PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2004-10-141-2500 NN 141/2004

• 9.2 Člancima 1., 2. i 3. Zakona utvrđeni su ciljevi i načela prostornog uređenja. Radi integralnog pristupa ostvarivanju ciljeva i načela prostornog uređenja nužno je i u ovom području zakonito postupanje jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Zakonito postupanje podrazumijeva poznavanje, provjeru i ocjenu postojećeg stanja u određenom prostoru, praćenje provedbe dokumenata koji se odnose na uređenje tog prostora, kao i poznavanje i procjenu mogućnosti razvoja prostora. Zbog osiguravanja kontinuiteta praćenja stanja i razvoja prostora Zakon o prostornom uređenju utvrđuje da se prostorno uređenje odvija kroz dvije skupine dokumenata - skupinu dokumenata praćenja stanja u prostoru i skupinu dokumenata prostornog uređenja (prostorne planove).


Stranica 2004-10-141-2500 NN 141/2004

• U člancima 10. i 11. Zakon izričito propisuje obvezu nadležnih tijela da izrade dokumente praćenja stanja u prostoru – Izvješće o stanju u prostoru za proteklo dvogodišnje razdoblje i Program mjera za unaprjeđenje stanja u prostoru za iduće dvogodišnje razdoblje. Člankom 11. Zakona o prostornom uređenju propisano je što sve Program mjera može sadržavati, pa to, pored ostalog, može biti i ocjena o potrebi izrade novih odnosno izmjene i dopune postojećih dokumenata prostornog uređenja, među inim i detaljnih planova uređenja prostora. Sukladno odredbi članka 28. stavka 1. istog Zakona, ukoliko bude odlučeno da će se pristupiti izradi detaljnog plana uređenja, obveza izrade, postupak i način donošenja tog detaljnog plana moraju biti utvrđeni u Programu mjera za unaprjeđenje stanja u prostoru (osobito ukoliko to nije utvrđeno prostornim planom šireg područja).


Stranica 2004-10-141-2500 NN 141/2004

• Izvješće o stanju u prostoru, kao i Program mjera za unaprjeđenje stanja u prostoru moraju biti objavljeni u »Narodnim novinama«, odnosno u službenom glasilu jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave (članak 11. stavak 6. Zakona o prostornom uređenju).


Stranica 2004-10-141-2500 NN 141/2004

• Prema Zakonu o prostornom planiranju i uređivanju prostora (»Narodne novine«, broj 54/80., 16/86., 18/89., 34/91., 61/91. i 59/93.), važećem do stupanja na snagu Zakona o prostornom uređenju, bila je propisana obveza donošenja posebne odluke o pristupanju izradi prostornog plana. Ta je odluka bila zaseban akt nadležnog predstavničkog tijela, koji je morao biti objavljen u službenom glasilu, a nakon čega je slijedio postupak pripreme, rasprave i izrade prostornog plana, do njegova donošenja.


Internet NN 141/2004
• Institut odluke predstavničkog tijela o pristupanju izradi prostornog plana Zakonom o prostornom uređenju zamijenjen je aktom donošenja dokumenata praćenja stanja u prostoru (Izvješća i Programa mjera), koji također moraju biti objavljeni i imaju isti smisao i svrhu.

Internet stranice NN 141/2004
• Okolnost da su u konkretnom slučaju odluka o obvezi donošenja Detaljnog plana i sam Detaljni plan doneseni na istoj sjednici predstavničkog tijela nije izravno protivna odredbama Zakona o prostornom uređenju, jer takva odredba ne postoji, međutim, takvo je postupanje protivno naprijed izloženom smislu, svrsi i cilju Zakona o prostornom uređenju, izraženima u odredbama članaka 1., 2., 3., te 10., 11. i 28. Zakona.

Internet stranice NN 141/2004 • Zbog svega izloženog, Ustavni sud ocjenjuje da osporena Odluka nije u suglasju s odredbama članka 10. stavka 2, članka 11. stavka 1. i stavka 6., te članka 28. stavka 1. Zakona o prostornom uređenju.
Internet stranice NN 141/2004 • Glede navoda podnositelja o tome da Programom mjera za unaprjeđenje stanja u prostoru (tj. njegovom posljednjom izmjenom i dopunom) u konkretnom slučaju nije utvrđena obveza izrade Detaljnog plana uređenja, odnosno da taj Program mjera ne sadrži sve što bi, u smislu članka 11. i članka 28. stavka 1. Zakona o prostornom uređenju, trebao sadržavati, Ustavni sud napominje da Program mjera nije predmet ocjene u ovom ustavnosudskom postupku, niti to može biti, budući da on po svojoj pravnoj prirodi nije propis.
Internet stranice NN 141/2004 • Ustavni sud može ocjenjivati samo zakonitost osporene Odluke, budući da ona jest propis podložan ustavnosudskoj ocjeni, pa se u tom smislu, a u svezi s Programom mjera, može ocjenjivati jedino s gledišta jesu li njezinom donošenju prethodili dokumenti koji prema zakonu moraju biti prethodno doneseni, jer ti dokumenti, prema odredbama Zakona o prostornom uređenju, imaju značaj postupovne pretpostavke, bez čijeg ispunjenja nije mogla biti donesena niti osporena Odluka.
Internet stranice NN 141/2004 • 9.3. Daljnju nezakonitost osporene Odluke podnositelji nalaze u okolnosti da između osporene Odluke (prostornog plana užeg područja) i Generalnog urbanističkog plana Grada Splita (prostornog plana šireg područja, u daljnjem tekstu: GUP) postoji nesuglasje u pogledu određenih pokazatelja koji se odnose na detaljne uvjete korištenja, uređenja i gradnje građevnih čestica i građevina, što je u izravnoj suprotnosti s odredbom članka 30. Zakona o prostornom uređenju.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 141/2004 • Iz očitovanja Upravnog odjela za prostorno planiranje i zaštitu okoliša Grada Splita proizlazi da je nacrt prijedloga spornog dokumenta izradio Građevinski fakultet Sveučilišta u Splitu, kao pravna osoba registrirana za takvu djelatnost, a ovjerila ga je ovlaštena osoba – stručni izrađivač plana, dekan Građevinskog fakulteta, te arhitekt ovlašten od Komore arhitekata i inženjera u graditeljstvu. Budući da je za usklađenost dokumenta prostornog uređenja s dokumentom prostornog uređenja šireg područja odgovorna pravna osoba odnosno fizička osoba koja izradi nacrt prijedloga plana, te su osobe, za potrebe ustavnosudskog postupka, kao i u prethodno vođenom postupku inspekcijskog nadzora, dale svoja očitovanja u kojima matematičkim pokazateljima argumentiraju usklađenost konkretnog Detaljnog plana uređenja s GUP-om Grada Splita.
Informacije NN 141/2004 • Iz očitovanja Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Republike Hrvatske proizlazi da nesuglasje osporene Odluke s GUP-om Grada Splita postoji. Ovo stoga što je GUP-om prostor u Gradu Splitu organiziran u 67 gradskih zona s različitim, izrijekom određenim namjenama, te su za svaku zonu i namjenu utvrđeni urbanistički pokazatelji koji, u obliku koeficijenata, predstavljaju limit građevinske iskoristivosti površina (pri čemu su u oblikovanje navedenih pokazatelja uključena odgovarajuća mjerila – broj stanovnika, gustoća naseljenosti, organizacija prometa, sigurnost i niz drugih).
Poslovne stranice NN 141/2004 • Na temelju analize cjelokupnog predmeta i iznesenih činjenica, Ustavni sud je ocijenio da postoje elementi koji ukazuju na neusklađenost osporene Odluke s GUP-om Grada Splita, odnosno, slijedom toga, na protivnost osporene Odluke s odredbom članka 30. Zakona o prostornom uređenju.
Pregledi NN 141/2004 • 10. U odnosu na navode o povredi Programa mjera za unaprjeđenje stanja u prostoru Grada Splita i o povredi Pravilnika o mjerama zaštite od elementarnih nepogoda i ratnih opasnosti u prostornom planiranju i uređenju prostora – ističe se, da je Ustavni sud Republike Hrvatske nadležan odlučivati o suglasnosti zakona s Ustavom, odnosno o suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom.
Besplatno NN 141/2004 • Ustavni sud, prema tome, nije ovlašten ocjenjivati usklađenost propisa s aktima koji po svojoj prirodi nisu propisi (Program mjera za unaprjeđenje stanja u prostoru Grada Splita), kao niti međusobnu usklađenost propisa iste razine (Pravilnik o mjerama zaštite od elementarnih nepogoda i ratnih opasnosti u prostornom planiranju i uređenju prostora).
Glasnik NN 141/2004 • Što se tiče ukazivanja podnositelja na nesuglasje osporene Odluke sa stajalištem Ministarstva zaštite okoliša i prostornog uređenja Republike Hrvatske od 13. lipnja 2000. godine, kao i sa zaključcima Prometne analize stambene zone Špinut, napominje se da navedeni dokumenti ne predstavljaju zakone, pa se u odnosu na njih, sa ustavnosudskog gledišta, ne može ocjenjivati zakonitost osporenog propisa.
Propis NN 141/2004 • 11. Zbog izloženih razloga, a na temelju odredaba članka 128. podstavka 2. Ustava, članka 43. stavaka 1. i 2., te članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona, donesena je odluka kao u izreci.
Propis NN 141/2004 • 12. U svezi s traženjem Gradskog kotara Špinut da Ustavni sud provede, u smislu odredaba Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, postupak nadzora nad zakonitošću osporene Odluke i donese odluku o njezinoj obustavi od primjene, ponovo se ističe da su nadležnosti Ustavnog suda propisane odredbama članka 128. Ustava. Podstavkom 2. navedene ustavne odredbe propisano je da Ustavni sud odlučuje o suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom.
Propis NN 141/2004 • Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi u članku 78. propisuje: »Država radi zaštite ustavnosti i zakonitosti kao i zaštite prava građana obavlja nadzor nad zakonitošću rada i akata tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Nadzor nad zakonitošću rada i akata jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave provodi se na način i u postupku utvrđenim zakonom kojim se uređuje državna uprava.«
Propis NN 141/2004 • Odredbama članaka 79. do 82. istog Zakona propisana su nadležna tijela i postupak za provođenje nadzora nad zakonitošću općih akata i za obustavu od primjene nezakonitih općih akata.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 40/99, Broj 130/06, Broj 1/96, Broj 54/04, Broj 57/07, Broj 140/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled