PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 25/1999 • Na taj način da su mu povrijeđena ustavna prava i to: jednakost svih pred zakonom (članak 14. Ustava), ustavno pravo na žalbu (članak 18. Ustava), ustavno pravo po kojemu je svatko nedužan i nevin dok mu se pravomoćnom presudom ne utvrdi krivnja (članak 28. Ustava).
NN 25/1999 • Uza sve to da mu je povrijeđeno i ustavno pravo na rad (članak 54. Ustava) jer mu je prestao radni odnos u nezakonito provedenom postupku.
NN 25/1999 • Konačno, predlaže ukidanje osporenih odluka disciplinskih sudova, kao i odluke Upravnog suda Republike Hrvatske te vraćanje predmeta na ponovni postupak i odlučivanje.
NN 25/1999 • Prema članku 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91), svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da mu je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti povrijeđeno jedno od Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina.
NN 25/1999 • Odredbom stavka 2. članka 50. Zakona o državnim službenicima i namještenicima i o plaćama nositelja pravosudnih dužnosti ("Narodne novine", br. 74/94, 86/94, 7/95), određeno je da se u postupku zbog teških povreda službene dužnosti odgovarajuće primjenj
NN 25/1999 • Analizom razloga navedenih u ustavnoj tužbi te uvidom u spis Ministarstva unutarnjih poslova - Odjela pravnih poslova, povodom kojega je Upravni sud donio osporenu presudu, Ustavni je sud utvrdio da su osporenim odlukama disciplinskih sudova Ministarstva unutarnjih poslova, kao i odlukom Upravnog suda Republike Hrvatske, podnositelju povrijeđena ustavna prava na koja isti upućuje u svojoj ustavnoj tužbi.
NN 25/1999 • Naime, prema odredbama Zakona o sudovima ("Narodne novine", br. 3/94), članci 16. i 17., samo je krivični sud ovlašten suditi za krivična djela koja se gone po službenoj dužnosti i u pravilu na zahtjev stvarno i mjesno nadležnog državnog odvjetnika. Time što je Prvostupni disciplinski sud oglasio podnositelja krivim za krivično djelo ubojstva iz članka 34. stavka 1. KZ RH, presuđujući ujedno o njegovoj krivnji, prekoračio je tako svoje zakonske ovlasti. Jednako kao i Prvostupni disciplinski sud postupaju i Drugostupni disciplinski sud, povodom podnositeljeve žalbe, a Upravni sud po njegovoj tužbi, kada svojim presudama oglašavaju podnositelja krivim i za teže povrede službene dužnosti iz t. 13. i 17. članka 82. Zakona o unutarnjim poslovima, unatoč tome što se u njima opisane teže povrede službene dužnosti nisu u prvostupnom disciplinskom postupku uopće stavljale podnositelju na teret, a niti posebno utvrđivale. Iz tog nedvojbeno proizlazi da su Drugostupni disciplinski sud, kao i Upravni sud Republike Hrvatske, uz povrede koje je na opisani način učinio Prvostupni disciplinski sud, povrijedili još i odredbu članka 368. tada važećeg Zakona o krivičnom postupku na štetu podnositelja.
NN 25/1999 • Naime, označenom je odredbom tada važećeg Zakona o krivičnom postupku određeno da se, ako je žalba izjavljena samo u korist okrivljenika, presuda ne smije izmijeniti na njegovu štetu u odnosu prema pravnoj ocjeni djela i prema krivičnoj sankciji (zabrana reformatio in peius).
NN 25/1999 • Stoga je navod u drugostupnoj presudi izražen na stranici 4. pasus 2. citira se: "Na kraju, napominje se da je ovo vijeće optuženom kao pravnu kvalifikaciju stavilo na teret i točku 13. i 17. jer je iz opisa djela vidljivo da se učinjena povreda može podvesti pod rečene točke.", u izričitoj suprotnosti s naprijed navedenom odredbom Zakona o krivičnom postupku, ali i odredbom članka 115. stavka 3. Ustava po kojoj sudovi sude na temelju Ustava i zakona.
NN 25/1999 • Osnovan je stoga navod podnositelja u ustavnoj tužbi da su ga I. i II. stupni disciplinski sudovi, kao i Upravni sud teretili za krivično djelo ubojstva te mu na takav način povrijedili ustavno pravo iz članka 28. Ustava, odnosno ustavnu presumpciju nevinosti (svatko je nedužan i nitko ga ne može smatrati krivim za kazneno djelo dok mu se pravomoćnom sudskom presudom ne utvrdi krivnja). Naprotiv iz osporenih odluka proizlazi upravo suprotno.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 25/1999 • Usvojivši zbog navedenih povreda Ustavom zajamčenih prava ustavnu tužbu podnositelja, ovaj Sud nije smatrao potrebitim razmatrati i ostale povrede ustavnih prava na koja podnositelj u svojoj ustavnoj tužbi upućuje.
NN 25/1999 • Slijedom svega navedenog, a temeljem odredbe članka 60. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 29/94), odlučeno je kao u izreci.
NN 25/1999 • Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 25/1999 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu Hrvatskog sindikata kontrolora letenja za pokretanje postupka ocjene članka 26. Zakona o osnutku Hrvatske kontrole zračne plovidbe, na sjednici održanoj 24. veljače 1999. godine, donio je sljedeće
NN 25/1999 • I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti odredaba članka 26. Zakona o osnutku Hrvatske kontrole zračne plovidbe ("Narodne novine", broj 19/98) s Ustavom Republike Hrvatske.
NN 25/1999 • Hrvatski sindikat kontrolora letenja, kojega zastupa predsjednik Mladen Hochberger podnio je prijedlog za pokretanje postupka ocjene ustavnosti članka 26. Zakona o osnutku Hrvatske kontrole zračne plovidbe u kojem je propisano:
NN 25/1999 • Predlagatelj smatra da su navedene odredbe u nesuglasju s člankom 60. Ustava Republike Hrvatske kojima se jamči pravo na štrajk, dok se u oružanim snagama, redarstvu, državnoj upravi i javnim službama određenima zakonom može to pravo ograničiti.
NN 25/1999 • Osim toga navodi da su navedene odredbe u nesuglasju s člankom 14. stavkom 2. Ustava koja odredba glasi:
NN 25/1999 • Predlagatelj smatra da je donošenjem novog Zakona o osnutku Hrvatske kontrole zračne plovidbe ista osnovana kao društvo s ograničenom odgovornošću za obavljanje poslova kontrole zračne plovidbe u Republici Hrvatskoj. Navodi da se na društvo primjenjuju propisi koji vrijede za društvo s ograničenom odgovornošću te da niti jednom odredbom tog Zakona nije utvrđeno da je riječ o javnoj službi pa se ne može ograničiti pravo na štrajk.
NN 25/1999 • Povredu članka 60. Ustava predlagatelj drži razvidnom i iz činjenice da ničim nije ograničeno pravo ministra u određivanju najnužnijeg odvijanja zračnog prometa, tako da je moguće da on svojom odlukom ne samo ograniči već i potpuno onemogući provedbu prava na štrajk. Ističu da su navedene odredbe u nesuglasju s člankom 14. stavkom 2. Ustava Republike Hrvatske kojim je zajamčena jednakost svih pred zakonom, jer situaciju prema kojoj se pravo na štrajk ograničava posebnim propisima koji uređuju posebne djelatnosti, dovodi u različiti pravni položaj zaposlenike tih društava, ali i sindikata koji djeluju u tim društvima. Njihov neravnopravni položaj očituje se i u odnosu na zaposlenike nekih drugih poduzeća u vlasništvu države, čije je djelovanje uređeno posebnim zakonom, a da im istodobno nije ograničeno pravo na štrajk. Napominje da su navedene odredbe protivne Konvencijama br. 87. i 98. Međunarodne organizacije rada i to iz dva razloga.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 68/98, Broj 121/07,
Broj 56/99, Broj 38/09,
Broj 50/98, Broj 115/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE