PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-07-91-1246 NN 91/1998

• Prema tome, i da su upravno tijelo i Upravni sud uzeli u obzir ovaj odlučni razlog, žalba i tužba podnositeljice bile bi odbijene sukladno zakonu.


Propis NN 91/1998

• Slijedom navedenog, ovaj je Sud utvrdio da nisu povrijeđena ustavna prava i vrednote na koje podnositeljica ukazuje pa je stoga, a na temelju odredaba članka 59. i 61. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 29/94), donesena odluka kao u točki I. izreke.


Propis NN 91/1998

• Odluka o objavi (točka II. izreke) temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91).


Propis NN 91/1998

• Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda i suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlozima Josipa Sabljića iz Zagreba i Hrvatske seljačke stranke, Zagreb, za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti, na sjednici održanoj dana 11. lipnja 1998. godine donio je


Propis NN 91/1998
• I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za ocjenu ustavnosti i zakonitosti Glave treće, čl. 22. do čl. 71. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94).

Propis NN 91/1998
• Josip Sabljić iz Zagreba i Hrvatska seljačka stranka, Zagreb, podnijeli su prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti Glave treće, članka 22. do 71. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske (nastavno: Poslovnik).

Propis NN 91/1998 • Josip Sabljić istovremeno je podnio i prijedlog da Ustavni sud, temeljem odredbe članka 18. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91, nastavno: Ustavni zakon) do donošenja konačne odluke, privremeno obustavi donošenje meritornih odluka na osnovi osporenih odredaba Poslovnika.
Propis NN 91/1998 • Podnositelji prijedloga smatraju da su osporene odredbe u suprotnosti s odredbom članka 127. st. 1. i 3. Ustava Republike Hrvatske. Ističu da je odredbom članka 127. st. 1. Ustava izričito propisano da se postupak pred Ustavnim sudom uređuje ustavnim zakonom kojeg donosi Sabor Republike Hrvatske dvotrećinskom većinom. Prema odredbi članka 127. st. 3. Ustava Republike Hrvatske, Poslovnikom se uređuje samo unutarnje ustrojstvo Ustavnog suda, zbog čega osporene odredbe, kojima se propisuje postupak pred Ustavnim sudom, podnositelji smatraju protuustavnim. Podnositelji prijedloge obrazlažu i pozivanjem na uvažene teoretičare procesnog prava i to akademika Ivu Krbeka i prof. dr. Mihajla Diku. Ukazuju da akademik Ivo Krbek u djelu "Ustavno sudovanje" (izdanje HAZU broj 321, 1960.) navodi da se u postupku pred Ustavnim sudom primarno primjenjuju postupovne odredbe Ustavnog zakona o Ustavnom sudu, a ukoliko su iste nedostatne da se podredno primjenjuju odredbe Zakona o upravnom postupku, Zakona o upravnim sporovima ili Zakona o parničnom postupku, sve uz nužne prilagodbe. Iznose dio rada prof. dr. Mihajla Dike objavljenog u zborniku "Ljubljansko-zagrebačkog kolokvija" (Pravni fakultet Ljubljana 1993.) koji glasi: "... postupak pred Ustavnim sudom može, čini se urediti samo zakonom, a samo unutarnje ustrojstvo poslovnikom" i u priručniku "Kriza hrvatskog sudstva - nijekanje vladavine prava" (Hrvatski helsinški odbor za ljudska prava, Zagreb, 1995.), koji glasi: "Strogo formalno uzevši, Ustavni sud možda nije bio ovlašten Poslovnikom urediti postupak u povodu ustavne tužbe. Materijalno, čini mi se, drugog izlaza nije bilo."
Propis NN 91/1998 • Podnositelji smatraju da su odluke Ustavnog suda utemeljene na osporenim odredbama pravno nepostojeće i da ih treba staviti izvan snage (Hrvatska seljačka stranka), odnosno da su te odluke ništavne i da ih treba poništiti (podnositelj Josip Sabljić).
Propis NN 91/1998 • Na osnovi navedenoga podnositelji predlažu da Ustavni sud Republike Hrvatske prihvati prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti članka 22. do 71. Poslovnika i ukine osporene odredbe.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 91/1998 • Prvenstveno se ističe da je Sud odlukom broj U-I-252/95 od 16. svibnja 1995. ("Narodne novine", broj 33/95) već rješavao o ustavnosti Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske.
Propis NN 91/1998 • Položaj i djelokrug Ustavnog suda uređeni Ustavom i Ustavnim zakonom, određeni su na način da Ustavni sud ima poseban položaj i ovlasti, izvan zakonodavne, izvršne i sudbene vlasti, ustrojene načelom trodiobe vlasti iz članka 4. Ustava. Sabor Republike Hrvatske u postupku za donošenje Ustava i Ustavnog zakona jedini je nadležan da uređuje ovlasti Ustavnog suda.
Propis NN 91/1998 • Nadležnost Ustavnog suda uređena je odredbom članka 125. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 91/1998 • Prema odredbi članka 127. stavak 3. Ustava Ustavni sud Republike Hrvatske unutarnje ustrojstvo uređuje poslovnikom.
Propis NN 91/1998 • Pod unutarnjim ustrojstvom Sud podrazumijeva, određenje ovlaštenja i dužnosti, odnosno djelokrug rada: predsjednika Suda, sjednice sudaca, glavnog tajnika, savjetnika Suda, službe za evidenciju i dokumentaciju, zatim poslove sudske uprave, način raspoređivanja predmeta, način pružanja obavijesti strankama i drugim osobama u svezi predmeta koji se nalaze na rješavanju u Sudu. Pod unutarnjim ustrojstvom Sud podrazumijeva i druga pitanja od značaja za uspješan rad i izvršavanje uloge koja mu je određena Ustavom i Ustavnim zakonom.
Propis NN 91/1998 • Naime, Ustavni zakon regulirao je neka od pitanja koja su definirana u članku 127. stavku 1. Ustava. Neka od tih pitanja, bitna za izvršavanje dužnosti i za rad Ustavnog suda, uređena su načelno. Primjerice, Ustavni zakon sa samo tri odredbe i to članak 28. do 30. određuje postupak u svezi ustavne tužbe. Na temelju tako oskudnog postupovnopravnog određenja postupak po ustavnoj tužbi formalno uzevši ne može se provesti.
Propis NN 91/1998 • Stoga je Sud, suočen s pravnom prazninom u pogledu pravila za postupanje u ustavnosudskim stvarima, bio ovlašten i dužan postupovne odredbe stvarati u tijeku konkretnih postupaka.
Propis NN 91/1998 • Pri tome se Sud koristio odgovarajućim odredbama postupovnih pravila iz drugih postupovnih zakona i to Zakona o parničnom postupku, Zakona o općem upravnom postupku, Zakona o krivičnom postupku i dr., a imajući u vidu posebnosti postupka pred Sudom.
Propis NN 91/1998 • Postupovne odredbe koje je Sud stvarao od početka svog djelovanja, pa do donošenja Poslovnika, obvezuju Sud.
Propis NN 91/1998 • Međutim, poznavanje precedentnih postupovnih odredaba Suda, nastalih na način na koji ukazuju i podnositelji pozivanjem na pravnu teoriju, ne može se očekivati od građana koji se svojim zahtjevima za zaštitu ustavnih prava i sloboda obraćaju Sudu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 80/04, Broj 82/07, Broj 1/95, Broj 59/04, Broj 31/08, Broj 104/01


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled