PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1995-05-33-673 NN 33/1995

• Potrebno je ispitati ustavnost osporene zakonske odredbe i u odnosu na ustavne norme iz članka 49. Ustav prema kojima država potiče gospodarski razvitak, napredak i socijalno blagostanje građana. U tom smislu država potiče i ulaganje kapitala kojim se, nema sumnje, stiče i pravo vlasništva na nekretninama. Pitanje je kako i koliko sporna zakonska odredba djeluje u smislu poticanja ulaganja kapitala.


Propis NN 33/1995

• Osnovana je nadalje i sumnja da sporna zakonska odredba ozbiljno kompromitira interes Republike Hrvatske utvrđen odredbom članka 50. stavak 2. Ustava. Očito je, naime, da se uvjetovanje upisa stjecanja vlasništva u zemljišnim knjigama naplatom poreza, kako propisuje sporna odredba, ne može podvesti pod interes Republike Hrvatske konstituiran odredbama članka 50. Ustava. Naime, prema stavku 2. ove ustavne odredbe vlasništvo, poduzetnička i tržišna sloboda temelj su gospodarskog razvoja Republike Hrvatske, pa se osnovano postavlja pitanje da li osporena zakonska odredba uvažava navedenu ustavnu odredbu.


Propis NN 33/1995

• Ozbiljna je sumnja da osporena zakonska odredba ograničava stjecanje vlasništva time što uvjetuje realizaciju vlasničkih prava, koja tek nastaju, prethodnim plaćanjem poreza čime vrijeđa i samo pravo vlasništva zajamčeno Ustavom (članak 48. Ustava).


Propis NN 33/1995

• Ovo se rješenje dostavlja Saboru Republike Hrvatske radi očitovanja na izražene sumnje i postavljena pitanja.


Propis NN 33/1995
• Objava ovog rješenja temelji se na odredbi članka 2. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/1991).

Propis NN 33/1995
• Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić predsjednik Suda, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, povodom prijedloga "Brodokomerc" d.d. iz Rijeke za ocjenu ustavnosti i zakonitosti Odluke, na sjednici Suda održanoj dana 3. svibnja 1995. godine donio je

Propis NN 33/1995 • USTAVNOG SUDA REPUBLIKE HRVATSKE BROJ U-II-880/1994. 3. SVIBNJA 1995
Propis NN 33/1995 • 1. Pokreće se postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odredbe članka 25. Odluke o komunalnoj naknadi Gradskog vijeća Grada Rijeke od 13. prosinca 1993. ("Službene novine" Županije primorsko-goranske, broj 18/1993).
Propis NN 33/1995 • 2. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti ostalih odredbi Odluke o komunalnoj naknadi Gradskog vijeća Grada Rijeke od 13. prosinca 1993. ("Službene novine" Županije primorsko-goranske, broj 18/1993).
Propis NN 33/1995 • 4. Rješenje će se objaviti u "Narodnirm novinama" i u "Službenim novinama" Županije primorsko-goranske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 33/1995 • Brodokomerc d.d. iz Rijeke podnio je, na temelju odredbe članka 15. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom skudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/1991 - nastavno: Ustavni zakon), Sudu prijedlog za ocjenu ustavnosti i zakonitosti Odluke navedene u izreci rješenja, time da Sud pokrene postupak ocjene ustavnosti i zakonitosti osporene Odluke, utvrdi protuustavnost i protuzakonitost iste te je ukine u cijelosti, uz prijedlog za odgodu izvršenja pojedinačnih akata - konačnih rješenja - o obvezi plaćanja komunalne naknade, do konačne odluke Suda.
Propis NN 33/1995 • U podnijetom prijedlogu predlagatelj navodi da je Gradsko vijeće Grada Rijeke (nastavno donositelj Odluke), kao tijelo javnih ovlasti koje mora svoj pojedinačni akt utemeljiti na zakonu, postupio protivno odredbama članka 5. stavak 1. i članka 19. Ustava, ne pozvavši se u preambuli Odluke na Zakon o komunalnim djelatnostima ("Narodne novine", broj 15/1979, 19/1990 i 26/1993) pa zbog takve postupovne povrede, cijela Odluka nije u skladu sa zakonom i Ustavom.
Propis NN 33/1995 • Osim navedene nezakonitosti (i neustavnosli) u postupku donošenja Odluke, predlagatelj nalazi da je donositelj Odluke nezakonito (i neustavno) postupio i pri utvrđivanju sadržaja odredbi Odluke, ne primjenivši citirani Zakon o komunalnim djelatnostima (odredbu članka 27. stavka 2.) kao lex specialis, uslijed čega Odlukom
Propis NN 33/1995 • - nije utvrđena visina komunalne naknade diferencirano za pojedina područja naselja Grada (glede stupnja opremljenosti građevinskog zemljišta, lokaciji objekta, namjeni objekta i sl.);
Propis NN 33/1995 • - koje reguliraju visinu i obračun komunalne naknade glede poslovnog prostora - nisu utemeljene na odredbi članka 27. stavak 2. navedenog Zakona, uslijed čega je komunalna naknada, određena za svaki pojedinačni poslovni prostor predlagatelja, povećana u r
Propis NN 33/1995 • Zaključuje da je donositelj Odluke, na opisani način, grubo povrijedio ustavno načelo i odredbu članka 51. Ustava.
Propis NN 33/1995 • Grad Rijeka, po Gradonačelniku i po Predsjedniku Gradskog vijeća, dostavio je odgovor na navode prijedloga. Opsežnost odgovora može se sažeti u nekoliko temeljnih navoda:
Propis NN 33/1995 • - donositelj Odluke postupio je u skladu s Ustavom i važećim zakonima primjenjivim u odnosima reguliranja lokalne samouprave (Zakon o lokalnoj samoupravi i upravi "Narodne novine", broj 90/1992, 94/1993 i 117/1993 te Zakon o određivanju poslova iz samoupr
Propis NN 33/1995 • - podmirenje javnih troškova (članak 51. Ustava), uređuje se putem poreznog sustava, dok se komunalnom naknadom osiguravaju sredstva za financiranje obavljanja komunalnih djelatnosti zajedničke potrošnje;
Propis NN 33/1995 • - visina parametara za utvrđivanje komunalne naknade utvrđena je od strane tijela i u postupku sukladnom zakonskim i podzakonskim odredbama, dok obračun u protuvrijednosti domaće valute vezan uz vrijednost tečaja DEM, ne odstupa od općih pravila:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 36/06, Broj 140/03, Broj 50/06, Broj 136/06, Broj 15/08, Broj 20/90


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled