PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1996-05-38-777 NN 38/1996

• Pozivajući se na odredbu točke 5. stavka 1. članka 81. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, a kao drugog razloga za raspuštanje predstavničkog tijela, donositelj osporene Odluke o raspuštanju, u izjašnjenju na navode ustavne tužbe, upućuje na činjenicu ukidanja Proračuna Grada Zagreba za 1996. godinu u postupku ocjene ustavnosti i zakonitosti.


Propis NN 38/1996

• Navedena točka citiranog zakonskog članka propisuje kao pretpostavku (uvjet) za moguće raspuštanje predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, da to tijelo u roku koji je određen zakonom, ne donese godišnji proračun.


Propis NN 38/1996

• Iz odredbi članka 70. i članka 71. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi proizlazi da proračun valja donijeti prije početka godine za koju se donosi, a najkasnije do isteka mjeseca ožujka tekuće godine. U slučaju takvog nepostupanja, Vlada će raspustiti predstavničko tijelo i na mjesto njega imenovati povjerenika Vlade.


Propis NN 38/1996

• Gradska skupština Grada Zagreba je usvojila Proračun Grada Zagreba za 1996. godinu na 5. sjednici održanoj dana 25. ožujka 1996. godine.


Propis NN 38/1996
• Utvrđenje da je navedeni Proračun donijet uz povredu postupka o donošenju koje dovode do njegova ukidanja, ne može se kvalificirati kao da Proračun Grada Zagreba za 1996. godinu nije donijet u roku određenim zakonom, a kako je to propisano točkom 5. stavka 1. članka 81. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi.

Propis NN 38/1996
• Istodobno, ocjenjujući pretpostavku iz točke 5. navedene zakonske odredbe u svezi s pretpostavkama iz točke 1. iste zakonske odredbe, činjenica ukidanja navedenog Proračuna zbog postupovnih povreda ne daje temelj za ocjenu da je Proračun, koji je ukinut iz tog razloga (pustopovne povrede), onaj opći akt koji je, a kako je to propisano odredbom navedene točke 1., suprotan Ustavu, budući ta odredba točke 1. propisuje učestalo donošenje općih akata suprotnih Ustavu, dakle sadržajno.

Propis NN 38/1996 • U skladu s naprijed navedenim razlozima, utvrđenje je Suda da Vlada osporenu Odluku o raspuštanju, nije utemeljila na zakonu te je postupila izvan granica ovlasti koje joj daje posebni zakonski propis.
Propis NN 38/1996 • S tim u svezi, a glede navoda podnositelja da je u odnosu na Skupštinu Zagrebačke županije Vlada morala donijeti posebni akt o raspuštanju tog predstavničkog tijela, ističe se da ukidanjem Odluke o raspuštanju Gradske skupštine Grada Zagreba, nužno prestaju i učinci dijela te odluke o prestanku s radom i predstavničkog tijela županije, a kako je to odlučeno pod točkom II. Odluke Vlade o raspuštanju.
Propis NN 38/1996 • Glede Rješenja o imenovanju povjerenika Vlade, koje je donijeto na temelju članka 82. stavak 1. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, navedena odredba propisuje posljedicu koja nastupa nakon ispunjenja pretpostavki iz članka 81. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi.
Propis NN 38/1996 • Budući da je Ustavni sud utvrdio da te pretpostavke nisu ispunjene, to ukidanje Odluke o raspuštanju nužno dovodi i do ukidanja Rješenja o imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske u Gradu Zagrebu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 38/1996 • Takvim aktima Vlade povrijeđene su temeljne odredbe Ustava Republike Hrvatske iz članka 1. stavak 2. i članka 5. stavak 2., odredba članka 19. stavak 1. Ustava te jamstvo iz Glave VI. Ustava - Ustrojstvo lokalne (mjesne) samouprave i uprave iz članka 128.
Propis NN 38/1996 • Iz razloga navedenih u obrazloženju, Ustavni sud je u skladu s odredbom članka 59. Poslovnika Ustavnog suda ustavnu tužbu usvojio i osporene akte, zbog povreda navedenih odredbi Ustava, ukinuo te odlučio kao pod točkom 1. izreke.
Propis NN 38/1996 • Odluka o objavi pod točkom 2. izreke, temelji se na članku 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 38/1996 • uz Odluku Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-III-260/96 od 10. svibnja 1996. godine
Propis NN 38/1996 • Svojom Odlukom od 10. svibnja 1996. godine, Ustavni sud Republike Hrvatske usvojio je ustavnu tužbu prof. dr. Zdravka Tomca, te je ukinuo Odluku Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Gradske skupštine Grada Zagreba, od 30. travnja 1996. godine, kao i Rješenje Vlade Republike Hrvatske o imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske u Gradu Zagrebu od 30. travnja 1996. godine.
Propis NN 38/1996 • Kako u tom predmetu imam drukčije ustavnopravno stajalište, glasovao sam protiv usvajanja ustavne tužbe i izdvojio sam svoje mišljenje, pa ga obrazloženo prilažem uz Odluku.
Propis NN 38/1996 • Ispitujući osporene akte Vlade podnijetom ustavnom tužbom u pravcu povreda navedenih po podnositelju, mišljenja sam da ustavna tužba nije osnovana.
Propis NN 38/1996 • Ministarstvo uprave je, kao tijelo središnje državne uprave zakonom ovlašteno za nadzor nad zakonitošću rada i općih akata predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, podnijelo Vladi Republike Hrvatske prijedlog za raspuštanje predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.
Propis NN 38/1996 • Odluka Vlade o raspuštanju Gradske skupštine u Zagrebu donijeta je na temelju članka 81. stavak 1. točka 1. i 5. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi te se njome raspušta Gradska skupština Grada Zagreba, a vijećnicima prestaje mandat.
Propis NN 38/1996 • U svezi utemeljenosti primjene odredbe članka 81. stavak 1. točka 1. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi pri donošenju Odluke o raspuštanju, ističem slijedeće:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 122/05, Broj 30/09, Broj 48/92, Broj 85/01, Broj 96/03, Broj 64/91


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled