PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-01-9-117 NN 9/2003

• »Radi utvrđivanja svojih prava i obveza građanske naravi (...) svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud (...) u razumnom roku ispita njegov slučaj«.


Stranica NN 9/2003

• Sukladno navedenom, konvencijsko pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku čini dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije (5. studenoga 1997. godine). S druge strane, pravo na donošenje sudske odluke u razumnom roku utvrđeno je ustavnim pravom u Republici Hrvatskoj 9. studenoga 2000. godine, izmjenama članka 29. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 113/2000). Iz navedenih razloga ispitivanje razumnosti trajanja sudskih postupaka prije 5. studenoga 1997. godine u pravilu ne bi moglo biti predmetom ustavnosudskih postupaka temeljenih na članku 63. Ustavnog zakona, jer u dotadašnjem pravnom poretku Republike Hrvatske takvo pravo nije postojalo ni kao konvencijsko ni kao ustavno.


Stranica NN 9/2003

• Ustavni sud je u konkretnom slučaju ocijenio da se pravno relevantnim razdobljem s aspekta povrede prava na razumnu duljinu trajanja sudskog postupka smatra razdoblje od 5. studenoga 1997. godine (to jest, od dana stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije) do 28. ožujka 2002. godine (to jest, do dana podnošenja ustavne tužbe podnositelja), što ukupno iznosi četiri (4) godine, četiri (4) mjeseca i dvadeset tri (23) dana.


Stranica NN 9/2003

• Ustavni sud utvrđuje da u razmatranom razdoblju Općinski sud u R. nije poduzeo niti jednu radnju koja bi bila relevantna za meritorno odlučivanje o pravima i obvezama stranaka u tom sudskom postupku.


Internet NN 9/2003
• Radi se, dakle, o razdoblju potpune neaktivnosti nadležnog suda u parničnom postupku prvog stupnja u stvari građanske naravi.

Propis NN 9/2003
• Podnositelj ustavne tužbe, kao tužitelj u sudskom postupku, svojim ponašanjem nije pridonio duljini prvostupanjskog sudskog postupka. Podnositelj se pisanim podneskom obraćao nadležnom sudu, požurujući postupak i zahtijevajući od nadležnog suda provođenje odgovarajućih radnji u tom postupku. Pogrešno navođenje adrese drugotuženika u parničnom postupku nije okolnost koja bi bila relevantna za doprinos podnositelja dužini trajanja parničnog postupka iz razloga što je ta okolnost po tuženom sudu utvrđena poslije podnošenja ustavne tužbe ovom Sudu.

Propis NN 9/2003 • S obzirom na sadržaj tužbenog zahtjeva podnositelja postavljenog u parničnom postupku, ovaj Sud cijeni da se u konkretnom slučaju ne radi o složenoj sudskoj stvari. Ovakav zaključak se poglavito nameće i uslijed činjenice da se u spornoj pravnoj situaciji radi o sporu male vrijednosti, za kojega je Zakon o parničnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91, 91/92 i 112/99) predvidio i poseban postupovni režim.
Propis NN 9/2003 • 5.5. DRUGE OKOLNOSTI OD UTJECAJA NA DULJINU SUDSKOG POSTUPKA
Propis NN 9/2003 • U povodu tvrdnje tuženog suda o postojanju »kroničnog problema nepopunjenosti sudačkih mjesta«, a što bi trebalo predstavljati objektivnu okolnost koja opravdava neažurnost u radu, Ustavni sud utvrđuje da se pozivanje na organizacijske ili kadrovske probleme suda ili sudstva u pravilu ne bi moglo smatrati opravdanim razlogom za nerazumno dugo nepostupanje sudova u sudskim postupcima.
Propis NN 9/2003 • Navedeno pravno stajalište Ustavnog suda sukladno je pravnom stajalištu Europskog suda za ljudska prava, koji je u više svojih presuda izrijekom utvrdio da su države-ugovornice obvezne organizirati svoje pravne poretke na način koji omogućava sudovima da ispune zahtjeve propisane člankom 6. stavkom 1. Europske konvencije, opetovano ističući naročitu važnost tog zahtjeva za pravilno i uredno vođenje sudskih postupaka (v., primjerice, presude Europskog suda u predmetima Buchholz protiv Njemačke od 6. svibnja 1981. godine, Guincho protiv Portugala od 10. srpnja 1984. godine, Union Alimentaria Sanders SA od 7. srpnja 1989. godine, Brigandi protiv Italije od 19. veljače 1991. godine i dr.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 9/2003 • 6. Sukladno navedenom, Ustavni sud ocjenjuje da je nerazumno dugim nepostupanjem Općinskog suda u Rabu povrijeđeno ustavno pravo podnositelja da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njegovim pravima ili obvezama, koje je zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 9/2003 • Utvrdivši postojanje povrede ustavnog prava iz članka 29. stavka 1. Ustava, postojanje povreda drugih ustavnih odredaba na koje je podnositelj u ustavnoj tužbi upućivao, Sud nije ocjenjivao.
Propis NN 9/2003 • Imajući u vidu sve navedene činjenice i okolnosti, te posebno vrijeme potpune neaktivnosti suda prvog stupnja u konkretnom sudskom predmetu, u smislu odredbe članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, donesena je odluka kao pod točkama I. i II. izreke.
Propis NN 9/2003 • 7. Visinu naknade zbog povrede ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku Ustavni sud u pravilu određuje za razmatrano, pravno relevantno razdoblje, uz iznimnu mogućnost uvažavanja nerazumno dugog razdoblja potpune neaktivnosti suda i prije 5. studenoga 1997. godine, što ovisi o osobitim okolnostima svakog pojedinog slučaja. Određivanje primjerene naknade nije ovisno o vrijednosti predmeta spora, već je to satisfakcija strankama koja se dosuđuje zbog dužine postupka i neefikasnosti pravosudnog sustava Republike Hrvatske. Dosuđena naknada nije ovisna niti o činjenici hoće li postavljeni tužbeni zahtjev pred nadležnim tijelom sudbene vlasti biti ocijenjen osnovanim.
Propis NN 9/2003 • Pri utvrđivanju visine naknade, temeljem članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, Ustavni sud uzima u obzir sve okolnosti slučaja, uz istodobno uvažavanje ukupnih gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 9/2003 • Budući da je Ustavni sud ovlašten, temeljem članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, u svakom pojedinom slučaju odrediti i rok za donošenje sudske odluke, na visinu naknade u konkretnom slučaju utjecala je i činjenica da je Općinskom sudu u S., temeljem točke II. izreke ove odluke, određen kratak rok u kojem je taj sud dužan donijeti odluku u predmetu broj: Ip-394/94, čime se na najdjelotvorniji način ostvaruje i svrha samog sudskog postupka.
Propis NN 9/2003 • Iznos pravične naknade, kojeg je podnositelj zahtijevao u ustavnoj tužbi, u dijelu koji prelazi utvrđenu svotu u točki III. izreke ove odluke, Sud je ocijenio neprimjerenim.
Propis NN 9/2003 • Slijedom svega iznijetoga, sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama III. i IV. izreke ove odluke.
Propis NN 9/2003 • 8. Odluka o objavi (točka V. izreke) temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
Propis NN 9/2003 • Na temelju članka 68. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01.), članaka 24., 28. i 29. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i uprave (»Narodne novine« broj 59/01.) i članka 19. Statuta Općine Mrkopalj (»Službene novine Primorsko-goranske županije« broj 31/01. i 4/02.), Općinsko vijeće općine Mrkopalj na sjednici održanoj 22. studenoga 2002. godine donijelo je
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 93/08, Broj 155/05, Broj 112/08, Broj 175/04, Broj 69/06, Broj 85/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled