PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 135/1999 • Jednoglasna suglasnost za sklapanje pravnog posla kojim bi došlo do izloženosti banke veće od 10% jamstvenog kapitala, postupak je koji veže samo jednu ugovornu stranu, a radi se o tijelu pravne osobe koja upravo i jeste ta ugovorna strana, i koja će takav pravni posao moći sklopiti ukoliko dobije suglasnost svojega nadležnog tijela, pa Sud ocjenjuje da se ni time ne vrijeđa niti ograničava nečija poduzetnička i tržišna sloboda.
NN 135/1999 • Pravna posljedica nedostatka jednoglasne suglasnosti za pravni posao čijom bi vrijednošću došlo do izloženosti banke više od 10% jamstvenog kapitala, jest njegova ništavost, upravo zbog prekoračenja ovlasti uprave, koje ograničenje je određeno zakonom, baš osporenim odredbama. Dakle, ne radi se o nekom internom ograničenju koje bi se kao takvo trebalo upisati u Sudski registar kao uvjet njegovog pravnog učinka prema trećim osobama, već o zakonskom ograničenju za koje se uzima da je poznato svima, i kao takvo ima pravni učinak prema svima. Također, osporene odredbe su prinudni propis u smislu odredbe članka 103. Zakona o obveznim odnosima, pa Sud ocjenjuje da one nisu protivne pravnom poretku, ni sigurnosti pravnog prometa i povjerenja u Sudski registar.
NN 135/1999 • »Ista revizorska tvrtka može u istoj banci uzastopno obaviti najviše četiri revizije financijskih izvješća«.
NN 135/1999 • Predlagatelj navodi da je imenovanje revizora dioničkog društva isključivo u zakonskoj nadležnosti glavne skupštine svakog dioničkog društva te da to temeljno rješenje statusnopravnog propisa ne smije biti dovedeno u pitanje, niti se dioničarima koji čine glavnu skupštinu, čime ostvaruju svoja zakonom zajamčena prava, ne može naložiti postupanje suprotno njihovoj volji.
NN 135/1999 • Smatra da ograničenje dioničara u donošenju njihovih odluka karakterizira protivnost Ustavom zajamčenoj poduzetničkoj i tržišnoj slobodi, uređenoj člankom 49. stavkom 1. Ustava te da se eventualni razlozi za ovo ograničenje nikako ne mogu protumažčiti r
NN 135/1999 • Imenovanje ovlaštene revizorske tvrtke zakonska je dužnost banke iz članka 56. stavka 1. Zakona o bankama. Pri tom imenovanju ovlaštene revizorske tvrtke, banka nije ni u čemu ograničena, dakle slobodno imenuje ovlaštenu revizorsku tvrtku po svojem izboru.
NN 135/1999 • Međutim, zakonodavac je zbog postizanja što veće objektivnosti ocjene financijskih izvješća banke i zbog specifičnosti u poslovanju banaka u odnosu na druge poduzetnike koji također podliježu reviziji, našao potrebnim propisati kao u osporenoj odredbi, da tako slobodno izabrana revizorska tvrtka može u istoj banci uzastopno obaviti najviše četiri uzastopne revizije financijskih izvješća, dakle, nakon takve četiri revizije, banka mora imenovati drugu revizorsku tvrtku za sljedeće financijsko izvješće.
NN 135/1999 • Prema ocjeni Suda, za propisivanje kojim ista revizorska tvrtka može u istoj banci uzastopno obaviti najviše četiri revizije financijskih izvješća, nema ustavne zapreke, a istovremeno se ne ocjenjuje da bi time nekome bile ograničene poduzetničke i tržišne slobode iz članka 49. stavka 1., niti da se uopće radi o ograničenju koje bi moglo biti u nesuglasju s odredbom članka 50. stavka 2. Ustava, jer banka opet bira slobodno revizorsku tvrtku između svih takvih tvrtki, osim one koja je obavila uzastopce četiri revizije.
NN 135/1999 • »Banka mora imati najmanje jednog unutarnjeg revizora s položenim stručnim ispitom za zvanje revizora, kojeg imenuje nadzorni odbor i kojemu je odgovoran za svoj rad.
NN 135/1999 • Unutarnji revizor prati i provjerava pridržava li se banka zakona i drugih propisa, odgovarajućih računovodstvenih standarda i postupaka te obavlja reviziju dokumentacije banke i o tome tromjesečno podnosi izvješće nadzornom odboru.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 135/1999 • Unutarnji revizor može davati nadzornom odboru mišljenje i o drugim pitanjima o kojima nadzorni odbor zatraži mišljenje.
NN 135/1999 • Unutarnji revizor dužan je razmjenjivati sve relevantne informacije sa unutarnjom kontrolom banke koje se odnose na poslovanje banke, a naročito glede ustanovljenoga protuzakonitog poslovanja banke kao i poslovanje koje ugrožava ili bi moglo ugroziti stabilno, sigurno i profitabilno poslovanje banke.«.
NN 135/1999 • »Osobe koje obavljaju poslove unutarnje kontrole i unutarnje revizije ne smiju u banci obavljati druge poslove, ne mogu biti članovi uprave i nadzornog odbora banke ni s bankom povezane osobe.
NN 135/1999 • U svom radu osobe iz stavka 1. ovoga članka dužne su se pridržavati pravila struke i odgovarajućih međunarodnih standarda.«.
NN 135/1999 • 18. ako nema jednog unutarnjeg revizora s položenim stručnim ispitom za zvanje revizora (članak 64),«.
NN 135/1999 • »Banka upisana u sudski registar do stupanja na snagu ovoga Zakona dužna je u roku od 6 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona ustrojiti unutarnju kontrolu, unutarnju reviziju i službu procjene i mjerenja rizika i o tome bez odgađanja izvijestiti Hrvatsku narodnu banku.«.
NN 135/1999 • Predlagatelj smatra da je suvišno nalagati nadzornom odboru kao reprezentantu volje glavne skupštine, da i on imenuje zasebnog revizora, jer je upravo taj odbor nadležan nadzirati vođenje poslova društva, pregledavati i ispitivati poslovne knjige, dokumentaciju, blagajnu, vrijednosne papire i druge stvari. Također navodi da je sloboda nadzornog odbora, kao reprezentanta volje dioničara, da sam, na vlastitu odgovornost izabere najpogodniji način svojega nadzora, a pri tome je nadzorni odbor vezan dužnom pozornošću i odgovornošću u radu te je i odgovoran za svaku štetu koju uzrokuje propustom dužne pozornosti i odgovornosti, sukladno članku 253. Zakona o trgovačkim društvima. Smatra da bi zadiranje u tu slobodu, odnosno odgovornost nadzornog odbora, moglo također biti tretirano suprotnim članku 49. stavku 1. Ustava, a također da vrijedi istaći kako ne postoje razlozi ograničenja poduzetničke slobode iz članka 50. stavka 2. Ustava.
NN 135/1999 • Unutarnjeg revizora iz osporavanih odredbi, imenuje nadzorni odbor banke, i taj je unutarnji revizor odgovoran za svoj rad upravo tom nadzornom odboru koji ga imenuje. Istovremeno, unutarnji revizor ni u kojem smislu nema ovlasti zadirati u nadležnosti nadzornog odbora, već mu samo o rezultatu svojega rada daje izvješće i mišljenja.
NN 135/1999 • Sud ocjenjuje da unutarnji revizor ni na koji način ne može utjecati, niti ograničiti poduzetničku i tržišnu slobodu banke, zbog čega ni osporavane odredbe članka 64., članka 65., članka 105. stavka 1. točke 18. i članka 118. Zakona o bankama nisu u nesuglasnosti s odredbama članka 49. stavka 1. i članka 50. stavka 2. Ustava.
NN 135/1999 • »Uprava banke obvezna je uz suglasnost nadzornog odbora donijeti opće akte u skladu sa statutom banke, kojima se uređuju:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 11/03, Broj 94/06,
Broj 54/04, Broj 71/05,
Broj 10/93, Broj 125/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE