PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2004-10-145-2553 NN 145/2004

• »More, morska obala i otoci, vode, zračni prostor, rudno blago i druga prirodna bogatstva, ali i zemljište, šume, biljni i životinjski svijet, drugi dijelovi prirode, nekretnine i stvari od osobitog kulturnoga, povijesnoga, gospodarskog i ekološkog značenja, za koje je zakonom određeno da su od interesa za Republiku Hrvatsku, imaju njezinu osobitu zaštitu.


Stranica 2004-10-145-2553 NN 145/2004

• Zakonom se određuje način na koji dobra od interesa za Republiku Hrvatsku mogu upotrebljavati i iskorištavati ovlaštenici prava na njima i vlasnici, te naknada za ograničenja kojima su podvrgnuti.«.


Stranica 2004-10-145-2553 NN 145/2004

• Sukladno tim ustavnim odredbama, osporenim Zakonom propisani su uvjeti i način iskorištavanja rudnog blaga, odnosno mineralnih sirovina.


Stranica 2004-10-145-2553 NN 145/2004

• »Rudno blago je dobro od interesa za Republiku Hrvatsku, ima njezinu osobitu zaštitu i iskorištava se pod uvjetima i na način koji su propisani ovim Zakonom.


Internet NN 145/2004
• U članku 2. istog Zakona propisano je što se smatra rudnim blagom, odnosno mineralnim sirovinama u smislu tog Zakona, dok su u članku 3., u točkama 1. do 7. Zakona pobliže navedene vrste mineralnih sirovina. U točki 7. članka 3. Zakona kao mineralne sirovine navedeni su: tehničko-građevni kamen, građevni pijesak i šljunak te ciglarska glina.

Internet stranice NN 145/2004
• Daljnjim odredbama osporenog Zakona propisano je kojim pravnim i fizičkim osobama (trgovačko društvo ili obrtnik) i pod kojim uvjetima se može izdati odobrenje za istraživanje mineralnih sirovina, odnosno koncesija za eksploataciju mineralnih sirovina (članak 9.); pravo na istraživanje ili eksploataciju mineralnih sirovina na određenom području trgovačko društvo ili obrtnik ostvaruju na osnovi odobrenja ili rudarske koncesije tijela državne uprave nadležnog za poslove rudarstva (članak 10. stavak 1.); rudarskom koncesijom stječe se pravo izvođenja rudarskih radova u cilju gospodarskog korištenja mineralnih sirovina (članak 30. stavak 3.); propisano je što sve mora sadržavati rudarska koncesija za izvođenje rudarskih radova (članak 44. stavak 1.), itd.

Internet stranice NN 145/2004 • U odnosu na vlasnika eksploatiranog zemljišta, prema odredbama osporenog Zakona, koncesionar ne može dobiti koncesiju ukoliko s vlasnikom ne sklopi ugovor o zakupu tog zemljišta (članak 42. stavak 2.); vlasniku se mora dostaviti rudarska koncesija (članak 44. stavak 2.); vlasnik ima pravo na sanaciju zemljišta uz provedbu mjera osiguranja radi zaštite njegove imovine te okoliša za vrijeme i nakon završetka eksploatacije (članci 53. i 54.).
Internet stranice NN 145/2004 • Provedbu osporenog Zakona i propisa donijetih na osnovi njega nadzire Ministarstvo gospodarstva, a inspekcijske poslove obavlja Državni inspektorat po posebnom zakonu (članak 77. Zakona); postupci uređeni tim Zakonom provode se prema odredbama Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 103/96), ako tim Zakonom nije drukčije određeno (članak 10. stavak 3.).
Internet stranice NN 145/2004 • 5. Odredbama Ustava, u odnosu na koje, prema mišljenju predlagatelja, postoji nesuglasnost osporenog Zakona, propisano je sljedeće: člankom 3. Ustava utvrđene su najviše ustavne vrednote, uključivo i nepovredivost vlasništva; jamstvo prava vlasništva sadržano je u članku 48. stavku 1. Ustava; prema odredbi članka 49. stavka 2. Ustava, država osigurava svim poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu; zakonom je moguće u interesu Republike Hrvatske ograničiti ili oduzeti vlasništvo, uz naknadu tržišne vrijednosti, a poduzetnička sloboda i vlasnička prava mogu se iznimno ograničiti zakonom radi zaštite interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi (članak 50. Ustava).
Internet stranice NN 145/2004 • 6. Ustavni sud je ocijenio da osporeni Zakon, u dijelu u kojemu ga osporava predlagatelj, nije u nesuglasju s navedenim odredbama Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 145/2004 • Rudno blago, za koje je temeljem Ustava posebnim zakonom određeno da je dobro od interesa za Republiku Hrvatsku, pod osobitom je zaštitom države. Zbog takvog ustavnog značenja rudnog blaga, ono je legitimno u vlasništvu države i može se iskorištavati samo pod uvjetima i na način koji su propisani odredbama spomenutog Zakona.
Informacije NN 145/2004 • Pravilo da se rudno blago može iskorištavati samo na zakonom propisani način odnosi se i na samog vlasnika zemljišta na kojemu se ili u kojemu se nalazi rudno blago. To znači da se i na samog vlasnika zemljišta s mineralnim sirovinama, konkretno građevnog šljunka, primjenjuju zakonske odredbe o uvjetima eksploatacije takvog zemljišta.
Poslovne stranice NN 145/2004 • Posebno se navodi da su, u odnosu na dobivanje rudarske koncesije, svi pred zakonom jednaki, neovisno o tome tko je vlasnik zemljišta za čiju eksploataciju se koncesija traži. Vlasnik je u jednakopravnom položaju, kao i svi drugi zainteresirani u tom postupku, jer je on samo vlasnik zemljišta, ali ne i mineralnih sirovina na ili u njemu. Stoga, niti vlasnik zemljišta te sirovine ne može iskorištavati bez odobrenja (koncesije) nadležnog državnog tijela.
Pregledi NN 145/2004 • 7. Predlagatelj svojim navodima upire i na nezakonitost postupka u kojemu je podnio zahtjev za izdavanje koncesije za eksploataciju mineralnih sirovina što se nalaze u njegovom zemljištu. Iscrpno obrazlaže tijek tog postupka i postupanje nadležnih tijela u svezi s njegovim zahtjevom, kao i namjerom da na istom zemljištu izgradi park prirode. Dakle, u prijedlogu je izložen pojedinačni pravni slučaj, u rješavanju kojega, prema navodima predlagatelja, on nije dobio odgovarajuću zaštitu svojih vlasničkih prava i interesa.
Besplatno NN 145/2004 • Ustavni sud, u odnosu na te navode predlagatelja, ističe da primjena konkretnog zakona ili njegovih pojedinih odredbi može biti predmetom ocjene samo u postupku koji se pred Ustavnim sudom vodi povodom ustavne tužbe protiv pojedinačnih odluka državnih tijela, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba s javnim ovlastima kad su tim odlukama povrijeđena ljudska prava i temeljne slobode, kako to propisuje odredba članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon). Zaštita ustavnih prava u pojedinačnim pravnim slučajevima utemeljena je člankom 128. podstavkom 4. Ustava, a postupak se vodi na način i uz uvjete propisane navedenim Ustavnim zakonom.
Glasnik NN 145/2004 • 8. Sukladno navedenom, Ustavni sud je ocijenio da prijedlog predlagatelja nije osnovan pa je, temeljem članka 43. Ustavnog zakona, riješeno kao u izreci (točka I.). Odluka o objavi ovog rješenja (točka II. izreke) temelji se na članku 29. Ustavnog zakona.
Propis NN 146/2004 • Na temelju članka 20. Zakona o elektroničkom potpisu (»Narodne novine«, broj 10/2002), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 15. listopada 2004. godine donijela
Propis NN 146/2004 • Ovom Uredbom uređuje se djelokrug, sadržaj i nositelj poslova certificiranja elektroničkih potpisa za tijela državne uprave za radnje koje se provode primjenom elektroničkih sustava izrade, razmjene i pohranjivanja dokumenata u elektroničkom obliku.
Propis NN 146/2004 • Odredbe sadržane u ovoj Uredbi primjenjuju tijela državne uprave kada imaju tehnološku, organizacijsku i kadrovsku osnovicu potrebnu za djelovanje sustava upravljanja dokumentima u elektroničkom obliku, kako za svoje potrebe, za suradnju s drugim tijelima, tako i u poslovanju s gospodarstvom i građanima.
Propis NN 146/2004 • Odgovorna osoba tijela državne uprave utvrđuje kada su i za koje poslove osigurani uvjeti primjene sustava certificiranja elektroničkih potpisa.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 20/07, Broj 48/06, Broj 14/07, Broj 33/09, Broj 126/09, Broj 22/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled