PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 57/2000 • I. Primjenom čl. 15. st. 2. i čl. 16. ZZTN, GJ OKZ Lipovica kao proizvođač aluminijskih redukcija i čepova veličina 1" i 5/4" u vladajućem je položaju u odnosu na svoje takmace na mjerodavnom tržištu. U smislu čl. 19. ZZTN, mjerodavnim tržištem određena je djelatnost proizvodnje i prodaje dijelova radijatora Al-čep 1", Al-redukcija 1", Al-čep 5/4" i Al-redukcija 5/4" na području Republike Hrvatske.
NN 57/2000 • Tijekom postupka utvrđeno je da se proizvodnjom i prodajom radijatora OKZ Lipovica bavi niz godina: da je najveći proizvođač radijatora, pa tako i redukcija i čepova veličine od 1" i 5/4" u Republici Hrvatskoj. Proizvede oko milijun komada rečenih dijelova godišnje, odnosno utvrđeno je da je tržišni udjel GJ OKZ Lipovice u godini koja je prethodila prekršajnim radnjama, 1998., u ukupno proizvedenim količinama tih dijelova radijatora u komadima, bio 44,36%, a u 1999., tržišni udjel je bio 52,22% (čl. 16. ZZTN).
NN 57/2000 • Tržišni udjel GJ OKZ Lipovica, kao ponuditelja, aluminijskih redukcija i čepova veličina 1" i 5/4", u ostvarenom prometu (prodaji u komadima) u 1998. bio je 45,76%, a u 1999. 56,69%, od ukupno prodanih količina rečenih proizvoda u Republici Hrvatskoj. Na zapisnik s usmene rasprave, od 26. siječnja 2000., stranke su izjavile da je taj udjel i veći, čak 60%.
NN 57/2000 • Na taj način utvrđeno je da GJ OKZ Lipovica ima vladajući položaj na tržištu Republike Hrvatske jer je, sukladno čl. 16. ZZTN, njen udjel na tom tržištu veći od 30%.
NN 57/2000 • II. Tržišna snaga GJ OKZ Lipovice, prema čl. 18. ZZTN, određuje se ne samo utvrđivanjem udjela u ukupno ostvarenom prometu već i utvrđivanjem financijske snage, što proizlazi iz tabele 7. Štoviše, u 1998. ostvarena je dobit financijske godine od 2.761.3
NN 57/2000 • S obzirom na svoj specifičan položaj, GJ OKZ Lipovica u mogućnosti je ostvariti značajne uštede (pitanje najamnine tvorničkih hala, poreznih olakšica, jeftinije radne snage), a primitkom međunarodnog certifikata kvalitete ISO 9002, učvrstila je svoj položaj na tržištu.
NN 57/2000 • U konkretnom slučaju, od osam poduzetnika, prema podacima Hrvatske obrtničke komore, koji se ovlašteno bave proizvodnjom i prodajom aluminijskih redukcija i čepova 1" i 5/4" na području Republike Hrvatske, niti jedan poduzetnik ne može ove proizvode ravnopravno plasirati dok GJ OKZ Lipovica ima nižu cijenu tih proizvoda od cijene koštanja proizvodnje.
NN 57/2000 • Tijekom postupka GJ OKZ Lipovica povisila je cijenu rečenih proizvoda koju je s 3,50 kn/kom snizila na 1,00 kn/kom (cjenikom od 13. rujna 1999.). Naime, po donesenoj odluci Kolegija OKZ Lipovice, usvojen je novi cjenik br. 1/2000, od 14. veljače 2000.
NN 57/2000 • Prema tom cjeniku iznos od 2,50 kn/kom visina je veleprodajne cijene za aluminijske redukcije i čepove 1" i 5/4" bez popusta (cassa sconto), ali uz mogućnost da se ta cijena smanji na 1,50 kn/kom »za njihove ugovorne kupce«.
NN 57/2000 • Ove proizvode GJ OKZ Lipovica ne prodaje samo kupcima svojih radijatora već i drugim kupcima na veliko, npr. Petrokovu-Zagreb i Fero-Termu, Termocommercu d.o.o. (podaci dobiveni na usmenoj raspravi od 26. siječnja 2000.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 57/2000 • Realizacija proizvoda, tj. prodaja preko ugovornih kupaca čini cca 90% ukupne prodaje GJ OKZ Lipovica.
NN 57/2000 • Usporedbom oba cjenika br. 1/2000, od 14. veljače 2000., utvrđeno je da su cijene za radijatore i dijelove (tzv. pribor za spajanje i ovjesni pribor) jednake (nepromijenjene), dok je za redukcije i čepove cijena različita: 2,50 kn/kom i 1,50 kn/kom.
NN 57/2000 • III. Zlouporaba vladajućeg položaja GJ OKZ Lipovice (čl. 20. t. 1. ZZTN) očituje se u onemogućavanju malim poduzetnicima pristup tržištu na području Republike Hrvatske u proizvodnji i prodaji aluminijskih redukcija i čepova 1" i 5/4", koju djelatnost ovlašteno obavljaju, zbog namjernog izravnog ili neizravnog, utvrđivanja privremeno niskih cijena ispod jedinične cijene koštanja s ciljem preuzimanja ili zadržavanja vladajućeg ili monopolističkog položaja.
NN 57/2000 • Neprihvatljivi su navodi kojima GJ OKZ Lipovica opravdava postojanje dva cjenika od 14. veljače 2000., tj. da redukcija i čep kao pribor u sastavu radijatora izlazi na tržište preko veleprodaje za njihove kupce radijatora, a tek manji dio pribora, cca 10%, da se prodaje u maloprodaji.
NN 57/2000 • Stoga je neopravdana dvostruka kalkulacija cijene, tj. jedinična cijena koštanja od 1,50 kn/kom za kupce u veleprodaji, umjesto 2,50 kn/kom, kako je to prikazano u tabeli 1., prema dopisu ravnatelja OKZ Lipovice, klasa: 730-02-00-01/01, od 14. veljače 2000.
NN 57/2000 • Kalkulacija jedinične cijene koštanja aluminijskog čepa i redukcije 1" i 5/4" (prosječno)
NN 57/2000 • Posljedice od rujna 1999. proizašle iz ovakvog snižavanja cijene su da najveći trgovci rečenih proizvoda, npr. Petrokov d.o.o. i Fero-Term, ne naručuju iste od malih poduzetnika, počev od listopada 1999., kada počinje najveća potražnja za aluminijskim redukcijama i čepovima 1" i 5/4" (iskazi stranaka s usmene rasprave od 26. siječnja 2000.).
NN 57/2000 • Radijatorske aluminijske redukcije i čepove 1" i 5/4" ovi veletrgovci nabavljaju od GJ OKZ Lipovica. Od 13. rujna 1999. do 14. veljače 2000. cijena rečenim proizvodima, bila je u GJ OKZ Lipovica 1,00 kn/kom.
NN 57/2000 • 1. MIP, Veliko Trgovišće, s 31. ožujkom 2000., ima neprodano na zalihama cca 35.000 kom, te novčani gubitak iznosi:
NN 57/2000 • b) 153.934 kn (prema padu u prodaji u usporedbi 1999. s 1998.).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 15/06, Broj 13/07,
Broj 128/08, Broj 72/00,
Broj 74/94, Broj 153/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE