PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 51/1994 • Prostor za pranje i dezinfekciju prevoznih sredstava i utovarna odnosno istovarna rampa moraju biti betonirani ili asfaltirani, tako da se mogu lako čistiti i dezinficirati.
NN 51/1994 • Dezinfekciona sredstva s ovih površina moraju otjecati u jamu za upotrebljena dezinfekciona sredstva.
NN 51/1994 • Unutrašnje uređenje i oprema prostorija iz članka 2. ovoga pravilnika, ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno, mora odgovarati drugim propisanim uvjetima, a ako ovi uvjeti nisu određeni, mora odgovarati namjeni prostorije.
NN 51/1994 • Pravne i fizičke osobe koje se bave otkupom ili prometom sirove kože dužne su voditi evidenciju o podrijetlu otkupljenih koža. Evidencija iz stavka 1. ovoga članka vodi se u obliku knjige po obrascu koji je otiskan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni dio.
NN 51/1994 • Otkupljene i preuzete sirove kože moraju se obilježiti metalnom ili plastičnom markicom na kojoj je vidljivo označen kontrolni broj odobrenog objekta i redni broj markice.
NN 51/1994 • Pravne i fizičke osobe koje se bave otkupom ili prometom sirovih koža moraju utvrditi veterinarsko-sanitarni red u prostorijama za smještaj ili skladištenje sirovih koža i osigurati njegovo provođenje.
NN 51/1994 • Stupanjem na snagu ovoga pravilnika prestaje važiti Pravilnik o uvjetima što ih moraju ispunjavati prostorije u kojima se smještaju ili skladište sirove kože te sadržaj i način vođenja evidencije o porijeklu otkupljenih koža i način obilježavanja koža ("Narodne novine", br. 16/86).
NN 51/1994 • Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".
NN 51/1994 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu predsjednik Jadranko Crnić te suci Zdravko Bartovčak, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić, mr. Vojislav Kučeković, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o ustavnoj tužbi J. F. iz Z., na sjednici održanoj dana 7. lipnja 1994. godine, donio je ovu
NN 51/1994 • Predmet se vraća Ministarstvu unutarnjih poslova na ponovai postupak.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 51/1994 • Ustavna tužba je podnesena u povodu rješenja i presude označenih pod 1 i 2 u točki I. izreke. Podnositelj ustavne tužbe smatra da su osporenim rješenjem organa uprave, kojim je odbijen njegov zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo i presudom kojom je odbijena njegova tužba protiv rješenja upravnog organa, povrijeđena njegova ustavna prava utrđena u odredbama članaka 14, 26, 28, 31, 47. i 61. Ustava Republike Hrvatske. Rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova odbijen je zahtjev podnositelja ustavne tužbe za prijem u hrvatsko državljanstvo pozivom na članak 26. stavak 2. i 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu ("Narodne novine", broj 53/91 i 28/92) zbog postojanja razloga od interesa za Republiku Hrvatsku s tim da ti razlozi nisu navedeni. Osporenom presudom odbijena je tužba podnositelja ustavne tužbe jer da tužitelj ne ispunjava uvjet iz točke 5. stavak 1. članka 8. Zakona o hrvatskom državljanstvu. Naime, iz podataka u spisu upravnog organa može se zaključiti, ističe se u presudi, da tužitelj ne poštuje pravni poredak u Republici Hrvatskoj pa time ne ispunjava ni uvjet iz navedene zakonske odredbe za prijem u hrvatsko državljanstvo. To da proizlazi iz izjave tužitelja; dane na molbi poduzeća za raspored na radnu obvezu u poduzeću, da nije spreman služiti u HV do trenutka rješenja statusa državljanstva, dok je po dobivanju državljanstvu spreman odmah služiti HV. U tom smislu da se obvezuje odmah po dobivanju državljanstva, javiti se u sekretarijat radi služenja vojske. Upravni sud je, ovu izjavu tužitelja ocijenio kao postavIjaikje uvjeta i zaključio da tužitelj ne poštuje pravni poredak i običaje u Republici Hrvatskoj. U obrazloženju presude se, nadalje, navodi da je tuženo Ministarstvo doista bilo dužno, imajući u vidu odredbu članka 209. Zakona o općem upravnom postupku ("Narodne novine", broj 53/91), navesti razloge zbog kojih je zahtjev odbijen. Međutim, osporeno se rješenje ne može ocijeniti nezakonitim, budući da podaci iz spisa daju podlogu za zaključak da imenovani ne ispunjava uvjet iz navedene zakonske odredbe za primitak u hrvatsko državljanstvo. Ustavna tužba je osnovana. Zajamčeno ustavno pravo na žalbu (članak 18. Ustava) nemoguće je učinkovito ostvariti ako nisu poznati razlozi koje žalba treba pobijati. I ustavno jamstvo kontrole zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti (članak 9. stav 2.) nemoguće je učinkovito ostvariti ako u obrazloženju nema razloga na kojima se temelji izreka akta. Uskratom priopćavanja razloga zbog kojih se zahtjev za stjecanje državljanstva odbija narušava se ustavno pravo jednakosti građana i stranaca pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti (članak 26. Ustava).
NN 51/1994 • Temeljem navedenoga pravnog shvaćanja o sadržaju navedenih ustavnih prava građana i mogućem načinu njihove povrede, Ustavni sud Republike Hrvatske svojom odlukom broj U-I-206/1992 od 8. prosinca 1993. godine, objavljenom u "Narodnim novinama" broj 113/93 ukinuo je odredbu stavka 3. članka 26. Zakona o hrvatskom državljanstvu kao nesuglasnu s navedenim ustavnim odredbama.
NN 51/1994 • U pogledu neispunjavanja uvjeta iz točke 5. stavak 1. članka 8. Zakona o hrvatskom državljanstvu, što se kao razlog odbijanja zahtjeva navodi u obrazloženju presude Upravnog suda, treba reći da se zaključak suda temelji na pogrešnoj ocjeni izjave tužitelja iz odredbe članka 5. u vezi s odredbama točke 3. stavka 1. članka 68. Zakona o narodnoj obrani ("Narodne novine" - pročišćeni tekst broj 74/93), naime, proizlazi da strani državljanin nema dužnost štititi braniti neovisnost i teritorijalnu cjelovitost Republike Hrvatske. Tu dužnost u smislu zakonske odredbe iz članka 5. ovoga Zakona imaju državljani Republike Hrvatske, bez obzira na njihovu nacionalnu pripadnost. To je, naime, smisao i odredba stavka 1. članka 47. Ustava Republike Hivatske. Ne može se, stoga, sporna izjava podnositelja ustavne tužbe interpretirati na način da se iz nje zaključi kako on ne poštuje pravni poredak i običaje Republike Hrvatske. Okolnost da je Upravni sud Republike Hrvatske osporenom presudom utvrdio i naveo razloge zbog kojih je odbijen zahtjev podnositelja ustavne tužbe za prijem u hrvatsko državljanstvo (nepoštivanje pravnog poretka Republike Hrvatske - članak 8. stavak 1. točka 5. Zakona o hrvatskom drižavljanstvu) ne može izmijeniti izloženi stav ovoga Suda budući je Upravni sud, prema odredbama članka 39. stavak 1. Zakona o upravnim sporovima, trebao riješiti spor na podlozi činjenica koje su utvrđene u upravnom postupku, a upravo te činjenice nisu u osporenom rješenju navedene. Upravni sud Republike Hrvatske može doduše, i sam utvrditi činjenično stanje ali pod pretpostavkama i u postupku predviđenim odredbama članka 39. stavka 3. i 4. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine" broj 53/91 i 9/92) - koje u konkretnom slučalu nisu primijenjene.
NN 51/1994 • Iz navedenih razloga, kako osporenim upravnim aktom tako i osporenom presudom podnositelju ustavne tužbe povrijeđena su ustavna prava iz odredaba članaka 18., 19., i 26. Ustava Republike Hrvatske. Osporeno rješenje i presuda doneseni su na podlozi zakonske odredbe koja je bila na snazi u času donošenja navedenih akata. Ustavna je tužba podnesena prije odluke ovog Suda o ukidanju neustavne zakonske odredbe. Stoga je ovaj Sud osporene akte ukinuo jer su bili utemeljni na zakonskoj odredbi koja (u času donošenja akta) nije bila skikladna Ustavu Republike Hrvatske. U skladu s iznijetim, ustavna je tužba usvojena, s time da je nadležni organ dužan provesti ponovni postupak.
NN 51/1994 • Odluka o objavi temelji se na odredbi stavka 1. članka 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine" broj 13/91).
NN 51/1994 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić, mr. Vojislav Kučeković, mr Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, rješavajući o prijedlogu Srpske narodne stranke za određivanje zastupnika u županijski dom Sabora Republike Hrvatske, Skupštinu grada Zagreba i predstavnička tijela općina, gradova i županija te kotara s posebnim samoupravnim položajem s kandidatima s liste Srpske narodne stranke, na sjednici održanoj dana 7. lipnja 1994. godine donio je
NN 51/1994 • 1. Odbija se prijedlog Srpske narodne stranke za popunu Županijskog doma Sabora Republike Hrvatske i Skupštine grada Zagreba predstavnicima etničke i nacionalne zajednice ili manjine kandidatima s liste Srpske narodne stranke, te raspisivanje dodatnih izbora za druga županijska i kotarska vijeća i skupštine općina.
NN 51/1994 • Prijedlogom od 12. veljače 1993. godine Srpska narodna stranka se obratila Ustavnom sudu Republike Hrvatske s prijedlogom koji glasi: "1. Županijski dom Sabora Republike Hrvatske, poštujući izrijekom Ustavni zakon u vezi s odredbom članka 18. stavka 1. popuniti predstavnicima etničke i nacionalne zajednice ili manjine kandidatima s liste Srpske narodne stranke; 2. Za Skupštinu Grada Zagreba primijeniti isti princip, a u skladu sa razmjernom zastupljenošću etničke i nacionalne zajednice Srba u Republici Hrvatskoj; 3. Za druga županijska i kotarska vijeća, kao i za skupštine općina (osim općine Podgorač) i gradova, naknadno, po konstituiranju predstavničkih tijela i zakonodavnom uređenju raspisati dodatne izbore."
NN 51/1994 • Ako se tražena razmjernost ni na navedeni način ne može postići na temelju članka 65. stavka 1. navedenoga Zakona posebnim će se zakonom za tu jedinicu lokalne samouprave ili uprave utvrditi broj članova njenog predstavničkog tijela, kojima se osigurava razmjernost, a koje će izabrati na dopunskim izborima pripadnici dotične manjine u posebnoj izbornoj jedinici.
NN 51/1994 • lz navedenoga slijedi da je potrebno službeno utvrditi zastupljenost Srba (više od 8%) za svaku jedinicu lokalne samouprave ili uprave, a Sabor Republike Hrvatske mora posebnim zakonom urediti pitanja odlučna za ostvarenje prava etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u skladu s odredbama članka 18. i 19. Ustavnog zakona o Ijudskim pravima i slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 79/07, Broj 92/05,
Broj 132/97, Broj 2/05,
Broj 91/94, Broj 19/93
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE