PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 5/1997 • Podnositelji navode da je naziv Zakona u suprotnosti s ustavnim odredbama članka 114. stavak 1. i članka 128. stavak 3. a u svezi sa smislom odredbe članka 131. Ustava.
NN 5/1997 • Sažetak razloga takvog osporavanja sadržan je u tvrdnji podnositelja da je, u smislu označenih odredbi Ustava, neustavno jednim zakonom sadržajno uređivati i lokalnu samoupravu i državnu upravu uslijed čega je neustavan i sam naziv osporenog Zakona te se u zahtjevu stavlja prijedlog za njegovom izmjenom.
NN 5/1997 • Ustav u članku 125., određujući nadležnost Ustavnog suda, alinejom 1. određuje odlučivanje o suglasnosti zakona s Ustavom.
NN 5/1997 • Ustavni zakon određuje da će Ustavni sud ukinuti zakon ili pojedine njegove odredbe ako utvrdi da su nesuglasne s Ustavom (članak 21. stavak 1.).
NN 5/1997 • Poslovnik Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/1994, nastavno: poslovnik Suda) propisuje obvezu podnositelja zahtjeva za ocjenu ustavnosti na označavanje odredbi čija se ustavnost usporava i označavanje odredbi Ustava za koje se u zahtjevu tvrdi da su povrijeđene (članak 37. stavak 1.).
NN 5/1997 • Stoga navode dijela zahtjeva u svezi s nazivom osporenog Zakona Sud nije razmatrao kao zahtjev za ocjenu ustavnosti.
NN 5/1997 • 6. Treći oblik materijalne protuustavnosti sadržan je u dijelu zahtjeva kojim se obrazlaže neustavnost određenih zakonskih odredbi u svezi s određenim ustavnim odredbama.
NN 5/1997 • Navodi podnositelja su većim dijelom apstraktni i sadržani u ocjenama i mišljenjima podnositelja o koncepciji osporenog Zakona te o onome što bi taj Zakon još trebao razraditi.
NN 5/1997 • Podnositelji osporavaju odredbe članaka 7., 12., 13., 14., 15., 45. i 49. Zakona navodeći da tim odredbama Zakona pravo odlučivanja nije razrađeno onako kako je određeno člankom 128. stavak 2. Ustava te da iste nisu u suglasnosti s člankom 128. a u svezi članaka 1., 3., 5., 129. i 130. Ustava.
NN 5/1997 • Prema navodima podnositelja navedenim odredbama nisu uređena pitanja u svezi s pravom odlučivanja jedinica lokalne samouprave, a koje pravo znači da su jedinice lokalne samouprave subjekt koji odlučuje i stvara odnose u kojima se mogu ostvariti interesi i stvarati preduvjeti za zadovoljavanje potreba građana lokalnog značenja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 5/1997 • U svezi ovakvog stajališta izraženog u zahtjevu, a iz kojeg podnositelji izvode zaključak o neustavnosti navedenih zakonskih odredbi, bitno je navesti slijedeće:
NN 5/1997 • Odredbom članka 128. Ustava određeno je da pravo na lokalnu samoupravu obuhvaća pravo odlučivanja o potrebama i interesima građana lokalnog značenja, poglavito uređenja prostora i urbanističkog planiranja, uređenja naselja i stanovanja, komunalne djelatnosti, brige o djeci, socijalne skrbi, kulture, tjelesne kulture, športa, tehničke kulture, zaštite i unapređenja životnog prostora te da se o lokalnoj samoupravi donosi zakon.
NN 5/1997 • Osporenim odredbama Zakona, u skladu sa navedenom ustavnom odredbom, određena su na najopćenitiji način prava i interesi građana koja se u navedenim oblastima smatraju lokalnim te u kojoj se od samoupravnih jedinica ostvaruju. Istim odredbama također se upućuje na daljnje zakonsko uređivanje u smislu podjele na lokalne i druge poslove kroz posebne zakone koji se donose u oblastima navedenim u ustavnoj odredbi.
NN 5/1997 • Stoga Ustavni sud, protivno stajalištu iz zahtjeva, nalazi da način uređivanja samoupravnog djelokruga lokalnih jedinica sadržan u osporenim odredbama nije u nesuglasnosti s Ustavom.
NN 5/1997 • Daljnje osporavanje ustavnosti sadržano je u navodu podnositelja da stavak 3. članka 7. Zakona nije u suglasnosti s člankom 131. stvavak 3. Ustava.
NN 5/1997 • Prema označenoj ustavnoj odredbi, ustrojstvo i djelokrug županijskih tijela određuju se zakonom. Podnositelji zaključuju da se statutom županije ne može uređivati unutarnji ustroj i način rada tijela županije.
NN 5/1997 • Podnositelji označeno osporavanje ustavnosti zakonske odredbe temelje na strogom odjeljivanju jedinica lokalne samouprave - koje se imaju pravo, na temelju zakona, samoorganizirati svojim temeljnim aktima (statutima) od jedinica lokalne uprave, koje su vezane zakonom.
NN 5/1997 • Prema odredbama Ustava, jedinice lokalne samouprave su općina i kotar ili grad (članak 129. Ustava).
NN 5/1997 • Međutim, županija je jedinica lokalne samouprave, ali je po ustavnom uređenju jedinica lokalne uprave i samouprave (članak 131. stavak 1. Ustava).
NN 5/1997 • Osporeni je Zakon u cjelini, kao i konkretna odredba članka 7. stavak 3., uredio zakonski položaj i zakonska ovlaštenja tih jedinica u skladu s različitim uređenjem u članku 129. (one jedinice koje imaju isključivo svojstvo jedinica lokalne samouprave) i članku 131. (jedinica lokalne uprave i samouprave - županija) Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 117/07, Broj 96/03,
Broj 42/09, Broj 85/07,
Broj 169/04, Broj 62/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE