04).
NN 100/2004 • 7. U konkretnom slučaju, odluka nadležnog suda nije donesena do podnošenja ustavne tužbe Ustavnom sudu, pa je pravno relevantno razdoblje, za koje je Ustavni sud utvrdio povredu ustavnog prava podnositeljice zajamčenog člankom 29. stavkom 1. Ustava, trajalo od 5. svibnja 1999. godine do dana podnošenja ustavne tužbe 21. siječnja 2004. godine.
NN 100/2004 • Za navedeno razdoblje, u kojem je povreda nastupila, podnositeljici pripada pravo na primjerenu naknadu u iznosu od 4.400,00 kuna. Pri utvrđivanju visine naknade, temeljem članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, Ustavni sud uzeo je u obzir sve okolnosti slučaja, imajući pritom u vidu i vrstu postupka o kojem se radi.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 130/09, Broj 51/01,
Broj 49/03, Broj 123/03,
Broj 99/08, Broj 37/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE