PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-05-50-1126 NN 50/2000

• Prema odredbi članka 55. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99 - nastavno: Ustavni zakon), Ustavni sud dovršit će postupak ocjene suglasnosti zakona s Ustavom, odnosno drugih propisa s Ustavom i zakonom pokrenut pred Ustavnim sudom, u slučaju kada zakon, odnosno drugi propis nadležno tijelo ukine ili izmijeni.


Propis NN 50/2000

• Sukladno navedenoj odredbi, ovaj postupak je trebalo dovršiti ocjenom o ustavnosti osporenih odredaba Zakona o statusu prognanika i izbjeglica.


Propis NN 50/2000

• Osporene odredbe Zakona o statusu prognanika i izbjeglica odnosile su se na sva prisilna iseljenja prognanika. Ove postupke mogli su protiv pojedinih prognanika voditi vlasnici kuća ili stanova u kojima su prognanici smješteni na temelju odluke nadležnog tijela ili su se smjestili sami (uz odobrenje vlasnika ili čak protiv volje vlasnika odnosno nositelja stanarskog prava).


Propis NN 50/2000

• Ustav Republike Hrvatske u članku 3. određuje nepovredivost vlasništva kao jednu od najviših vrednota ustavnopravnog poretka, a člankom 48. stavkom 1. jamči se pravo vlasništva. Sukladno odredbi članka 16. Ustava, slobode i prava mogu se ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje, dok je odredbom stavka 1. članka 50. Ustava, moguće zakonom ograničiti ili oduzeti vlasništvo uz naknadu tržišne vrijednosti. Prema odredbi iz stavka 2. članka 50. Ustava vlasnička se prava mogu zakonom ograničiti, između ostalog, radi zaštite interesa Republike. U doba ratnog stanja Ustav dopušta (st. 1. čl. 17.) ograničenja pojedinih sloboda i prava zajamčenih Ustavom pod uvjetom da o tome odluče u toj odredbi ovlaštena tijela i da opseg ograničenja bude primjeren naravi pogibelji.


Propis NN 50/2000
• Nadalje, prema odredbi članka 1. Protokola 1. Europske konvencije, svaka fizička i pravna osoba ima pravo na mirno uživanje svoje imovine. Nitko ne smije biti lišen svoje imovine, osim ako to nije u javnom interesu i uz uvjete predviđene zakonom i općim

Propis NN 50/2000
• Slijedom navedenih ustavnih odredbi proizlazi da bi ograničenja bila u skladu s Ustavom, ona moraju biti učinjena zbog ostvarenja legitimnog cilja propisanog Ustavom Republike Hrvatske i razmjerna cilju koji se želi njima postići. Navedeno je stajalište ovaj Sud izrazio u svojim odlukama U-I-1037/1995 i U-I-1156/1999.

Propis NN 50/2000 • Ustavni sud je ocjenjujući ustavnost navedenih odredbi vodio računa o stvarnim prilikama u vrijeme donošenja i primjene Zakona i zaključio da je zaštita prognanika za vrijeme ratnih zbivanja i osiguranje njihova smještaja u imovini drugih osoba, nedvojben interes i dužnost Republike i da stoga predstavlja legitimnu svrhu donošenja navedenog propisa.
Propis NN 50/2000 • Međutim, premda je navedeno ograničenje vlasništva (odnosno stanarskog prava) poduzeto s legitimnim ciljem, prema mišljenju ovoga Suda, navedeno ograničenje nije razmjerno navedenom cilju. To se ogleda prije svega i ponajviše u činjenici što je vlasništvo, prema osporenim odredbama, ograničeno bez ikakve naknade koju nalaže Ustav odredbom iz stavka 1. članka 50. Na nepoštivanje načela razmjernosti upućuje i činjenica da osporenom odredbom Zakona nije kalendarski određeno vrijeme trajanja ograničenja, nego tek posredno - riječima »prisilni postupci iseljenja prognanika prekidaju se do stvaranja uvjeta za njihov povratak ili dok im se, uz njihovu suglasnost, ne osigura drugi odgovarajući smještaj…«. Vremensku neodređenost ograničenja vlasništva potencira i vezivanje deložacije uz pristanak osobe na koju se odnosi, što također upućuje na nerazmjernost ograničenja.
Propis NN 50/2000 • Nadalje, propisivanjem obvezatnog prekidanja svih postupaka izvršenja pravomoćnih i izvršnih sudskih odluka (na neodređeno vrijeme), suprotno je načelu vladavine prava kao jednoj od najviših ustavnih vrednota iz članka 3. Ustava te time i pravnoj sigurnosti. Također, navedeno je suprotno odredbama članka 14. Ustava o jednakosti svih pred zakonom, jer se jedna kategorija osoba stavlja u povoljniji položaj u odnosu na drugu (prognanici u odnosu na vlasnike i nositelje stanarskog prava, odnosno, prognanici u odnosu na izbjeglice ili druge građane kojima je odlukom nadležnog tijela naloženo iseljenje).
Propis NN 50/2000 • Također, osporavanim odredbama zakona sprječava se izvršenje pravomoćnih sudskih odluka te se time onemogućava vlasnicima odnosno nositeljima stanarskog prava na pravično suđenje iz članka 29. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 50/2000 • Zbog svega navedenog, Sud smatra da osporene odredbe nisu u skladu s odredbama članaka 3., 14., 16., 29., 48. stavka 1. i 50. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 50/2000 • Slijedom izloženog, sukladno odredbi članka 55. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, Ustavni sud odlučio je kao u izreci.
Propis NN 51/2000 • Na temelju članka 14. i 15., a u svezi sa člankom 139. Ustava Republike Hrvatske, Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora, na sjednici 11. svibnja 2000., donio je
Propis NN 51/2000 • O PROGLAŠENJU USTAVNOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA USTAVNOG ZAKONA O LJUDSKIM PRAVIMA I SLOBODAMA I O PRAVIMA ETNIČKIH I NACIONALNIH ZAJEDNICA ILI MANJINA U REPUBLICI HRVATSKOJ
Propis NN 51/2000 • Proglašava se Ustavni zakon o izmjenama i dopunama Ustavnog zakona o ljudskim pravima i slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj kojeg je donio Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora na sjednici 11. svibnja 2000. godine.
Propis NN 51/2000 • O IZMJENAMA I DOPUNAMA USTAVNOG ZAKONA O LJUDSKIM PRAVIMA I SLOBODAMA I O PRAVIMA ETNIČKIH I NACIONALNIH ZAJEDNICA ILI MANJINA U REPUBLICI HRVATSKOJ
Propis NN 51/2000 • U Ustavnom zakonu o ljudskim pravima i slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj (»Narodne novine«, br. 65/91., 27/92., 34/92. pročišćeni tekst i 68/95.) u članku 1. iza podstavka 6. dodaje se podstavak koji glasi:
Propis NN 51/2000 • »- Okvirnom konvencijom za zaštitu nacionalnih manjina Vijeća Europe.«
Propis NN 51/2000 • »Republika Hrvatska štiti ravnopravnost pripadnika nacionalnih manjina: Albanaca, Austrijanaca, Bošnjaka, Bugara, Crnogoraca, Čeha, Mađara, Makedonaca, Nijemaca, Poljaka, Roma, Rumunja, Rusa, Rusina, Slovaka, Slovenaca, Srba, Talijana, Turaka, Ukrajinaca, Vlaha, Židova i drugih etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina i potiče njihov svestrani razvoj.«
Propis NN 51/2000 • U članku 15. stavku 1. riječi: »U gradovima i drugim naseljenim mjestima izvan područja kotareva s posebnim statutom (članak 21.)« zamjenjuju se riječima: »U jedinicama lokalne samouprave i uprave«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 74/07, Broj 97/08, Broj 53/91, Broj 131/97, Broj 16/07, Broj 134/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled