PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 15/1992 • Prema odredbi čl. 1. Zakona o parničnom postupku (ZPP) koji je preuzet kao propis Republike Hrvatske Zakonom o preuzimanju ZPP ("Narodne novine", broj 53/91), tim se zakonom određuju pravila postupka na temelju kojih redovni sud raspravlja i odlučuje (i) u sporovima iz imovinskopravnih i drugih građanskopravnih odnosa, osim ako su neki od navedenih sporova posebnim zakonom stavljeni u nadležnost drugoga državnog organa.
NN 15/1992 • Valjalo je stoga ispitati da li je nekim posebnim zakonom ovaj spor (zahtjev) stavljen u nadležnost nekoga drugoga državnog organa.
NN 15/1992 • Postavilo se je prije svega pitanje, s obzirom na navode u upravnom predmetu, da li je riječ o primjeni odredbe čl. 54. st. 3. Zakona o građevinskom zemljištu ZGZ ("Narodne novine", broj 48/88. 16/90 i 53/90), prema kojoj općinski organ nadležan za imovinskopravne poslove donosi rješenje kojim utvrđuje da je objekt izgrađen protivno Zakonu na građevinskom zemljištu u društvenom vlasništvu prešao u društveno vlasništvo bez prava na naknadu.
NN 15/1992 • Ovdje, međutim, nije riječ o izgradnji objekta već o smještaju kioska na javnu površinu (dobro), prema ugovoru sa Mjesnom zajednicom Crikvenica od 26. travnja 1987, a primjena odredbe st. 2. i 3, čl. 54. ZGZ pretpostavlja da se radi o građevini (izgradenom objektu).
NN 15/1992 • Nadležnost upravnog organa ne proizlazi dakle iz odredbe čl. 54. st. 3. ZGZ.
NN 15/1992 • Prema spisima, a i prema sadržaju zahtjeva. riječ bi mogla biti i o sporu o pomorskom dobru pa je stoga valjalo ispitati i to da li se možda Zakonom o pomorskom i vodnom dobru, lukama i pristaništima - ZPVD ("Narodne novine", broj 19/74. 24/74, 39/74, 39/75. 7/77.18/81. 31/86 i 47/89) određuje nadležnost nekog drugog (državnog) organa za odlučivanje o ovakvom zahtjevu.
NN 15/1992 • Zahtjevom se, rečeno je već, traži da se utvrdi da je objekt kojeg je na pomorskom dobru postavio (izgradio) Mladen Novak prešao u društveno vlasništvo.
NN 15/1992 • Prema odredbi čl. 4. st. 2. ZPVD pomorsko je dobro, dobro u društvenom vlasništvu u općoj upotrebi kojim (st. 3) upravlja općina koja ga može dati i na korištenje (st. 5) građaninu za obavljanje privredne, sportske ili koje druge djelatnosti (čl. 6). Na tom dobru gradanin može, uz odobrenje, izgraditi objekt (st. 2. i 3) koji postaje dio pomorskog dobra (st. 4). ali ne može steći (na dobru) pravo vlasništva ili neko drugo stvarno pravo (čl. 4. st. 4).
NN 15/1992 • Zakon (ZPVD), medutim, dopušta ovlaštenom korisniku koji je na pomorskom dobru izgradio određeni objekt da u slučaju da mu prestaje pravo korištenja pomorskog dobra, bilo po samom zakonu, (čl. 15) ili zbog uskrate općinske skupštine (čl. 17), može pod određenim pretpostavkama, ukloniti izgrađeni objekt (čl. 16).
NN 15/1992 • Nema, međutim. izričitog propisa kojim bi upravni organ bio ovlašten odlučiti o zahtjevu da se utvrdi da je objekt koji je građanin izgradio na pomorskom dobru postao društveno vlasništvo.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 15/1992 • Uostalom, ovdje i nije riječ o izgradnji objekta već o smještaju kioska na javnu površinu koja je ujedno i pomorsko dobro, temeljem ugovora sklopljenog na određeno vrijeme (2 godine) s Mjesnom zajednicom Crikvenica dana 26. travnja 1987. a niti za takvu situaciju zakon (ZPVD), u slučaju postavljanja zahtjeva za podruštvovljenje objekta (kioska) odnosno utvrđenje da je prešao u društveno vlasništvo nije izričito propisao nadležnost upravnog organa.
NN 15/1992 • To znaći da ostaje opća odredba o nadležnosti za rješavanje sporova ovakve vrste (već spomenuti ćl. 33. st.1. t. 2a. Zakona o redovnim sudovima) pa je stoga valjalo odlučiti kao u izreci.
NN 15/1992 • Na temelju članka 56. Zakona o samostalnom obavljaju privrednih djelatnosti osobnim radom ("Narodne novine", br 19/90 i 53/90) i članka 2. stavka 3. Zakona o Hrvatskoj gospodarskoj komori ("Narodne novine". br. 66/91) i članka 35. i 99. stavka 1. Statuta Skupština Saveza udruženja samostalnih privrednika Hrvatske na sjednici 26. veljače 1992. donijela je
NN 15/1992 • Savez udruženja hrvatskih obrtnika (u daljnjem tekstu: Savez) je samostalna stručno-poslovna organizacija udruženja i Saveza hrvatskih obrtnika koja promiče, usklađuje i zastupa zajedničke interese fizičkih osoba koje obavljaju gospodarsku djelatnost sa sjedištem na podrućju Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: obrtnici).
NN 15/1992 • U Savez se u skladu sa Zakonom udružuju obrtnici koji obavljaju gospodarsku djelatnost kao osnovno ili sporedno zanimanje i to preko svojih:
NN 15/1992 • U Savez se, kada to odgovara zajedničkim interesima mogu udružiti i:
NN 15/1992 • Savez je pravna osoba s pravima, obvezama i odgovornostima utvrđenim Zakonom i ovim Statutom.
NN 15/1992 • Savez se upisuje u registar Hrvatske gospodarske komore i ima položaj Zajednice strukovnih grupa u Komori.
NN 15/1992 • Savez ima svoj pečat i žig okruglog oblika s tekstom po rubu kruga: Savez udruženja hrvatskih obrtnika, Zagreb, a u sredini je znak Saveza.
NN 15/1992 • Sjedište Saveza je u Matici hrvatskih obrtnika, Zagreb, Ilica 49.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 179/04, Broj 137/06,
Broj 84/06, Broj 86/08,
Broj 130/06, Broj 90/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE