PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 98/2004 • 4. Za ovaj ustavnosudski postupak mjerodavne su odredbe članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske i članka 63. Ustavnog zakona.
NN 98/2004 • 5. Povredu ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku, Ustavni sud razmatra u svjetlu osobitih okolnosti svakoga pojedinog slučaja.
NN 98/2004 • Razmatranjem razloga ustavne tužbe podnositeljice, dostavljenog očitovanja Županijskog suda u Osijeku, te uvida u spis predmeta, Ustavni sud utvrdio je da su se u ovom slučaju ostvarile pretpostavke za njegovo postupanje u smislu odredbe članka 63. Ustavnog zakona.
NN 98/2004 • Prvostupanjski parnični postupak započeo je 3. studenoga 1992. godine, tužbom podnositeljice protiv tuženika Općinske uprave društvenih prihoda Donji Miholjac radi poništenja rješenja kojim se podnositeljica ustavne tužbe stavlja na raspolaganje.
NN 98/2004 • Ustavna tužba podnesena je dana 3. lipnja 2003. godine, a do tog dana sudski postupak nije pravomoćno okončan, pa Ustavni sud utvrđuje da do dana podnošenja ustavne tužbe postupak u ovom predmetu traje ukupno deset (10) godina, sedam (7) mjeseci.
NN 98/2004 • Zakon o potvrđivanju Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda i Protokola broj 1, 4, 6, 7 i 11 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine« - Međunarodni ugovori, broj 18/97., 6/99. - pročišćeni tekst i 8/99. - ispravak, u daljnjem tekstu: Zakon o potvrđivanju Konvencije) stupio je na snagu dana 5. studenoga 1997. godine.
NN 98/2004 • Od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije, odredbe Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda Vijeća Europe (u daljnjem tekstu: Europska konvencija) čine, temeljem članka 140. Ustava Republike Hrvatske, dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske. Dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od tog dana čini i odredba članka 6. stavka 1. Europske konvencije pod nazivom »Pravo na pošteno suđenje«, koja između ostalog propisuje:
NN 98/2004 • Radi utvrđivanja svojih prava i obveza građanske naravi (...) svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud (...) u razumnom roku ispita njegov slučaj.
NN 98/2004 • Pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku čini dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije (5. studenoga 1997. godine). Pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku je ustavno pravo u Republici Hrvatskoj od 9. studenoga 2000. godine (dana proglašenja Promjena Ustava). Ispitivanje razumnosti trajanja sudskih postupaka prije 5. studenoga 1997. godine, u pravilu, ne bi moglo biti predmetom ustavnosudskih postupaka temeljenih na članku 63. Ustavnog zakona, jer u dotadašnjem pravnom poretku Republike Hrvatske takvo pravo nije postojalo.
NN 98/2004 • Ustavni sud je ocijenio da se u ovom slučaju pravno relevantnim razdobljem, sa stajališta povrede prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku, smatra razdoblje od 5. studenoga 1997. godine (to jest od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije) do 3. lipnja 2003. godine (to jest do dana podnošenja ustavne tužbe), što ukupno iznosi četiri (4) godine, šest (6) mjeseci i dvadeset osam (28) dana.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 98/2004 • Ustavni sud je utvrdio da je u razmatranom, pravno relevantnom razdoblju, u povodu revizije izjavljene još tijekom 1996. godine protiv presude Županijskog suda u Osijeku, broj: Gž-447/94 od 6. lipnja 1996. godine, Vrhovni sud odlučio na sjednici održanoj 19. travnja 2000. godine. Tim revizijskim rješenjem Vrhovnog suda, nakon gotovo 8 godina vođenja postupka, ukinute su presude nižestupanjskih sudova zbog bitne povrede odredbi Zakona o parničnom postupku, kao i zbog nedovoljno utvrđenog činjeničnog stanja. Nakon toga održana su četiri ročišta i financijsko-knjigovodstveno vještačenje, te dopuna vještačenja, te je donesena prvostupanjska presuda po treći put.
NN 98/2004 • 5.3. PONAŠANJE PODNOSITELJICE USTAVNE TUŽBE (TUŽITELJICE U SUDSKOM POSTUPKU)
NN 98/2004 • Podnositeljica ustavne tužbe, kao tužiteljica u sudskom postupku, prema utvrđenju Ustavnog suda, nije doprinijela duljini trajanja sudskog postupka.
NN 98/2004 • Prema utvrđenju Ustavnog suda, radi se o donekle činjenično i pravno složenom predmetu, a budući da je tijekom postupka tuženik prestao postojati kao pravna osoba, te da je trebalo utvrditi njegovog pravnog slijednika, kao i da je bilo potrebno utvrditi je su li postojale određene okolnosti, a posebno obzirom na ratne prilike u vrijeme donošenja osporenih rješenja kojim se je podnositeljica stavila na raspolaganje Izvršnom vijeću Skupštine općine Donji Miholjac.
NN 98/2004 • 6. Županijski sud u Osijeku je u konkretnom predmetu donio odluku o žalbi i izradio presudu 18. rujna 2003. godine, protiv koje je izjavljena revizija, te se spis dana 11. ožujka 2004. godine dostavlja Vrhovnom sudu Republike Hrvatske na rješavanje. Prema stajalištu Ustavnog suda dugotrajnost postupka u najvećoj je mjeri posljedica okolnosti koje se mogu pripisati neučinkovitom postupanju nadležnog prvostupanjskog suda. Ovdje je potrebno istaknuti da Vrhovni sud Republike Hrvatske, obzirom na okolnost da je predmet povodom izjavljene revizije njemu dostavljen tek 2004. godine, nije doprinio duljini sudskog postupka, međutim ocjenjujući da predmetni postupak u cjelini traje preko deset godina, te da je riječ o radnom sporu, Ustavni sud smatra potrebnim odrediti rok u kojem će se meritorno odlučiti o pravima i obvezama podnositeljice ustavne tužbe. Slijedom navedenog, Ustavni sud utvrđuje da je u konkretnom slučaju povrijeđeno ustavno pravo podnositeljice da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njezinim pravima ili obvezama, koje je zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 98/2004 • 7. Iz tih razloga, na temelju odredbi članka 63. stavaka 1. i 2. Ustavnog zakona, donesena je odluka kao pod točkama I. i II. izreke ove odluke.
NN 98/2004 • 8. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama III. i IV. izreke ove odluke.
NN 98/2004 • Visinu naknade zbog povrede ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku Ustavni sud, u pravilu, određuje za razmatrano, pravno relevantno razdoblje, uz iznimnu mogućnost uvažavanja nerazumno dugog razdoblja potpune neaktivnosti suda i prije 5. studenoga 1997. godine, što ovisi o osobitim okolnostima svakog pojedinog slučaja.
NN 98/2004 • Pri utvrđivanju visine naknade, temeljem članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, Ustavni sud uzima u obzir sve okolnosti slučaja, uz istodobno uvažavanje ukupnih gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj.
NN 98/2004 • Budući da je Ustavni sud ovlašten, temeljem članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, u svakom pojedinom slučaju odrediti i rok za donošenje sudske odluke, na visinu naknade u konkretnom slučaju utjecala je i činjenica da je Vrhovnom sudu Republike Hrvatske, temeljem točke II. izreke ove odluke, određen kratak rok u kojem je taj sud dužan donijeti odluku u povodu izjavljene revizije čime se na najdjelotvorniji način ostvaruje i svrha samog sudskog postupka.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 147/02, Broj 106/93,
Broj 142/08, Broj 45/07,
Broj 177/03, Broj 112/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE