PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 7/1998 • Odredbama članka 74. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, propisano je, uz ostalo, da predstavničko tijelo županije u samoupravnom djelokrugu odluke i druge opće akte donosi u skladu sa statutom. Iz ovih odredbi Zakona proizlazi da opći akti, a to je i poslovnik određene skupine, moraju biti u skladu sa statutom, tek tada je taj opći akt u skladu i sa zakonom.
NN 7/1998 • Prema izloženom, Odluka Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije o izmjeni Poslovnika te Skupštine, koja je navedena u izreci ove odluke, u odnosu na izbor predsjednika i potpredsjednika Skupštine, za čiji izbor je propisano javno glasovanje, nije u suglasju s odredbama članka 19. Statuta Dubrovačko-neretvanske županije, a slijedom toga ove odredbe osporene odluke nisu u suglasju i s odredbama članka 74. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, što znači da nisu u suglasju sa Zakonom u materijalnom smislu.
NN 7/1998 • Zbog svega izloženog, trebalo je, stoga, odlučiti kao u izreci ove odluke te pokrenuti postupak za ocjenu suglasnosti Odluke, navedne u izreci ove odluke, sa Zakonom te ovu Odluku ukinuti temeljem odredbe članka 21. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91).
NN 7/1998 • Glede ostalog dijela prijedloga, koji se odnosi na zakonitost konstituiranja Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije i čina izbora dužnosnika te Skupštine i župana te podžupana Dubrovačko-neretvanske županije, trebalo je odlučiti kao u točki 1. izreke rješenja. Pri tom se ističe da je ovaj Sud vezan prijedlogom, koji predlaže ocjenu suglasnosti odluka o izboru i samog konstituiranja, kao da se radi o drugim propisima, čiju suglasnost sa zakonom i Ustavom ovaj Sud je nadležan ocjenjivati po odredbama članka 125. alineje 2. Ustava Republike Hrvatske.
NN 7/1998 • Konstituiranje skupštine je radnja ili niz radnji, kojima sama skupština utvrđuje da je valjano sastavljena, da izabrani vijećnici imaju mandat predstavljati građane određenog područja za donošenje odluka kojima se uređuje život i rad tih građana u okviru jedinice lokalne samouprave.
NN 7/1998 • Odluke o izboru dužnosnika skupštine, odnosno župana i podžupana su pojedinačni akti, a ne propisi.
NN 7/1998 • Zbog svega izloženoga, dio prijedloga koji se odnosi na ocjenu suglasnosti sa zakonom samog konstituiranja i izbora dužnosnika, trebalo je odbaciti, temeljem odredbe članka 26. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske te odlučiti kao u točki 1. izreke rješenja.
NN 7/1998 • Glede ovog dijela prijedloga, ističe se da se s istim nije moglo postupati kao s ustavnom tužbom radi zaštite prava i sloboda zajamčenih Ustavom. Podnositelji prijedloga, naime, u istom se navode koje bi im slobode ili prava zajamčeni Ustavom bili povrijeđeni odlukama o izboru i samim konstituiranjem, niti ukazuju da su prije podnošenja prijedloga iscrpili dopušteni pravni put radi zaštite svojih prava, koji se pravni put sastoji u primjeni odredaba članaka 66, 76. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", br. 53/91, 9/92 i 77/92).
NN 7/1998 • Napominje se da, osim rečene zaštite prava, nadzor nad zakonitošću rada predstavničkih tijela obavlja se primjenom odredbi članaka 79, 80. i 81. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi.
NN 7/1998 • Prijedlog za privremenu obustavu od izvršenja odluka, donesenih na konstituirajućoj sjednici Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, nije prihvaćen s obzirom na način odlučivanja o tom dijelu prijedloga.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 7/1998 • Odluka o objavi ove odluke i rješenja zasniva se na odredbama članka 20. Ustavnom zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 7/1998 • Ustavni Sud Republike Hrvatske, u sastavu Jadranko Crnić predsjednik Suda, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Nikola Filipović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, rješavajući povodom ustavnih tužbi SDPH., Gradskog odbora Grada P. i Kluba vijećnika Gradskog vijeća P. te B. Š., vijećnika Gradskog vijeća Grada P. iz P., radi zaštite ustavnih prava, na sjednici održanoj dana 14. siječnja 1998. godine, donio je slijedeće
NN 7/1998 • SDPH, Gradski odbor P. i Klub vijećnika Gradskog odbora P. te B. Š., vijećnik Gradskog vijeća Grada P., svaki zasebno, podnijeli su ovom Sudu ustavne tužbe, povodom konstituirajuće sjednice Gradskog vijeća Grada P. održane 23. svibnja 1997., godine i odluka donesenih na toj sjednici radi zaštite ustavnih prava, koja proizlaze iz odredaba članka 1. stavak 3., članka 5., članka 44. i članaka 45. i 128. Ustava.
NN 7/1998 • Obzirom da oba podnositelja ustavnih tužbi pobijaju iste radnje i iste akte odlučeno je da se predmeti spoje radi zajedničkog odlučivanja.
NN 7/1998 • U ustavnim tužbama navode da konstituiranje Gradskog vijeća Grada P. na dan 23. svibnja 1997. godine, nakon provedenih lokalnih izbora, nije izvršeno u suglasju s člankom 40. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave ("Narodne novine", broj 59/96) i člankom 4. Odluke o privremenom poslovničkom radu Gradskog vijeća Grada P. ("Službeni glasnik Grada P.", broj 1/93) pa su predložili da Ustavni sud Republike Hrvatske u okviru svoje nadležnosti poništi akt o konstituiranju Gradskog vijeća Grada P., kao i sve odluke donesene na toj sjednici.
NN 7/1998 • B. Š. je ujedno temeljem članka 53. stavak 2. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94) predložio odgodu izvršenja svih odluka donesenih na osporenoj konstituirajućoj sjednici do donošenja odluke o ustavnoj tužbi.
NN 7/1998 • Prema članku 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) svatko može podnijeti Ustavnom sudu Republike Hrvatske ustavnu tužbu, ako smatra da mu je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela, koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno jedno od Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina.
NN 7/1998 • Međutim, konstituiranje predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave ne predstavlja odluku u smislu članka 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske. Naprotiv, konstituiranje predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave čini niz pojedinačnih radnji koje se moraju obaviti u skladu sa zakonom i drugim propisima, a te radnje se ne mogu podvesti pod odluku u smislu citiranog članka 28.
NN 7/1998 • Time, što ustavna tužba nije dopuštena ne znači da je isključena pravna mogućnost ostvarivanja zaštite ustavnosti i zakonitosti konstituiranja predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave. Nadzor nad zakonitošću rada predstavničkih tijela, obavlja se u skladu s člankom 79., 80. i 81. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi ("Narodne novine" broj 90/92, 94/93 i 117/93). a ustavnost i zakonitost djelovanja predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave osigurava se i u skladu s odredbama članka 66. do 76. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", broj 53/91, 9/92 i 77/92).
NN 7/1998 • Zbog iznesenog Sud je u skladu s člankom 26. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ustavne tužbe odbacio, jer ne postoje pretpostavke za odlučivanje o konkretnoj pravnoj stvari.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 1/07, Broj 138/98,
Broj 111/03, Broj 85/09,
Broj 2/90, Broj 85/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE