PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-02-19-283 NN 19/2003

• Naime, dioba tržišta na način da se distributerima zabranjuje i neizravna (tzv. pasivna) prodaja ili distribucija pića potrošačima izvan ugovorenog područja isključive distribucije dovodi do stvaranja apsolutne teritorijalne zaštite pojedinih distributera, što predstavlja osobito težak oblik ograničavanja slobodnog tržišnog natjecanja.


Stranica NN 19/2003

• Ovako formulirane odredbe ugovora mogu dovesti do podjele tržišta među distributerima, pogotovo uzevši u obzir činjenicu da u Republici Hrvatskoj, na teritoriju grada Osijeka postoji i drugi distributer ugovorenih proizvoda.


Stranica NN 19/2003

• Ovako postupanje može imati za posljedicu stvaranje monopolističkog položaja za isključivog distributera i to s obzirom na dodijeljeno područje isključive distribucije, a čime se krajnji kupci mogu dovesti u nepovoljan položaj jer nemaju alternativni izbor nabave proizvoda izvan teritorija određenog ugovorom. Osim toga, apsolutna teritorijalna zaštita omogućuje isključivom distributeru prodaju robe pod distriminatornim uvjetima, uključivši i prekomjerno visoke cijene.


Stranica NN 19/2003

• Agencija također, u posebnom postupku pod poslovnim brojem, klasa: UP/I 030-02/2002-01/99 ocjenjuje sukladnost odredbi ugovora tog distributera s poduzetnicima Pepsi Co. Inc. i Seven-Up International.


Internet NN 19/2003
• U konkretnom slučaju riječ je o teškom ograničenju slobodnog tržišnog natjecanja, koje je zabranjeno samo po sebi (per se), odnosno o određenoj vrsti teritorijalne zaštite (i to pasivne) koji sporazumi ne smiju sadržavati bez obzira na tržišni udjel poduzetnika.

Propis NN 19/2003
• Stoga se Agencija nije upuštala u detaljne analize tržišnog položaja poduzetnika potpisnika sporazuma sukladno članku 8. ZZTN, pa takve sporazume nije mogla izuzeti niti u smislu članka 9. odnosno 10. ZZTN.

Propis NN 19/2003 • Međutin, u smislu odredaba ZZTN i komparativnog prava Europske unije dopušteno je dobavljaču, u konkretnom slučaju poduzetnicima Pepsi Co Inc. i Seven-Up International da distributera (poduzetnika Lura pića d.o.o.) ugovorno ograničava samo u odnosu na aktivnu promociju prodaje ugovorenog proizvoda izvan ugovorenog teritorija.
Propis NN 19/2003 • Slijedom iznijetoga, u nastavku se obrazlaže pojam tzv. aktivne (dopušteno ugovorno ograničenje), odnosno pasivne prodaje (zabranjeno ugovorno ograničenje).
Propis NN 19/2003 • Aktivno prodajom se smatra aktivno pristupanje pojedinim kupcima ili određenoj grupi kupaca koji se nalaze na isključivom teritoriju drugog distributera (npr. posjećivanje, poštom, oglašavanjem putem medija ili drugih sredstava javnog priopćavanja ciljanih isključivo na te kupce ili grupu kupaca na tom teritoriju). Također, aktivnom prodajom se smatra i slanje elektronske pošte koja se šalje pojedinim kupcima ili određenim grupama kupaca koji se nalaze na isključivom teritoriju drugog distributera.
Propis NN 19/2003 • Aktivna prodaja je i osnivanje podružnice ili skladišta na isključivom teritoriju drugog distributera.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 19/2003 • Pasivnom prodajom se smatra ispunjavanje pojedinačnih zahtjeva kupaca, uključujući dostavu robe ili usluga.
Propis NN 19/2003 • Pasivna prodaja je ujedno i općenito reklamiranje ili oglašavanje u medijima ili na Internetu. Činjenica da takvo oglašavanje dopire izvan nečijeg teritorija ili određene grupe kupaca, rezultat je tehnologije odnosno jednostavnosti pristupa, te je stoga ono dopušteno, jer se smatra razumnim načinom pristupanja tim kupcima ili grupama kupaca. Također, ako kupac samoinicijativno posjeti web stranicu distributera, te uspostavi kontakt koji dovede do konačne prodaje i dostave, tada se i to smatra pasivnom prodajom.
Propis NN 19/2003 • Iz svega navedenog, a nakon uvida u sadržaj spornih odredbi predmetnih ugovora proizlazi da je u konkretnom slučaju ugovorena i neizravna odnosno pasivna teritorijalna zaštita distributera (poduzetnika Lura pića d.o.o.).
Propis NN 19/2003 • III. Razmatrajući ovaj predmet, Savjet za zaštitu tržišnog natjecanja kao savjetodavno tijelo Agencije, sukladno ovlastima iz članka 30. stavka 2. točka 1. ZZTN, (dalje: Savjet) je na 61. sjednici održanoj 27. lipnja 2002. i na 64. sjednici održanoj 22. listopada 2002., ocjenjivao sukladnost odredbi predmetnih ugovora s odredbama ZZTN.
Propis NN 19/2003 • Između dvije sjednice Savjeta podneskom od 9. listopada 2002., poduzetnik Lura pića d.o.o. se pisano očitovao o razlozima ugovaranja odredbi navedenih u točki 1. i točki 2. izreke ovog rješenja.
Propis NN 19/2003 • U rečenom očitovanju u bitnom je istaknuto da se pojam ekskluzivnosti odnosi samo na proizvodnju dok se u dijelu koji se odnosi na distribuciju i prodaju, navedena prava trebaju tumačiti kao obveza na sustezanje od aktivne prodaje drugog distributera na »teritoriju« druge punionice, dok se »pasivna prodaja« ni na koji način ne onemogućava.
Propis NN 19/2003 • Pored navedenog poduzetnik Lura pića d.o.o. se pisano očitovao da je voljan izmijeniti odredbe članka 1. točka c) i članka 20. točka b) predmetnih ugovora ako Agencija unatoč njegovom tumačenju ocijeni iste spornim u bilo kojem dijelu.
Propis NN 19/2003 • Uvidom u predmetne ugovore i pisano očitovanje poduzetnika Lura pića d.o.o. Savjet je na 64. sjednici od 22. listopada 2002., sukladno odredbi članka 30. stavka 2. točka 1. i stavka 3. ZZTN donio zaključak da se odredbe članka 1. točka c) i članka 20. točka b) predmetnih ugovora navedenih u točki 1. i 2. izreke ovog rješenja utvrde ništavim, sukladno članku 7. stavku 1. točki 2. i stavku 2. ZZTN.
Propis NN 19/2003 • Ovo iz razloga jer je navedenim odredbama predmetnih ugovora iz točke 1. i 2. izreke ovog rješenja ugovorena i pasivna teritorijalna zaštita što je per se zabranjeno u pravu konkurencije, kao što je i propisano člankom 7. stavkom 1. točkom 2. ZZTN. Stoga su navedene odredbe ex lege ništave sukladno članku 7. stavku 2. ZZTN.
Propis NN 19/2003 • IV. Budući da su odredbe predmetnih ugovora iz točke 1. i točke 2. izreke ovog rješenja utvrđene ništavim, sukladno odredbi članka 35. stavka 2. ZZTN, nalaže se poduzetniku Lura pića d.o.o. da ništave odredbe briše i u roku od trideset (30) dana od dostave ovog rješenja Agenciji dostavi dokaz o izvršenju navedenog naloga.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 156/08, Broj 56/09, Broj 52/97, Broj 107/07, Broj 46/07, Broj 36/01


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled