PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-04-67-794 NN 67/2003

• Postupanje protivno točki I. i II. ove Odluke povlači za sobom stegovnu odgovornost prema odredbama Stegovnika OS RH.


Stranica NN 67/2003

• Ovlašteni zapovjednici dužni su protiv prekršitelja ove Odluke pokrenuti stegovni postupak i o tome pismeno obavijestiti Kabinet ministra obrane u roku od 48 sati nakon neovlaštenog istupa u javnosti.


Stranica NN 67/2003

• Za provedbu ove Odluke odgovorni su načelnik Glavnog stožera OS RH i pomoćnici ministra obrane.


Stranica NN 67/2003

• 3. Osporavana Odluka stupila je na snagu danom donošenja, nije objavljena u službenom glasilu, a dostavljena je načelniku Glavnog stožera oružanih snaga Republike Hrvatske, glavnom inspektoru obrane, tajniku Ministarstva obrane Republike Hrvatske, pomoćnicima ministra i Upravi za pravne poslove Ministarstva obrane Republike Hrvatske.


Internet NN 67/2003
• 4. Iz sadržaja prijedloga predlagatelja proizlazi da on smatra kako osporavana Odluka nije u suglasnosti s odredbama članka 42. tada važećeg Zakona o obrani, kao i s odredbama članka 14., članka 18. stavka 1., članka 38. stavka 1., članka 42. i članka 43. Ustava Republike Hrvatske.

Propis NN 67/2003
• Obrazlažući svoj prijedlog, predlagatelj navodi da odredbe članka 22. stavka 2. točke 15. tada važećeg Zakona o obrani, a na koji je ministar obrane pozivao pri donošenju osporavane Odluke, ne daje pravnu osnovu za uređenje pitanja istupanja djelatnika Ministarstva obrane u sredstvima javnog priopćavanja na način kako je to učinjeno tim aktom. Nadalje se ističe da u osporavanoj Odluci nisu određeni jasni kriteriji prema kojima ministar dopušta ili ne dopušta istupe u javnosti pojedinim osobama, što upućuje na opasnost od arbitrarnosti i samovolje ministra. Time se ujedno, prema navodima podnositelja, izravno ugrožava jednakost građana pred zakonom, jer se istupi određenim osobama u javnim glasilima omogućavaju, odnosno zabranjuju s obzirom na okolnost kojoj političkoj stranci pripadaju, te je li njihova stranka ili koalicija na vlasti, ili u oporbi.

Propis NN 67/2003 • 5. Slijedom iznijetoga, predlagatelj je predložio pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti osporavane Odluke s Ustavom i zakonom, te njezino ukidanje.
Propis NN 67/2003 • 6. Na vlastitu pobudu, koristeći se ovlaštenjem iz članka 38. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), ovaj Sud je ocjenjivao suglasnost osporavane Odluke i s odredbom članka 17. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 75/93, 48/99, 15/00, 127/00 i 59/21), u vezi s odredbom članka 22. stavka 2. alineje 15. tada važećeg Zakona o obrani, te s odredbama članka 5. i članka 89. stavka 1. Ustava.
Propis NN 67/2003 • Na navedeno Sud se odlučio iz razloga postojanja sumnje da u konkretnom slučaju osporavana Odluka nije donesena na način i u okvirima ovlasti koje ministar obrane ima na temelju Ustava i zakona.
Propis NN 67/2003 • 7. Prema članku 128. stavku 1. alineji 2. Ustava, Ustavni sud odlučuje o suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 67/2003 • Pod drugim propisom u smislu navedene ustavne odredbe podrazumijeva se propis donesen unutar zakonskog ovlaštenja od strane nadležnog tijela državne vlasti radi provedbe zakona, odnosno propis kojega tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i druge pravne osobe s javnim ovlastima donose unutar svog djelokruga utvrđenog Ustavom i zakonom. Dakle, radi se o aktu općeobveznog karaktera, donesenog od strane nadležnih tijela državne vlasti ili tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te drugih pravnih osoba s javnim ovlastima, koji uređuje odnose na općenit način i koji se odnosi u pravilu na neodređeni krug adresata.
Propis NN 67/2003 • Iz sadržaja osporavane Odluke razvidno je da se njome zabranjuje svim pripadnicima Ministarstva obrane i oružanih snaga Republike Hrvatske istup u sredstvima javnog priopćavanja bez odobrenja ministra obrane. Nadalje, određuje se nadležno tijelo Ministarstva obrane za zaprimanje zamolbe za istupe u javnosti, kao i za provedbu Odluke. Ujedno, tom Odlukom utvrđena je dužnost pokretanja stegovnog postupka protiv pripadnika oružanih snaga Republike Hrvatske koji istupe u javnosti bez prethodno dobivene suglasnosti, a sukladno Stegovniku oružanih snaga Republike Hrvatske.
Propis NN 67/2003 • S obzirom na sadržaj osporavane Odluke, ovaj Sud je utvrdio da se u konkretnom slučaju radi o normativnom aktu koji ima karakteristike drugog propisa u smislu odredbe članka 128. stavka 1. alineje 2. Ustava. Ovo iz razloga što se on odnosi na sve pripadnike oružanih snaga Republike Hrvatske, jer se njime osobno neodređenom krugu adresata nalažu određene obveze i jer sadrži naznaku nadležnog tijela i utvrđivanje vrste postupka koji se provodi protiv onih koji postupaju suprotno od tražene dispozicije.
Propis NN 67/2003 • 8. Prema članku 89. stavku 1. Ustava, prije nego što stupe na snagu zakoni i drugi propisi državnih tijela objavljuju se u »Narodnim novinama«, službenom listu Republike Hrvatske.
Propis NN 67/2003 • Osporavana Odluka, iako je po svom karakteru drugi propis u smislu odrebe članka 128. stavka 1. alineje 2. Ustava, nije objavljena na način utvrđen odredbom članka 89. stavka 1. Ustava.
Propis NN 67/2003 • Na temelju navedenoga, tijekom ustavnosudskog postupka je utvrđeno da osporavana Odluka, s obzirom na način publiciranja, nije u suglasju s odredbom članka 89. stavka 1. Ustava.
Propis NN 67/2003 • 9. Prema odredbi članka 5. Ustava, u Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom. Također, svatko je dužan držati se Ustava i zakona i poštivati pravni poredak Republike Hrvatske.
Propis NN 67/2003 • Prema odredbi članka 17. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 75/93, 92/96, 48/99 i 15/00), između ostaloga, propisano je da ministri donose pravilnike, naredbe i naputke za provedbu zakona i drugih propisa kada su na to izrijekom ovlašteni, u granicama ovlasti.
Propis NN 67/2003 • Prema odredbi članka 22. stavka 2. točke 15. tada važećeg Zakona o obrani, Ministarstvo obrane obavlja poslove koji se odnose na informativno-psihološku djelatnost, osnove međunarodne vojne suradnje, obrazovni sustav Hrvatske vojske, znanstvenu i istraživačku djelatnost, publicističku i drugu nakladničku djelatnost za potrebe oružanih snaga i izdavanje vojnog tiska. Prema odredbi stavka 4. navedenog članka, ministar obrane donosi propise za koje je ovlašten i izdaje stručne upute za izvršavanje propisa iz članka 22. stavka 2. tada važećeg Zakona o obrani.
Propis NN 67/2003 • Iz odredaba članka 22. stavka 2. točke 15. tada važećeg Zakona o obrani razvidno je nepostojanje izričitog ovlaštenja ministra na normativno uređivanje pitanja istupa djelatnika oružanih snaga u sredstvima javnog priopćavanja. Zakonsko ovlaštenje na obavljanje određenih poslova koji se odnose na informativno-psihološku djelatnost, bez izričite zakonske osnove za donošenje drugog propisa kojim se pravo istupa u sredstvima javnog priopčavanja pripadnicima oružanih snaga ograničava, ne može biti pravna osnova za donošenje akta sa sadržajem kojeg ima osporavana Odluka.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 152/04, Broj 112/04, Broj 27/05, Broj 77/07, Broj 104/01, Broj 47/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled