PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-03-31-659 NN 31/2000

• prvo, da je DSV sastavljen od sudaca, državnih odvjetnika, odvjetnika i sveučilišnih profesora pravnih znanosti;


Propis NN 31/2000

• drugo, da Ustav sucima priznaje i imunitet neodgovornosti (to jest, zaštitu suca od odgovornosti u odnosu na njegove govore, izražena mišljenja i na glasovanje pri donošenju odluka) i imunitet nedodirljivosti (to jest, zaštitu suca koja se odnosi na nemogućnost provođenja kaznenog postupka i nemogućnost izricanja sankcija protiv njega za kaznena djela koja je učinio izvan suda, to jest izvan svoje sudačke funkcije).


Propis NN 31/2000

• 24.4. Sud utvrđuje da bi proglašenje neustavnom zakonske odredbe o imunitetu članova DSV-a zbog njezine formalne nesuglasnosti s Ustavom dovelo do toga da bi se članovi DSV-a našli u međusobno nejednakom položaju. Oni članovi DSV-a - koji su istodobno i suci - bili bi zaštićeni i imunitetom neodgovornosti i imunitetom nedodirljivosti, dok bi preostali članovi DSV-a (npr. sveučilišni profesori ili odvjetnici) u tom pogledu bili pravno nezaštićeni.


Propis NN 31/2000

• 24.5. Budući da je članak 8. Zakona nedvojbeno sporan s formalnopravnog aspekta, ali da specifičan ustavni položaj DSV-a, kao i međusoban položaj članova DSV-a, te potreba da se ispitaju mogućnosti eventualnog razdvajanja i zasebnog uređivanja imuniteta neodgovornosti i imuniteta nedodirljivosti u hrvatskom pravnom poretku, zahtijevaju dalje ispitivanje u postupku ocjene ustavnosti pred Ustavnim sudom Republike Hrvatske, Sud je donio rješenje o nastavljanju postupka u vezi s člankom 8. Zakona do konačne obrade tog predmeta na način koji će omogućiti Sudu donošenje odluke o biti stvari.


Propis NN 31/2000
• 25. Polazeći od načelnih stajališta iznesenih u odjeljku II. odluke, Ustavni sud nije prihvatio prijedloge za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti sljedećih odredaba Zakona o Državnom sudbenom vijeću: članka 19. stavka 2. i članka 38. stavka 2.

Propis NN 31/2000
• 26. Osporena je odredba članka 19. stavka 2. Zakona, koja glasi: »Predsjednik Vrhovnog suda Republike Hrvatske prisegu daje pred predsjednikom Republike Hrvatske«, zbog toga što je takvo rješenje, prema mišljenju predlagatelja, protivno načelu trodiobe vlasti (članak 4. Ustava) i samostalnosti i neovisnosti sudstva (članak 115. Ustava), kao i odredbama o djelokrugu poslova predsjednika Republike utvrđenim Ustavom.

Propis NN 31/2000 • 26.1. U postupku ocjene ustavnosti navedene odredbe Sud je utvrdio da prijedlog nije osnovan. Predlagatelj osporava ustavnost navedene odredbe temeljeći svoju argumentaciju na pogrešnim postavkama o načelu diobe vlasti, te o samostalnosti i neovisnosti sudstva, kao i o Ustavom utvrđenom djelokrugu poslova najviših tijela državne vlasti. Predlagatelj, naime, u konkretnom slučaju ne uzima u obzir pravnu prirodu ovlasti koje predsjedniku Republike pripadaju temeljem ustavnih odredaba koje u svom podnesku predlagatelj citira. Davanje pomilovanja, dodjela odlikovanja, postavljanje ili opoziv diplomatskih predstavnika, imenovanje i razrješenje vojnih dužnosnika, itd. predstavljaju ovlasti koje - kada ih predsjednik Republike iskoristi - proizvode neposredne pravne učinke: tim se odlukama, kad ih predsjednik Republike donese, zasnivaju novi, odnosno mijenjaju ili ukidaju postojeći pravni odnosi. To znači da su navedene ustavne ovlasti predsjednika neposredno djelotvorne, jer utječu na postojeće pravno stanje u određenom pravnom području ili u konkretnoj pravnoj situaciji.
Propis NN 31/2000 • 26.2. Nasuprot tome, pravna situacija u kojoj pred predsjednikom Republike predsjednik Vrhovnog suda daje prisegu ne proizvodi nikakve pravne učinke, niti je to ovlast predsjednika koja na bilo koji način može utjecati na bilo koju činjenicu vezanu uz imenovanje predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske: predsjednik Vrhovnog suda to postaje i bez prisege pred predsjednikom Republike.
Propis NN 31/2000 • 26.3. Davanje prisege, prema tome, isključivo je solemnitetni čin, svečana zgoda na kojoj se, osobito izraženim ceremonijalnim načinom, obznanjuje urbi et orbi da je određena osoba imenovana na najvišu državnu dužnost.
Propis NN 31/2000 • 26.4. Tvrdnje da se tom svečanom zgodom, koja se upriličuje pred predsjednikom Republike, vrijeđa ustavno načelo trodiobe vlasti ili samostalnost i nezavisnost sudstva stoga su posve pogrešne. Polaganje prisege pred predsjednikom Republike ni na koji način ne utječe, niti može utjecati, na sudbenu vlast, na njezino djelovanje, samostalnost i nezavisnost. Dapače, ono na simboličan način - u svečarskom tonu - ističe važnost položaja koji osoba stječe imenovanjem na dužnost predsjednika Vrhovnog suda Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 31/2000 • 26.5. Sud ističe da se prethodnim utvrđenjem ne poriče mogućnost i pravo zakonodavca da institut prisege predsjednika Vrhovnog suda - budući da je propisan zakonom - posve ukine ili ga pak uredi na posve drugačiji način, kako u pogledu najviše državne institucije pred kojom će se polagati, tako i u pogledu sadržaja prisege. U tom je pitanju, dakle, u cijelosti mjerodavna volja zakonodavnog tijela. Ako se odluči na uvođenje polaganja prisege, onda - pred kojom god najvišom državnom institucijom zakonodavac odredi polaganje prisege (Zastupnički dom, predsjednik Republike, opća sjednica Vrhovnog suda ili nešto treće) - ono će biti valjano s ustavnopravnog aspekta, jer zakonom propisana prisega, zbog svoje deklaratorne i solemnitetne prirode, ne može biti ustavnopravno sporna.
Propis NN 31/2000 • 26.6. Sud također utvrđuje da, iako odredba članka 19. Zakona u dijelu koji se odnosi na predsjednike sudova nije u nesuglasnosti s Ustavom, njezin sadržaj nije građa koja bi trebala biti uređena Zakonom o Državnom sudbenom vijeću. To stoga, što - kako je podrobno obrazloženo u točki 17. ove odluke - poslovi imenovanja i razrješenja predsjednika sudova ne mogu biti u nadležnosti DSV-a, pa stoga ni davanje prisege predsjednika sudova - ako se zakonodavac na nju odluči - ne bi bilo svrsishodno uređivati tim zakonom.
Propis NN 31/2000 • 26.7. Zbog svega navedenog, Sud nije prihvatio prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredbe članka 19. stavka 2. Zakona.
Propis NN 31/2000 • 27. Osporena je odredba članka 38. stavka 2. Zakona, koja glasi: »Državni odvjetnik Republike Hrvatske prisegu daje pred predsjednikom Republike Hrvatske«, zbog toga što je takvo rješenje, prema mišljenju predlagatelja, također protivno načelu trodiobe vlasti (članak 4. Ustava), kao i odredbama o djelokrugu poslova predsjednika Republike utvrđenim Ustavom.
Propis NN 31/2000 • 27.1. Zbog razloga podrobnije obrazloženih u točki 26. odluke, Sud utvrđuje da ne prihvaća prijedlog za pokretanje postupka ocjene ustavnosti odredbe članka 38. stavka 2. Zakona.
Propis NN 31/2000 • 28. Odluke u točkama I. i II. izreke donesene su temeljem odredaba članka 126. stavka 1. Ustava i članka 53. stavka 1. Ustavnog zakona.
Propis NN 31/2000 • 29. Zbog nužnosti prilagodbe nadležnosti i postupanja Državnog sudbenog vijeća, te uređenja ostalih odnosa vezanih uz imenovanje, razrješenje i disciplinsku odgovornost predsjednika sudova izreci ove odluke, daje se odgodni učinak u odnosu na sve odredbe ili dijelove odredaba koji su ovom odlukom ocijenjeni nesuglasnima s Ustavom Republike Hrvatske, osim dijela odredbe članka 9. stavka 5. Zakona. Stoga je odlučeno kao u točki III. izreke.
Propis NN 31/2000 • 30. Rješenje o neprihvaćanju prijedloga za pokretanje postupka ocjene ustavnosti iz točke IV. izreke doneseno je temeljem članka 41. stavka 1. Ustavnog zakona.
Propis NN 31/2000 • 31. Rješenje o obustavi postupka iz točke V. izreke doneseno je temeljem članka 58. Ustavnog zakona.
Propis NN 32/2000 • Na temelju članka 7. Zakona o kreditnim poslovima s inozemstvom (»Narodne novine«, broj 43/96), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 22. ožujka 2000. godine, donijela
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 109/07, Broj 70/05, Broj 31/09, Broj 75/00, Broj 164/98, Broj 39/95


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled