PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 4/2000 • Atestiranje se vrši na telekomunikacionim sredstvima iz redovne proizvodnje.
NN 4/2000 • Atestiranje se sastoji iz sledećih postupaka: prethodnog postupka, ispitivanja i merenja, završnog postupka.«
NN 4/2000 • Odredbama daljnjih članaka istoga akta detaljno je opisan postupak atestiranja.
NN 4/2000 • (ii) Zakon o sistemima veza objavljen u Službenom listu Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije, broj 41/1988.
NN 4/2000 • Člankom 1. tog Zakona se »... uređuju pitanja sistema veza koja su važna za sigurnost zemlje i tehnološko jedinstvo sistema veza, međunarodne veze i radio veze..., te tehnički standardi i normativi i norme kvalitete tehničkih sredstava veza i evidentira
NN 4/2000 • 4. Agencija je u predmetnom postupku utvrdila da poduzetnik HT d.d. odugovlačenjem u rješavanju zahtjeva za atestiranjem telekomunikacijske opreme, sebe stavlja u povoljniji položaj na tržištu, jer istodobno nastupa kao jedina pravna osoba ovlaštena za ispitivanje telekomunikacijskih uređaja, te prodaje telekomunikacijske uređaje i opremu u svojim telebuticima na cijelom području Republike. Na taj način, poduzetnik HT d.d. istodobno se pojavljuje i kao regulator i kao natjecatelj na tržištu.
NN 4/2000 • U svezi s naprijed iznijetim činjenicama, u postupku povodom zahtjeva poduzetnika Mark 2 radi utvrđivanja narušavanja slobodnog tržišnog natjecanja protiv poduzetnika Hrvatskih telekomunikacija, utvrđena je zlouporaba monopolističkog položaja poduzetnika HT d.d. na tržištu.
NN 4/2000 • Utvrđeno narušavanje slobodnog tržišnog natjecanja na tržištu odvijalo se cjelokupno vremensko razdoblje u kojem je poduzetnik HT d.d. obavljao javnu ovlast izdavanja potvrde (certifikata) u postupku ispitivanja tehničke opreme i instalacija telekomunikacijskih uređaja u svrhu njihove upotrebe, ugradnje ili priključenja na telekomunikacijske kapacitete, odnosno barem u razdoblju od podnošenja zahtjeva za utvrđivanje narušavanja slobodnog tržišnog natjecanja od strane poduzetnika Mark 2 d.o.o., dakle od 19. ožujka 1999., do donošenja predmetnog rješenja, dakle 20. listopada 1999.
NN 4/2000 • U postupku utvrđivanja narušavanja slobodnog tržišnog natjecanja koji je provela Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja utvrđeno je monopolističko djelovanje, odnosno zlouporaba monopolističkog položaja na tržištu, sukladno odredbi članka 13. ZZTN, od strane poduzetnika HT d.d. Odredbom članka 14. ZZTN zabranjena je zlouporaba monopolističkog položaja na tržištu. Smatra se da poduzetnik ima monopolistički položaj na tržištu ako na tržištu nema takmaca za robu koju kupuje ili prodaje i usluge koje obavlja. Tijekom postupka pred Agencijom za zaštitu tržišnog natjecanja utvrđeno je da poduzetnik HT d.d. jedini posjeduje ovlast za izdavanje potvrde (certifikata) u postupku ispitivanja tehničke opreme i instalacija telekomunikacijskih uređaja u svrhu njihove upotrebe, ugradnje ili priključenja na telekomunikacijske kapacitete.
NN 4/2000 • Međutim, zlouporaba monopolističkog položaja poduzetnika HT d.d. koja je ocjenjivana u predmetnom postupku ne proizlazi iz njegovog monopolističkog položaja utvrđenog temeljem odredbi Zakona o telekomunikacijama, s naslova obavljanja telekomunikacijskih usluga kao glavne djelatnosti poduzetnika HT d.d., već iz njegove ovlasti za izdavanje certifikata, budući da poduzetnik HT d.d. istodobno i sam obavlja trgovinu telekomunikacijskim uređajima i opremom. Zlouporaba monopolističkog položaja očituje se stoga na način što je poduzetnik Mark 2 d.o.o. i drugim poduzetnicima poduzetnik HT d.d. sprječavao ili otežavao pristup tržištu prodaje telekomunikacijskih uređaja neizdavanjem certifikata, odugovlačenjem provođenja postupka izdavanja certifikata i provedbom postupka izdavanja certifikata na netransparentan i arbitraran način, ne poštujući zakonske rokove i ne provodeći postupak temeljem obavljanja javne ovlasti na način propisan Zakonom o općem upravnom postupku. Na opisani način poduzetnik HT d.d. je kao imatelj javne ovlasti neizdavanjem certifikata sprječavao pristup tržištu takmacima na određeno, dulje vrijeme. Sprječavanje se odražavalo smanjenjem obujma ponude aparata i smanjenim brojem poduzetnika koji su (nadalje) bili u mogućnosti obavljati trgovinu istima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 4/2000 • Savjet za zaštitu tržišnog natjecanja je u donošenju odluke osobito imao na umu činjenicu vrlo brzog razvoja telekomunikacijske opreme i stalne ponude novih modela. Stoga odugovlačenje u izdavanju certifikata ima za posljedicu zastarijevanje uređaja, što dovodi do toga da trgovac takav uređaj i kad pribavi certifikat, neće niti staviti u prodaju ili će ga morati prodavati po znatno nižoj cijeni od one koju bi postigao da je uređaj pušten u prodaju čim ga je proizvođač ponudio tržištu.
NN 4/2000 • Svoje ovlasti izdavanja certifikata poduzetnik HT d.d. zlouporabljao je i samovoljnim odlučivanjem kada će se i koja telekomunikacijska oprema ponuditi na tržištu, time što je odugovlačio postupak izdavanja certifikata, te je na taj način poduzetnik HT d.d. ostvarivao za vlastitu djelatnost prodaje telekomunikacijskih aparata i uređaja očiglednu prednost pred ostalim takmacima, poduzetnikom Mark 2 d.o.o. i drugima, u djelatnosti prodaje istih uređaja.
NN 4/2000 • Na to ukazuje i činjenica da je poduzetnik HT d.d. čak 70% zahtjeva za izdavanjem certifikata podnositeljima odbijao kao nepotpuna, bez dopunskih uputa, pa tako i poduzetniku Mark 2 d.o.o. koji nikada nije niti dobio zatraženi atest.
NN 4/2000 • Istodobno, poduzetnik HT d.d. na ponovljene upite Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja nije pravovremeno dostavio podatke o ukupno ostvarenom prometu u svojim telebuticima i o izdanim atestima samom sebi za trgovinu telekomunikacijskom opremom, koju prodaje u vlastitim telebuticima.
NN 4/2000 • Naprijed opisane zlouporabe monopolističkog položaja predstavljaju povrede odredbi članka 20. stavka 1. točki 3., 5. i 9. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja.
NN 4/2000 • Odredbom članka 20. stavka 1. točke 3. ZZTN utvrđeno je da zlouporaba monopolističkog položaja poduzetnika na tržištu ili dijelu tržišta nastaje primjenom različitih uvjeta za istu ili odgovarajuću vrstu poslova s različitim poduzetnicima, čime ih se stavlja u nepovoljan natjecateljski položaj na tržištu ili dijelu tržišta. Odredbom članka 20. stavka 1. točka 5. i 9. ZZTN utvrđuje se da zlouporabe monopolističkog položaja na tržištu ili dijelu tržišta nastaju obustavljanjem ili smanjenjem obujma proizvodnje, prodaje ili kupnje na štetu potrošača, te na druge bespravne načine.
NN 4/2000 • Poduzetnik HT d.d. je u izvršavanju javne ovlasti provođenja atestnog postupka ispitivanja telekomunikacijske opreme, a koja mu je povjerena od strane Ministarstva pomorstva, prometa i veza, odugovlačio postupak izdavanja atesta. Naime, modeli telekomunikacijske opreme koja se ispituje tijekom postupka pred poduzetnikom HT d.d. u razdobljima od oko 6 mjeseci do godinu dana nadomještaju se novim modelima na tržištu. Dakle, ukoliko se nalazi atestnog postupka poduzetnika HT d.d. čekaju 6 mjeseci do godine dana, modeli koji se nalaze u postupku atestiranja na svjetskom tržištu su već zastarjeli i pada im cijena i vrijednost.
NN 4/2000 • Nadalje, poduzetnik HT d.d. je u izvršavanju javne ovlasti atestnog postupka isti provodio na arbitraran način bez jasno utvrđenih transparentnih pravila postupanja. Ovdje se naročito razumijeva nepostojanje pravnog puta ulaganje žalbe te nejasnoća glede toga tko je drugostupanjsko tijelo koje bi odlučivalo povodom žalbe na negativnu odluku poduzetnika HT d.d. ili na šutnju administracije poduzetnika HT d.d.
NN 4/2000 • Za radnje utvrđene u predmetnom postupku, kojima se sprječava ili ograničava tržišno natjecanje ili zlouporabljuje monopolistički položaj, Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja utvrdila je mjere poradi otklanjanja narušavanja slobodnog tržišnog natjecanja i rokove u kojima je poduzetnik HT d.d. dužan postupiti u otklanjanju istih. Tako je poduzetniku HT d.d. naloženo da o svojem trošku objavi u sredstvima javnog priopćavanja i u oglasnom dijelu »Narodnih novina« opće akte kojima se utvrđuje način provođenja postupka u obavljanju djelatnosti izdavanja potvrde (certifikata) u postupku ispitivanja tehničke opreme i instalacija telekomunikacijskih uređaja u svrhu njihove upotrebe, ugradnje ili priključenja na telekomunikacijske kapacitete, te kojima se ujedno navodi sveukupna potrebita dokumentacija koju poduzetnici moraju podnijeti u svrhu dobivanja potvrde (certifikata) iz točke 1. izreke ovoga rješenja. Narečenu mjeru poduzetnik HT d.d. dužan je izvršiti u roku od 30 dana od dana dostave ovoga rješenja, kako je to utvrđeno u točki 2. izreke ovog rješenja.
NN 4/2000 • Poduzetniku HT d.d. naloženo je da u roku od 15 dana od dana objave akata iz točke 2. izreke rješenja, preslike istih dostavi na uvid Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja, zajedno s dokazima o izvršenoj objavi u javnim glasilima, kako je to utvrđeno u točki 3. izreke ovog rješenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 134/04, Broj 101/99,
Broj 39/93, Broj 118/99,
Broj 33/95, Broj 22/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE