PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1996-12-103-2003 NN 103/1996

• Poglavarstvo Općine Mali Lošinj u odgovoru Sudu navodi da predlagatelj, zato što je osporena općinska Odluka objavljena, može unaprijed planirati svoje građevinske radove na način da ih ne izvodi u kritičnom razdoblju, odnosno da može vršiti pripreme i drugu vrstu radnji u okviru svog posla. Dalje se navodi da Zakon o zaštiti od buke odredbama članka 20. generalno ovlašćuje skupštinu općine - sada općinsko vijeće - da propiše mjere zaštite od buke, s tim da zakonodavac nigdje ne precizira koje su to mjere. Među činjeničnim razlozima za donošenje osporene odredbe navode se gusto naseljeni dijelovi grada čiji žitelji uglavnom žive od prihoda od turizma, s tim da se u kritičnom razdoblju dolaskom turista broj ljudi gotovo utrostručuje, zatim veliki broj primjedaba i protesta stranih turista, turističkih agencija i hotelijera zbog izvođenja građevinskih radova. Osporenu odredbu smatra se izrazom potrebe i dužnosti jedinice lokalne samouprave da osigura javni red i mir, pa makar to suzilo poslovanje pravnih osoba koje osiguravaju profit.


Propis NN 103/1996

• Ustavni sud Republike Hrvatske prihvatio je prijedlog za pokretanje postupka ocijenivši da postoje osnovani razlozi za sumnju u usklađenost osporene odredbe s Ustavom i zakonom.


Propis NN 103/1996

• U postupku će se ispitati ustavnost te odredbe sa stajališta već citirane odredbe članka 50. stavak 2. Ustava radi odgovora na pitanje da li se je samo zakonom sporna zabrana mogla propisati, ili u pravnom sustavu postoji temelj za njezino propisivanje i općinskom odlukom. Zatim će se ispitati ustavnost osporene odredbe sa stajališta odredbe članka 49. stavak 2. Ustava prema kojem država osigurava svim poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu, kao i sa stajališta odredaba članka 128. Ustava prema kojima pravo na lokalnu samoupravu, o kojoj se donosi zakon, obuhvaća pravo odlučivanja o potrebama i interesima građana lokalnog značenja, a osobito o uređivanju prostora i urbanističkom planiranju, o uređivanju naselja i stanovanja, o komunalnim djelatnostima, o brizi za djecu, socijalnoj skrbi, kulturi, tjelesnoj kulturi, športu i tehničkoj kulturi te zaštiti i unapređenju prirodnog okoliša.


Propis NN 103/1996

• Kako je osporena Odluka donijeta pozivom na članak 37. Zakona o prekršajima protiv javnog reda i mira (pročišćeni tekst u "Narodnim novinama", broj 5/90, 30/90, 47/90, 29/94) te na članak 20. Zakona o zaštiti od buke, u postupku valja ispitati da li je općinska Odluka prekoračila ovlasti što su joj ih propisali ti zakoni.


Propis NN 103/1996
• Zakon o prekršajima protiv javnog reda i mira u članku 37. propisuje da skupština općine odnosno skupština gradske zajednice općine može svojom odlukom, u skladu sa člankom 1. tog Zakona, propisivati i druge prekršaje protiv javnog reda i mira koji nisu predviđeni tim Zakonom; s tim u svezi postavlja se pitanje da li obavljanje dopuštene i registrirane gospodarske djelatnosti, od subjekta koji to čini na način koji je u skladu s propisima, može biti svrstano u pojam prekršaja, u smislu odredaba tog Zakona, odnosno da li se obavljanje takve djelatnosti može kao prekršaj protiv javnog reda i mira zabraniti, ili pak predmetom prekršaja može biti samo onaj način obavljanja određene djelatnosti, koji se ne odvija u skladu s propisima.

Propis NN 103/1996
• U svezi s već citiranom odredbom članka 20. Zakona o zaštiti od buke, kao i s drugim odredbama tog Zakona, postavlja se pitanje da li su odredbe tog Zakona mogle biti temeljem za propisivanje zabrane sadržane u osporenoj odredbi, posebno ako se ima u vidu odredba članka 13. Zakona koji je zabranio samo obavljanje radova odnosno djelatnosti koje zbog buke ometaju noćni mir i odmor u naseljenim mjestima, ali samo u vremenu od 23 do 06 sati idućeg dana.

Propis NN 103/1996 • Ocijenivši na temelju iznijetog da postoje osnovani razlozi za ispitivanje ustavnosti i zakonitosti osporene odredbe, Sud je riješio kao u izreci.
Propis NN 103/1996 • Ovo se rješenje temelji na odredbi članka 45. stavak 2. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94), a njegova objava na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91).
Propis NN 103/1996 • Ustavni sud Republike Hrvatske u Vijeću sastavljenom od dopredsjednika Suda dr. Velimira Belajeca, kao predsjednika Vijeća, te sudaca Mladena Žuvele i mr. Vojislava Kučekovića, kao članova Vijeća, rješavajući povodom ustavne tužbe Z. P. iz Z. radi zaštite ustavnih prava, na sjednici održanoj dana 30. listopada 1996. godine, donio je slijedeće
Propis NN 103/1996 • Z. P., zastupan po punomoćniku B. R., odvjetniku iz Z., podnio je ovom Sudu ustavnu tužbu povodom presude Općinskog suda u Z. broj: Pr-3759/91-19 od 8. prosinca 1992. godine, Okružnog suda u Z. broj: Gž-1324/93-2 od 16. ožujka 1993. godine i Vrhovnog suda Republike Hrvatske broj: Rev-3782/94-2 od 19. siječnja 1995. godine, radi zaštite ustavnih prava iz članaka 14, 18, 19. i 54. Ustava Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 103/1996 • Prema članku 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu, ako smatra da mu je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti i povrijeđeno jedno od Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina.
Propis NN 103/1996 • Međutim, podnošenje ustavne tužbe Sudu vezano je za rok, te se po članku 29. u svezi s člankom 28. stavak 2. i 3. citiranog zakona ustavna tužba može podnijeti u roku od mjesec dana od dana primitka odluke kojom je iscrpljen dopušteni pravni put.
Propis NN 103/1996 • U konkretnom slučaju dopušteni pravni put iscrpljen je presudom Vrhovnog suda Republike Hrvatske, kojom je odlučeno o izjavljenoj reviziji podnositelja ustavne tužbe.
Propis NN 103/1996 • Uvidom u spis Općinskog suda u Z. broj: Pr-3759/91 utvrđeno je da je podnositelj ustavne tužbe u postupku pred redovnim sudovima imao punomoćnika B. R., odvjetnika iz Z., a također da je presuda Vrhovnog suda Republike Hrvatske od koje teče rok za podnošenje ustavne tužbe uručena podnositelju ustavne tužbe osobno na dan 1. lipnja 1996. godine, a punomoćniku B. R. 27. svibnja 1996. godine.
Propis NN 103/1996 • Prema članku 138. stavak 1. Zakona o parničnom postupku ("Narodne novine", broj 53/91 i 91/92) kad stranka u postupku ima zakonskog zastupnika odnosno punomoćnika, dostava se obavlja zakonskom zastupniku odnosno punomoćniku, ako u tom zakonu nije što drugo određeno.
Propis NN 103/1996 • Shodno citiranom članku rok za podizanje ustavne tužbe počeo je teći od dana uručenja presude Vrhovnog suda Republike Hrvatske punomoćniku podnositelja ustavne tužbe, a to je 27. svibanj 1996. godine, a ne od dana uručenja presude podnositelju ustavne tužbe (a u kojem slučaju bi ustavna tužba bila pravodobna).
Propis NN 103/1996 • Kako je ustavna tužba podnesena tek 1. srpnja 1995. godine, dakle izvan roka od mjesec dana od dana primitka odluke, Sud je u skladu s člankom 26. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ustavnu tužbu odbacio kao nepravodobnu.
Propis NN 103/1996 • Objava ovog rješenja temelji se na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 103/1996 • Ustavni sud Republike Hrvatske u Vijeću sastavljenom od dopredsjednika Suda dr. Velimira Belajeca, kao predsjednika Vijeća i sudaca mr. Vojislava Kučekovića i Mladena Žuvele, kao članova Vijeća u postupku povodom ustavne tužbe J. S. iz Z., na sjednici održanoj dana 30. listopada 1996. godine, jednoglasno je donio slijedeće
Propis NN 103/1996 • J. S. iz Z., zastupan po punomoćniku K. K., odvjetniku iz Z., podnio je ustavnu tužbu u povodu obavijesti Državnog odvjetništva Republike Hrvatske, broj: KTZ-52/96 od 3. lipnja 1996. godine.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 54/01, Broj 9/94, Broj 96/94, Broj 29/96, Broj 27/00, Broj 46/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled