PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 97/2001 • Odredbom članka 133. Zakona propisano je da se državni službenik, imenovan na položaj u tijelu državne vlasti koji bude razriješen dužnosti, postavlja u tijelu državne vlasti prema zvanju, radnom stažu i godinama službe, a ukoliko ne prihvati postavljenje, da mu prestaje služba danom konačnosti rješenja o postavljenju.
NN 97/2001 • Odredbom članka 24. stavka 3. Zakona, propisano je da rješenje o postavljenju utvrđuje zvanje, platni razred i druga prava koja je državni službenik do tada ostvario, radni staž, godine službe koje se priznaju za napredovanje, naziv ustrojstvene jedinice i službeničkog mjesta na koje se raspoređuje te datum stupanja na dužnost.
NN 97/2001 • 5. Razmatranjem osporenih odluka, Ustavni sud Republike Hrvatske je utvrdio da rješenje prvog stupnja ne sadrži Zakonom propisane pretpostavke za premještaj državnog službenika, a razlozi na kojima se temelje rješenja drugog stupnja i osporena presuda, nisu otklonili, niti mogu ukloniti nedostatke rješenja prvog stupnja.
NN 97/2001 • Naime, do donošenja osporenog rješenja prvog stupnja podnositelj je bio imenovan na mjesto načelnika odjela. Stoga se na podnositelja nisu mogle primijeniti zakonske odredbe koje propisuju premještaj državnih službenika (članak 99. Zakona), već je nadležno tijelo bilo dužno donijeti rješenje kojim se podnositelj razrješuje s mjesta načelnika, uz obrazloženje iz kojeg bi bili razvidni razlozi razrješenja, temeljem odredbe članka 133. Zakona i odredbe članka 209. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91, te odluke Ustavnog suda, broj: U-I-248/1994 – »Narodne novine«, broj 103/96).
NN 97/2001 • Budući da u konkretnom slučaju nisu ispunjene zakonske pretpostavke za premještaj podnositelja ustavne tužbe, a iz osporenih odluka nisu razvidni razlozi za razrješenje i postavljenje na drugo službeničko mjesto, Ustavni sud je utvrdio da su tim odlukama povrijeđene odredbe članka 14. stavka 2., članka 18. stavka 1., članka 19. stavka 2. i članka 26. Ustava.
NN 97/2001 • 6. Odredbom članka 3. Ustava utvrđene su najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske. Odredba članka 5. stavka 2. Ustava utvrđuje načelo ustavnosti i zakonitosti kao temeljno načelo državnog ustroja; odredba članka 19. stavka 1. i odredba članka 117. stavka 3. Ustava, predstavljaju razradu načela ustavnosti i zakonitosti u radu tijela državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti, odnosno u postupanju sudova. Te ustavne odredbe načelnog su karaktera, pa se povreda tih odredaba ne može s uspjehom isticati u postupku, koji Ustavni sud provodi pružajući zaštitu Ustavom utvrđenih prava i sloboda čovjeka i građanina u postupku povodom ustavne tužbe, u smislu odredbe članka 59. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99).
NN 97/2001 • 7. Slijedom izloženog, temeljem odredbe članka 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, odlučeno je kao u izreci.
NN 97/2001 • Ustavni sud Republike Hrvatske u Vijeću petorice za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić i Emilija Rajić, članovi Vijeća, u postupku vođenom u povodu ustavne tužbe D. K. iz K. S., kojeg zastupa J. K., odvjetnica iz S., na sjednici održanoj dana 12. listopada 2001. godine, jednoglasno je donio
NN 97/2001 • II. Ukida se rješenje Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-7229/1997-6 od 22. travnja 1999. godine i predmet se vraća Upravnom sudu Republike Hrvatske na ponovni postupak.
NN 97/2001 • 1. Ustavnom tužbom podnositelj osporava rješenje Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-7229/1997-6 od 22. travnja 1999. godine, kojim je odbačena podnositeljeva tužba podnijeta zbog šutnje administracije, uz obrazloženje da akt o promaknuću nije upravni akt.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 97/2001 • 2. Podnositelj smatra da su osporenim rješenjem povrijeđene odredbe članaka 5., 19. i 117. stavka 3. Ustava Republike Hrvatske. Ističe da se Ministarstvu obrane nije obratio sa zahtjevom za promaknuće u viši čin, nego sa zahtjevom za prevođenje čina, kojeg je stekao prema odredbama ranijih propisa, u odgovarajući čin Hrvatske vojske.
NN 97/2001 • 3. Iz spisa predmeta razvidno je da se podnositelj obratio nadležnom tijelu sa zahtjevom za prevođenje čina, kojeg je stekao prema prijašnjim propisima u bivšoj JNA, u odgovarajući čin Hrvatske vojske.
NN 97/2001 • Zbog šutnje administracije, temeljem odredbe članka 26. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91, 9/92 i 77/92), pokrenuo je upravni spor, a Upravni sud odbacivši tužbu obrazlaže kako akt o promaknuću nije upravni akt protiv kojega se može voditi upravni spor. Stoga se niti zbog neodlučivanja nadležnog tijela o zahtjevu stranke, u konkretnom slučaju, ne može pokrenuti upravni spor zbog šutnje administracije.
NN 97/2001 • 4. Odredbom članka 3. tada važeće Uredbe Predsjednika Republike Hrvatske o činovima, dodjeli činova, promaknućima u viši čin te prevođenju i odorama pripadnika oružanih snaga Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 57/91) bilo je propisano da se pripadnik oružanih snaga, koji je stekao čin i klasu sukladno tada važećem Zakonu o službi u oružanim snagama (»Narodne novine«, broj 52/91), prevodi u pravilu u čin oružanih snaga te je točno određeno koji čin bivše JNA odgovara kojem činu Hrvatske vojske.
NN 97/2001 • Na temelju ovlaštenja iz članaka 6. i 10. navedene Uredbe, ministar obrane Republike Hrvatske donio je Upute o uvjetima i postupku za prevođenje, dodjeli činova i promaknućima u više činove u oružanim snagama Republike Hrvatske u ratnom stanju ili neposrednoj ugroženosti, neovisnosti i jedinstvenosti Republike Hrvatske. Prema članku 1. tih Uputa, prevođenje je postupak kojim se pripadniku oružanih snaga Republike Hrvatske, koji je stekao čin ili klasu sukladno odredbama Zakona o službi u oružanim snagama, određuje odgovarajući čin u oružanim snagama Republike Hrvatske.
NN 97/2001 • 5. Slijedom iznijetoga, Ustavni sud je utvrdio da je osporenim rješenjem Upravnog suda propušteno odlučivanje o predmetu spora, a to je prevođenje čina stečenog u bivšoj JNA u odgovarajući čin Hrvatske vojske, a ne promaknuće u viši vojni čin, kako to pogrešno zaključuje Upravni sud.
NN 97/2001 • S obzirom da je Upravni sud propustio izvršiti sudsku kontrolu zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti, podnositelju je osporenim rješenjem povrijeđeno ustavno pravo iz članka 19. stavka 2. Ustava, kojim je zajamčena sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela.
NN 97/2001 • U svezi s istaknutim povredama odredaba članaka 5., 19. stavka 1. i 117. stavka 3. Ustava, valja istaći da te odredbe ne sadrže slobode i prava koja su Ustavom zajamčena fizičkoj ili pravnoj osobi, a koja se štite u ustavnosudskom postupku pokrenutom ustavnom tužbom, temeljem članka 59. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99).
NN 97/2001 • 6. Slijedom navedenog, na temelju odredaba članaka 69. i 70. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, odlučeno je kao u izreci.
NN 98/2001 • Na temelju članka 5. stavka 2. Zakona o javnim cestama (»Narodne novine«, broj 100/96., 76/98. i 27/2001.) i Uredbe o mjerilima za razvrstavanje javnih cesta (»Narodne novine«, broj 63/99.), ministar pomorstva, prometa i veza donosi
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 123/08, Broj 9/07,
Broj 73/04, Broj 138/06,
Broj 39/93, Broj 110/00
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE