PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 77/1998 • - kopiju ugovora sa zračnim prijevoznikom iz kojega su vidljivi podaci o: broju sjedala u zrakoplovu, polazna i odredišna zračna luka, broj planiranih vožnji (uz prvi zahtjev).
NN 77/1998 • Cijeneći kretanja i stvarne prilike na pojedinim emitivnim tržištima, Ministarstvo turizma može, sukladno općem interesu turizma utvrđivati i druge uvjete subvencioniranja na osnovi posebnih programa i pojedinačnih zahtjeva organizatora.
NN 77/1998 • Subvencija se obračunava u kunama. Ministarstvo turizma po odbitku bankarskih troškova kunski iznos subvencija isplaćuje Organizatoru na račun u inozemstvo u nacionalnoj valuti zemlje u kojoj Organizator putovanja ima sjedište, odnosno po nalogu Organizatora.
NN 77/1998 • Organizator putovanja ostvaruje pravo na subvenciju za organizirana grupna kružna putovanja (ture - minimum 10 putnika u grupi) iz prekomorskih zemalja koji u Europu dolaze zrakoplovom, a u Hrvatsku autobusom, brodom ili zrakoplovom, te u Hrvatskoj ostvare najmanje 3 noćenja s uslugom polupansiona na kružnom putovanju autobusom.
NN 77/1998 • Ovakvi aranžmani su subvencionirani tijekom cijele 1998. godine.
NN 77/1998 • Zahtjev za subvenciju se podnosi sa slijedećom dokumentacijom:
NN 77/1998 • - kopiju ugovora o zakupu hotelskih i dr. kapaciteta registriranih za komercijalno poslovanje s uslugom polupansiona, s hotelom ili domaćom putničkom agencijom (uz prvi zahtjev) ili iznimno za ad hoc grupe kopiju ponude/potvrde za zakup kapaciteta s uslug
NN 77/1998 • - ovjerenu listu putnika i potvrdu o izvršenom plaćanju pravnoj osobi (hotelu ili domaćoj putničkoj agenciji) za korištene usluge, na obrascu SU-4 ili iznimno kod programa sa zračnim prijevozom flight ili rooming listu ovjerenu od strane hotela ili domaće
NN 77/1998 • - kopiju putnog naloga za posebnu vožnju autobusom ili račun prijevoznika s podacima o polaznom mjestu i odredištu grupe (itinereru), broju sjedala u autobusu i datumu izvršene vožnje.
NN 77/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jurica Malčić, dopredsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu Zorana Kastropila iz Splita, na sjednici održanoj dana 20. svibnja 1998. godine, donio je
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 77/1998 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske članka 6. stavka 2. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave ("Narodne novine", br. 20/92, 69/95, 59/96 i 63/96).
NN 77/1998 • Zoran Kastropil iz Splita podnio je prijedlog za ocjenu ustavnosti odredbe članka 6. stavka 2. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave.
NN 77/1998 • Član predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave ne može istovremeno biti sudac, sudac Ustavnog suda Republike Hrvatske, predsjednik Vlade Republike Hrvatske, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske, državni odvjetnik, zamjenik državnog odvjetnika, državni pravobranitelj, zamjenik državnog pravobranitelja, pučki pravobranitelj, zamjenik pučkog pravobranitelja, ministar, zamjenik ministra, ravnatelj državne upravne organizacije, župan, podžupan, predstojnik Ureda Vlade Republike Hrvatske, kao i časnik i dočasnik oružanih snaga kojeg kao vojnog zapovjednika Hrvatske vojske imenuje i razrješuje predsjednik Republike i ministar obrane, te djelatnik u upravnim tijelima i službama te jedinice lokalne samouprave, odnosno te jedinice lokalne uprave i samouprave..
NN 77/1998 • Predlagatelj smatra da je navedenom odredbom prekršeno ustavno pravo na dostupnost svima sudjelovanja u javnim poslovima, utvrđeno člankom 44. Ustava Republike Hrvatske, koji određuje da svaki građanin Republike pod jednakim uvjetima ima pravo sudjelovati u obavljanju javnih poslova. Također navodi da se rečeno pravo može ograničiti samo pod uvjetima iz članka 16. Ustava, prema kojem se slobode i prava mogu ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje. Drži da u ovom slučaju nisu ispunjeni uvjeti iz spomenutog članka pa da nije moguće ograničiti pravo djelatniku jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, na obnašanje dužnosti člana predstavničkog tijela te jedinice lokalne samouprave, odnosno te jedinice lokalne uprave i samouprave.
NN 77/1998 • U članku 4. Ustava Republike Hrvatske, određeno je da je u Republici Hrvatskoj državna vlast ustrojena na načelu diobe vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu.
NN 77/1998 • Ustav Republike Hrvatske propisuje inkompatibilitet u članku 96. za predsjednika Republike pa kaže da on ne može, osim stranačke, obavljati nikakvu drugu javnu ili profesionalnu dužnost. Zatim u članku 120. stavku 5. propisuje da sudac ne može obavljati službu ili posao koje je zakon odredio kao nespojive sa sudačkom dužnošću. Konačno, u članku 123. stavku 3. određuje da suci Ustavnog suda Republike Hrvatske ne mogu obavljati nikakvu drugu javnu ni profesionalnu dužnost.
NN 77/1998 • Istina, Ustav ne određuje nepodudarnost dužnosti člana Vlade i zastupnika u Hrvatskom državnom saboru, što, prema ustavnopravnom stajalištu ovog Suda, nije zapreka da se takva nepodudarnost funkcija propiše zakonom.
NN 77/1998 • Zakonodavac je tu mogućnost, primjerice, iskoristio i u Zakonu o izborima zastupnika u Sabor Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 22/92, 1/93 - pročišćeni tekst, 11/94, 68/95 i 108/96) pa je u članku 6. stavku 1. propisao: "Nitko ne može biti istodobno zastupnik u Zastupničkom i Županijskom domu. Zastupnik ne može istodobno biti sudac Ustavnog suda Hrvatske, sudac, državni odvjetnik, zamjenik državnog odvjetnika, državni pravobranitelj, zamjenik državnog pravobranitelja, pučki pravobranitelj, zamjenik pučkog pravobranitelja, predsjednik Vlade Republike Hrvatske, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske, ministar ili drugi član Vlade Republike Hrvatske ili zamjenik ministra, pomoćnik ministra, ravnatelj državne upravne organizacije, tajnik Vlade Republike Hrvatske, tajnik ministarstva, ravnatelj upravne organizacije u sastavu ministarstva, predstojnik ureda i ravnatelj agencije Vlade Republike Hrvatske, predstojnik Ureda Predsjednika Republike, predstojnik Ureda za nacionalnu sigurnost, veleposlanik, generalni konzul, župan, gradonačelnik Grada Zagreba, podžupan, zamjenik gradonačelnika Grada Zagreba, djelatni časnik i dočasnik oružanih snaga koje kao vojne zapovjednike Hrvatske vojske imenuje i razrješava Predsjednik Republike ili minstar obrane. Zakonom se može propisati da je i obavljanje neke druge dužnosti nespojivo sa zastupničkom dužnošću. Za vrijeme dok zastupnik obavlja dužnost iz stavka 2. ovog članka miruje mu zastupnički mandat, a zastupničku dužnost umjesto njega obavlja zamjenik zastupnika. Zastupnika izabranog u izbornoj jedinici koji prihvati neku od dužnosti iz stavka 2. ovog članka zamjenjuje zamjenik zastupnika izabran u izbornoj jedinici. Zastupnika izabranog na državnoj listi koji prihvati neku od dužnosti iz stavka 2. ovog članka zamjenjuje onaj neizabrani kandidat na državnoj listi sa koje je izabrani zastupnik, kojeg odredi politička stranka čija je državna lista. Zamjenik zastupnika počinje obavljati zastupničku dužnost nakon što Zastupnički dom odnosno Županijski dom utvrde da zastupnik obavlja neku od dužnosti iz stavka 2. ovog članka.".
NN 77/1998 • Istu mogućnost zakonodavac je iskoristio i u osporavanom članku stavku 2., gdje je propisao slučajeve nespojivosti funkcije člana predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, s istovremenim obavljanjem drugih dužnosti, odnosno službi. Učinjeno je to upravo radi sprječavanja koncentracije poslova raznih vlasti u istoj osobi u istom tijelu državne vlasti, dakle dosljedno i u suglasju s ustavnim načelom podjele vlasti.
NN 77/1998 • Propisivanjem inkompatibiliteta, kao u osporenoj odredbi, nije zakonodavac povrijedio ni odredbu članka 44. Ustava jer se osporena odredba odnosi na sve građane Republike Hrvatske koji, koristeći svoje pasivno biračko pravo, budu izabrani za člana predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 17/99, Broj 148/08,
Broj 112/04, Broj 43/08,
Broj 63/07, Broj 90/92
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE