PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 31/1998 • Navedena odredba donijeta je pozivom na odredbe članka 14. Zakona o komunalnom gospodarstvu ("Narodne novine", broj 36/95 i 109/95).
NN 31/1998 • Nakon provedenog ustavnosudskog postupka Ustavni sud odlučio je kao u izreci polazeći od ovih razloga:
NN 31/1998 • Prema odredbama članka 128. Ustava građanima se jamči pravo na lokalnu samoupravu koje obuhvaća pravo odlučivanja o potrebama i interesima građana lokalnog značenja, a osobito o uređivanju prostora i urbanističkom planiranju, o uređivanju naselja i stanovanja, o komunalnim djelatnostima, o brizi za djecu, socijalnoj skrbi, kulturi, tjelesnoj kulturi, športu i tehničkoj kulturi te zaštiti i unapređenju prirodnog okoliša, s tim da se o lokalnoj samoupravi donosi zakon.
NN 31/1998 • Europska povelja o lokalnoj samoupravi, potvrđena Zakonom o potvrđivanju Europske povelje o lokalnoj samoupravi ("Narodne novine" - Međunarodni ugovori, broj 14/1997) naglašava ustavni i zakonski temelj lokalne samouprave. Prema njezinu članku 3. stavak 1. pod lokalnom samoupravom podrazumijeva se pravo i mogućnost lokalnih jedinica da, u okvirima određenim zakonom, uređuju i upravljaju, uz vlastitu odgovornost i u interesu lokalnog pučanstva, bitnim dijelom javnih poslova. Prema članku 4. stavak 1. Povelje temeljne ovlasti i dužnosti lokalnih jedinica bit će određene Ustavom ili zakonom.
NN 31/1998 • Polazeći od navedenog Ustavni sud je u prvom redu utvrdio da u odredbama odgovarajućih zakona - to jest Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi ("Narodne novine", broj 90/1992, 94/1993, 117/1993), kao i u odredbama Zakona o određivanju poslova iz samoupra
NN 31/1998 • U daljem postupku Sud je utvrdio da ovlast za donošenje odredaba kao što su osporene ne sadrži niti jedan od zakona na koje se pozivaju njihovi donositelji.
NN 31/1998 • Zakon o prekršajima protiv javnog reda i mira (pročišćeni tekst "Narodne novine", broj 5/90, 30/90, 47/90, 29/94) u članku 37. propisuje:
NN 31/1998 • Skupština općine odnosno skupština gradske zajednice općina može svojom odlukom, u skladu sa člankom 1. ovoga zakona, propisivati i druge prekršaje protiv javnog reda i mira koji nisu predviđeni ovim zakonom.
NN 31/1998 • Tim Zakonom (članak 1.) kao prekršaji protiv javnog reda i mira predviđena su djela kojima se na nedozvoljen način remeti mir, rad ili normalan način života građana, stvara nemir, neraspoloženje, uznemirenost ili ometa kretanje građana na ulicama i drugim javnim mjestima ili ometa ostvarivanje njihova prava i dužnosti, vrijeđa moral, ometa vršenje zakonitih mjera državnih organa i službenih osoba ili se omalovažavaju takve mjere, ugrožava opća sigurnost ljudi i imovine, vrijeđaju državni organi ili organizacije udruženog rada, druge samoupravne organizacije i zajednice ili se na drugi način narušava javni red i mir građana te djela utvrđena ovim zakonom.
NN 31/1998 • Prema ocjeni ovog Suda obavljanje dopuštene i registrirane gospodarske djelatnosti, od subjekta koji to čini na način koji je u skladu s propisima, ne može uopće biti svrstano u pojam prekršaja u smislu citirane zakonske odredbe, niti se obavljanje takve djelatnosti može kao prekršaj protiv javnog reda i mira zabraniti; predmetom prekršaja može biti samo onaj način obavljanja određene djelatnosti koji se ne odvija u skladu s propisima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 31/1998 • Iz ovog slijedi da odredba članka 37. Zakona o prekršajima protiv javnog reda i mira nije mogla biti temeljem za donošenje osporene zabrane obavljanja djelatnosti u navedenom razdoblju.
NN 31/1998 • Odredba članka 20. Zakona o zaštiti od buke ("Narodne novine", broj 17/90, 26/93) glasi:
NN 31/1998 • Podrobniji uvid u odredbe tog Zakona pokazuje da se ovlasti općine i njezinih tijela u svezi sa zaštitom od buke svode na slijedeće:
NN 31/1998 • - izradu karte buke za utvrđivanje i praćenje razine buke (članak 5. Zakona),
NN 31/1998 • - utvrđivanje posebnih uvjeta građenja za zaštitu od buke u sredini u kojoj ljudi rade i borave i to u postupku utvrđivanja uvjeta uređenja prostora za izgradnju i rekonstrukciju objekata (članak 7. Zakona),
NN 31/1998 • - uskratu odobrenja za rad objektu koji je izvor buke ako ne ispunjava uvjete za zaštitu od buke (članak 9. Zakona),
NN 31/1998 • - davanje prethodnog mišljenja na plan uređenja radilišta u slučajevima kada nije moguće primijeniti mjere za sprečavanje širenja buke sa radilišta iznad dopuštenih granica, a u kojem (iznimnom) slučaju su oni koji obavljaju radove dužni u planu o uređenj
NN 31/1998 • Nadzor nad primjenom odredaba Zakona podrazumijeva (članak 15.): mjerenje buke, zabranu upotrebe objekta ako ne ispunjava uvjete za zaštitu od buke, zabranu korištenja akustičnih uređaja bez propisane isprave, naredbu uklanjanja nedostataka na izvorima buke, naređivanje poduzimanja i drugih propisanih mjera.
NN 31/1998 • Sam Zakon u članku 13. zabranio je obavljanje radova odnosno djelatnosti koje zbog buke ometaju noćni mir i odmor u naseljenim mjestima u vremenu od 23 do 06 idućeg dana.
NN 31/1998 • Iz navedenog slijedi zaključak da ni Zakon o zaštiti od buke nije mogao biti temeljem za donošenje osporene odredbe članka 7. Odluke iz točke I. izreke.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 31/95, Broj 22/04,
Broj 42/07, Broj 121/07,
Broj 84/08, Broj 52/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE