PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 88/1996 • Predlaže usvajanje ustavne tužbe i poništavanje naznačenih akata.
NN 88/1996 • Na temelju odredbe članka 55. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94), zatraženo je izjašnjenje Vlade Republike Hrvatske o podnijetoj ustavnoj tužbi te je zatražena dostava prijedloga Ministarstva uprave Vladi Republike Hrvatske.
NN 88/1996 • Ministarstvo uprave podnijelo je Vladi Republike Hrvatske prijedlog odluke o raspuštanju Općinskog vijeća Općine Opuzen kao i prijedlog rješenja o imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske u Općini Opuzen dana 14. rujna 1996.
NN 88/1996 • Vlada Republike Hrvatske dostavila je izjašnjenje u kojem navodi slijedeće argumente za svoju odluku o raspuštanju:
NN 88/1996 • U trenutku kada se sastaje Općinsko vijeće u Opuzenu, sa ranije imenovanim zamjenicima članova koji su dali ostavke, na snazi je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave ("Narodne novine", broj 59/96) koji u odredbi članka 7. propisuje izmjenu ranijeg članka 8., koji sada određuje da članu predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne samouprave i uprave prestaje mandat prije isteka vremena na koji je izabran - ako podnese ostavku, danom kada predstavničko tijelo donese odluku o prestanku mandata.
NN 88/1996 • Upravo iz tih razloga Vlada je, na temelju članka 81. stavka 1. t. 4. mogla, a Vlada smatra i morala, raspustiti Općinsko vijeće danom kada je ranije citirani propis stao na pravnu snagu jer Općinsko vijeće Opuzen nije u tom trenutku imalo (u smislu odredbe članka 8. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne uprave i samouprave), dovoljan broj članova da donosi bilo kakvu odluku pa tako i odluku o prestanku mandata članovima predstavničkog tijela koji su podnijeli ostavku, odnosno da verificira mandate zamjenicima članova koji su podnijeli ostavke.
NN 88/1996 • Nadalje, Vlada smatra da u konkretnoj situaciji nema mjesta primjeni instituta pojedinačnog zamjenjivanja vijećnika od strane njihovih zamjenika, kako je to propisano citiranim zakonom.
NN 88/1996 • U vrijeme podnošenja ostavki članova Općinskog vijeća bio je na snazi Zakon o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave ("Narodne novine", broj 90/92 sa izmjenama i dopunama "Narodne novine", broj 69/95).
NN 88/1996 • Citirani zakon u članku 8. al. 1. određuje da članu predstavničkog tijela jedinica lokalne samouprave prestaje mandat prije isteka vremena na koje je izabran ako podnese ostavku.
NN 88/1996 • U članku 6. stavak 5. istog zakona određeno je da zamjenik člana skupštine jedinice lokalne samouprave počinje obavljati svoju dužnost prema odredbama ovog članka nakon što je izabrani član predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave podnio ostavku na svoju dužnost.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 88/1996 • Odredba članka 9. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave određuje da članovi predstavničkog tijela jedinica lokalne samouprave imaju zamjenike koji preuzimaju njihovu dužnost u slučaju da se stekne jedan od uvjeta navedenih u članku 8. Zakona. Zamjenici članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave biraju se zajedno sa članovima tih predstavničkih tijela na način utvrđen Zakonom o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave.
NN 88/1996 • Odredba članka 27. stavka 2. tog Zakona određuje da su zamjenici članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave sa svake kandidatske liste kandidati koji nisu izabrani, počevši od prvog neizabranog.
NN 88/1996 • Nakon što su 8. srpnja 1996. godine, devet od sveukupno šesnaest, vijećnika dali ostavke, te o tome obavijestili Vladu, Mandatna komisija Općinskog vijeća dana 16. srpnja 1996. je obavijestila Vladu da ne postoje zakonski temelji raspuštanja općinskog vijeća, jer su temeljem članka 9. i 27. Zakona stranke HSS i SDP imenovali zamjenike vijećnika koji su dali ostavke te su novo imenovani vijećnici preuzeli dužnost u skladu s člankom 8. st. 1. Zakona o izborima predstavničkih tijela lokalne samouprave i uprave.
NN 88/1996 • Nije osnovano stajalište Vlade Republike Hrvatske i Ministarstva uprave, koji proizlazi iz obrazloženja prijedloga donošenja Odluke o raspuštanju, da u konkretnoj situaciji nema mjesta primjeni instituta pojedinačnog zamjenjivanja vijećnika od strane njihovih zamjenika, kako je to propisano Zakonom o izboru članova predstavničkih tijela lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave ("Narodne novine", broj 90/92, 69/95 i 59/96), jer zbog ostavke vijećnika Općinsko vijeće nije u mogućnosti primiti na znanje podnijete ostavke vijećnika, kao niti izvršiti verifikaciju mandata zamjenika vijećnika, jer se temelji na propisu koji u vrijeme podnošenja ostavki vijećnika kao i u vrijeme imenovanja njihovih zamjenika ta odredba citiranog Zakona nije bila na snazi.
NN 88/1996 • Kako su ostavke koje su rezultirale odlukom Vlade o raspuštanju i posljedično Rješenjem Vlade o imenovanju, donesene prije ovih izmjena i dopuna, Ustavni sud utvrđuje da prema članku 6. stavku 5., članku 8. al. 1., članku 9., i članku 27. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave u trenutku donošenja akata Vlade postojalo više od polovine članova općinskog vijeća, pa nije bilo zakonskog temelja za donošenje osporavane odluke o raspuštanju odnosno rješenja o imenovanju.
NN 88/1996 • Naime, u vrijeme kada su vijećnici Općinskog vijeća Opuzen dali ostavke nije bio na snazi Zakon o izmjenama i dopunama citiranog Zakona po kojem mandat vijećnika prestaje ostavkom danom kada predstavničko tijelo donese odluku o prestanku mandata, pa je ostavka vijećnika bila pravomoćna odmah i od tog trenutka, odnosno od trenutka imenovanja zamjenika sa izbornih listi, što je učinjeno 11. i 13. srpnja 1996., od kada teče mandat zamjenika prema odredbama citiranog zakona. O tome je obaviještena Vlada Republike Hrvatske 16. srpnja 1996. dopisom Općinskog vijeća.
NN 88/1996 • Ne osporava se Vladi Republike Hrvatske pravo donošenja Odluke o raspuštanju predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave u smislu članka 81. stavak 1. točka 4. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, ali i ta pravna mogućnost treba se tumačiti u korist funkcioniranja lokalne samouprave.
NN 88/1996 • U konkretnom slučaju Općinsko vijeće saniralo je situaciju nastalu ostavkama više od polovice članova predstavničkog tijela time što su 16. srpnja 1996. napustili svoju dužnost imenovani zamjenici vijećnika, pa u trenutku donošenja odluke Vlade Republike Hrvatske 26. rujna 1996. nisu postojali uvjeti iz članka 81. stavka 1. t. 4. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi temeljem kojih bi Vlada mogla donijeti odluku o raspuštanju predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave.
NN 88/1996 • Ustavni sud Republike Hrvatske utvrđuje da su Odluka o raspuštanju i Rješenje o imenovanju donesene na sjednici Vlade tek 26. rujna 1996., protivne odredbi članka 81. stavka 1. t. 4. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, koji je tada bio na snazi, čime su povrijeđena ustavna prava podnositelja ustavne tužbe iz članka 19. Ustava, jer osporavani akti nisu utemeljeni na zakonu te da su doneseni suprotno načelima iz članka 3. i 5. Ustava koji jamče vladavinu prava kao najvišu vrednotu ustavnog poretka Republike Hrvatske kao i poštovanje pravnog poretka odnosno obvezu držati se Ustava i zakona. Nadalje, članak 128. Ustava Republike Hrvatske jamči građanima pravo na lokalnu samoupravu, pa je Odluka o raspuštanju i Rješenje o imenovanju suprotna ovim jamstvima Ustava.
NN 88/1996 • Ustavni sud smatra da istodobno sa raspuštanjem predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave treba imati na umu i odredbe članka 4. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave koje obvezuju Vladu Republike Hrvatske da raspiše izbore i da se ti izbori moraju održati najkasnije u roku od 60 dana.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 54/02, Broj 9/09,
Broj 138/08, Broj 74/95,
Broj 130/07, Broj 60/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE