PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 48/1997 • Objava ovog rješenja (točka 3. izreke) zasniva se na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 48/1997 • IZDVOJENO MIŠLJENJE SUCA MLADENA ŽUVELE U PREDMETU BROJ: U-II-394/1993 i dr.
NN 48/1997 • Imajući u vidu tijek, utvrđenja i način okončanja ovog ustavnosudskog postupka u obrazloženje rješenja Ustavnog suda treba unijeti i slijedeće:
NN 48/1997 • Republika je Hrvatska časom osamostaljenja (8. listopada 1991.) u svoj pravni sustav preuzela i Zakon o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja. Prema tom Zakonu, kao i Zakonu o mirovinskom i invalidskom osiguranju mirovine i druga novčana primanja redovito se usklađuju s kretanjem plaća svih zaposlenih u Republici Hrvatskoj.
NN 48/1997 • Ovi propisi bili su na snazi sve do 31. prosinca 1996. godine, tj. do stupanja na snagu Zakona o usklađivanju mirovina.
NN 48/1997 • Uredbe Vlade Republike Hrvatske o usklađivanju najviših iznosa mase sredstava za isplatu mirovina ("Narodne novine", broj 93/93 do 91/94) nisu niti izričito, a niti prešutno stavile izvan snage spomenute propise o usklađivanju mirovina.
NN 48/1997 • Republički fondovi mirovinskog i invalidskog osiguranja nisu međutim redovito usklađivali mirovine, pravdajući se ograničenjima iz navedenih Uredbi odnosno nedostatkom sredstava. Tako su postupali prije, za vrijeme važenja, a i nakon prestanka važenja Uredbi.
NN 48/1997 • Okolnost da je Vlada Republike Hrvatske za izvjesno vrijeme ograničila masu sredstava za isplatu mirovina (ne ulazeći u pitanje ustavnosti ovlaštenja Vlade da o tome odlučuje), ne dirajući pri tome propise o redovitom usklađivanju mirovina, ne znači da umirovljenici nemaju pravo, odnosno da su izgubili pravo na usklađivanje mirovina i za to razdoblje.
NN 48/1997 • Uvažavajući u potpunosti objektivnu situaciju (uočljiva je bila i u tijeku ovog postupka) u kojoj se je nalazila i još se uvijek nalazi Republika Hrvatska, ostaje ipak obveza nadležnih tijela da provedu usklađivanje (a zatim i iznađu način obeštećenja umirovljenika) za svo vrijeme dok su bili na snazi propisi o usklađivanju mirovina s kretanjima plaća svih zaposlenih u Republici Hrvatskoj. U protivnom, umirovljenici ulaze u novi sustav usklađivanja mirovina (s porastom troškova života), bitno zakinuti.
NN 48/1997 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, povodom prijedloga dr. Mirka Zdravkovića iz Novigrada, Karigador bb, zastupanog po punomoćniku Nenadu Buviniću, odvjetniku iz Umaga, na sjednici održanoj dana 30. ožujka 1997. godine, donio je slijedeće
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 48/1997 • I. Ne prihvaća se prijedlog za ocjenu ustavnosti članka 127. stavak 1. točka 2. i članka 138. stavak 1. točka 4. Zakona o zdravstvenoj zaštiti ("Narodne novine", broj 75/93, 11/94, 55/96 i 1/97 - pročišćeni tekst)
NN 48/1997 • Dr. Mirko Zdravković podnio je temeljem članka 15. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) prijedlog za ocjenu ustavnosti zakonskih odredbi citiranih u izreci ovog rješenja.
NN 48/1997 • Podnositelj prijedloga smatra da su osporene odredbe u protivnosti s člankom 14. stavak 2, 16. i 54. Ustava Republike Hrvatske, pa je predložio ukidanje osporenih odredbi.
NN 48/1997 • Ocjenjujući osporene odredbe u odnosu na citirane odredbe Ustava utvrđeno je da iste nisu s njima u suprotnosti.
NN 48/1997 • Kada članak 14. stavak 2. Ustava određuje jednakost svih pred zakonom nužno se stavak 2. mora povezivati sa stavkom 1. tog članka, što znači da se prava i slobode građana ne smiju ograničavati s obzirom na rasu, boju kože, spol, jezik, vjeru, političkom ili drugom uvjerenju, nacionalnom ili socijalnom podrijetlu, imovini, rođenju, naobrazbi, društvenom položaju ili drugim osobinama, ali to ne znači da stranci i hrvatski državljani moraju biti izjednačeni u svim pravima.
NN 48/1997 • Propisivanje hrvatskog državljanstva kao zakonske pretpostavke za obavljanje određenih zanimanja, nije u suprotnosti sa člankom 14. stavak 2. Ustava, jer je stvar zakonodavne politike Republike Hrvatske u kojoj mjeri i pod kojim uvjetima će omogućavati stranim državljanima zaposlenje u određenim zanimanjima (vodeći pritom računa o čitavom nizu okolnosti, počam od principa reciprociteta, do potreba za određenim kadrom i dr.)
NN 48/1997 • Osporene odredbe nisu u protivnosti niti sa ustavnom odredbom iz članka 16. Ustava Republike Hrvatske.
NN 48/1997 • Time što se člankom 138. stavak 1. točka 4. Zakona o zdravstvenoj zaštiti utvrđuje da pravo na obavljanje privatne prakse prestaje po sili zakona u slučaju gubitka hrvatskog državljanstva ne dovodi se u pitanje članak 16. Ustava.
NN 48/1997 • Naime, u pravilu za svako zanimanje, pa tako i za obavljanje privatne prakse traži se ispunjenje određenih zakonskih pretpostavki (od opće radne sposobnosti do određenih stručnih kvalifikacija, državljanstva i dr.), a sve ovisno o vrsti zanimanja. Gubitkom jedne od zakonom propisanih pretpostavki za određeno zanimanje gubi se i pravo na to zanimanje.
NN 48/1997 • Tako se i osporenom odredbom članka 127. propisuju pretpostavke za obavljanje privatne prakse, ali što ne znači da jednom dobivena dozvola za obavljanje privatne prakse ne može prestati i da se steklo trajno pravo na obavljanje privatne prakse, neovisno o kasnijem ispunjavanju zakonskih pretpostavki za to zanimanje.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 141/06, Broj 20/91,
Broj 2/09, Broj 30/09,
Broj 119/09, Broj 112/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE