PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 52/2004 • Od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije, odredbe Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda Vijeća Europe (u daljnjem tekstu: Europska konvencija) čine, temeljem članka 140. Ustava, dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske. Dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od tog dana čini i odredba članka 6. stavka 1. Europske konvencije pod nazivom »Pravo na pošteno suđenje« koja, između ostaloga, propisuje sljedeće:
NN 52/2004 • »Radi utvrđivanja svojih prava i obveza građanske naravi (...) svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud (...) u razumnom roku ispita njegov slučaj«.
NN 52/2004 • Pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku čini dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije (5. studenoga 1997. godine). Pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku je ustavno pravo u Republici Hrvatskoj od 9. studenoga 2000. godine (dana proglašenja Promjena Ustava). Ispitivanje razumnosti trajanja sudskih postupaka prije 5. studenoga 1997. godine, u pravilu, ne bi moglo biti predmetom ustavnosudskih postupaka temeljenih na članku 63. Ustavnog zakona, jer u dotadašnjem pravnom poretku Republike Hrvatske takvo pravo nije postojalo.
NN 52/2004 • Ustavni sud je u konkretnom slučaju ocijenio da se pravno relevantnim razdobljem s aspekta povrede prava na razumnu duljinu trajanja sudskog postupka smatra razdoblje od 5. studenoga 1997. godine (to jest, od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije) do 17. studenoga 2003. godine (to jest, do dana podnošenja ustavne tužbe), što ukupno iznosi šest godina i dvanaest dana.
NN 52/2004 • Iz dostavljenog preslika spisa predmeta nije razvidno kada je Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske, nakon dopisa suda od 18. ožujka 2002. godine, udovoljilo traženju.
NN 52/2004 • Razmatrajući razdoblje potpune neaktivnosti prvostupanjskog suda tijekom vođenja postupka, Sud je utvrdio da u razdoblju od 11. svibnja 1995. godine (kada je održano treće ročište u predmetu) do 6. svibnja 1999. godine (kada je održano četvrto ročište u predmetu), tj. punih četiri godine sud nije poduzeo niti jednu radnju u postupku. Unutar tog razdoblja potpune neaktivnosti prvostupanjskog suda (4 godine – od 11. svibnja 1995. do 6. svibnja 1999. godine) jednim je dijelom i razdoblje koje ulazi u ono koje ovaj Sud razmatra kao pravno relevantno za povredu razumnog roka odlučivanja sudova (točka 5.1. obrazloženja), a trajalo je od 5. studenoga 1997. (dan stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije) do 6. svibnja 1999. godine (dan održavanja četvrtog ročišta u predmetu), tj. jednu godinu i sedam mjeseci.
NN 52/2004 • Također, postoje i ostala razdoblja potpune neaktivnosti suda, a traju: od 6. travnja 2001. godine (kada je podnositelj saslušan kao stranka u postupku, tuženom je određen rok za očitovanje i tuženi je traženju udovoljio podneskom od 11. travnja 2001. godine) do 6. prosinca 2001. godine (kada je održano novo ročište u predmetu), tj. osam mjeseci i od 18. ožujka 2002. godine (kada je sud uputio ponovljeni dopis Ministarstvu unutarnjih poslova Republike Hrvatske) do 17. ožujka 2003. godine (kada je održano zadnje ročište u predmetu), tj. puna jedna godina.
NN 52/2004 • Podnositelj ustavne tužbe, kao tužitelj u sudskom postupku, prema utvrđenju Ustavnog suda, svojim ponašanjem ni u čemu nije pridonio duljini sudskog postupka. Dapače, podnositelj se u više navrata pisanim podnescima obraćao nadležnom sudu (13. travnja 2001., 11. lipnja 2001., 2. srpnja 2001., 20. prosinca 2001., 17. siječnja 2002., 18. veljače 2002., 25. ožujka 2002. i 25. travnja 2003. godine) požurujući postupak i zahtijevajući od nadležnog suda postupanje u predmetu.
NN 52/2004 • Dosadašnji tijek sudskog postupka ne ukazuje da se u konkretnom slučaju radi o složenoj sudskoj stvari.
NN 52/2004 • Polazeći od činjenice da se predmet neprekidno nalazi u postupku pred sudom prvog stupnja, a imajući u vidu postupanje nadležnog suda u razmatranom, pravno relevantnom razdoblju, Ustavni sud nije našao okolnosti koje bi u dosadašnjem tijeku postupka ukazivale na složenost sudskog predmeta, a koje bi opravdale dugotrajnost postupanja u tom predmetu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 52/2004 • 6. Slijedom iznijetog, Ustavni sud ocjenjuje da je trajanjem predmetnog sudskog postupka (u pravnom stupnju) punih devet godina, povrijeđeno ustavno pravo podnositelja da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njegovim pravima ili obvezama, koje je zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava.
NN 52/2004 • 7. Imajući u vidu sve navedene činjenice i okolnosti, u smislu odredbe članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, odlučeno je kao pod točkama I. i II. izreke odluke.
NN 52/2004 • 8. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama III. i IV. izreke odluke.
NN 52/2004 • Visinu naknade zbog povrede ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku, Ustavni sud u pravilu određuje za razmatrano, pravno relevantno razdoblje, uz iznimnu mogućnost uvažavanja nerazumno dugog razdoblja potpune neaktivnosti suda i prije 5. studenoga 1997. godine, što ovisi o osobitim okolnostima svakog pojedinog slučaja.
NN 52/2004 • Pri utvrđivanju visine naknade, temeljem članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, Ustavni sud uzima u obzir sve okolnosti slučaja, uz istodobno uvažavanje ukupnih gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj.
NN 52/2004 • 9. Odluka o objavi odluke (točka V. izreke) temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
NN 53/2004 • ministarSTVO poljoprivrede, Šumarstva i vodnogA gospodarstva
NN 53/2004 • Na temelju članka 44. stavka 3., članka 47. stavka 2., članka 49. stavka 2. i članka 50. stavka 2. Zakona o sjemenu, sadnom materijalu i priznavanju sorti poljoprivrednog bilja (»Narodne novine«, br. 131/97 i 163/03), ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva donosi
NN 53/2004 • O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O STRUČNOM NADZORU NAD PROIZVODNJOM POLJOPRIVREDNOG SADNOG MATERIJALA
NN 53/2004 • U Pravilniku o stručnom nadzoru nad proizvodnjom poljoprivrednog sadnog materijala (»Narodne novine«, broj 51/99, 128/00 i 60/01) u članku 1. točka 4. mijenja se i glasi:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 126/06, Broj 133/97,
Broj 107/00, Broj 98/01,
Broj 27/94, Broj 103/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE