PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 136/2003 • Redoslijed i ispravnost postupaka u rukovanju alatima i instrumentima 0-20
NN 136/2003 • Konačna ocjena utvrđuje se za funkcionalno ispravan uradak, odnosno ispitno mjerenje temeljem bodovne ljestvice:
NN 136/2003 • Stručno-teorijski dio završnog, odnosno pomoćničkog ispita polaže se pismeno, odnosno usmeno. Ispitanik, koji je postigao više od 60% mogućih bodova položio je stručno teorijski dio završnog/pomoćničkog ispita. Ispitanik koji je postigao 30-60% mogućih bodova ima pravo polagati usmeni ispit. Ako ispitanik ne zadovolji na usmenom ispitu upućuje se na popravni ispit iz stručno-teorijskog dijela ispita u idućem ispitnom roku. Ispitanik koji je na pismenom dijelu ispita postigao manje od 30% mogućih bodova upućuje se na popravni ispit.
NN 136/2003 • Stručno teorijski dio ispita obuhvaća teorijska znanja neophodna za obavljanje praktičnih radnji u zanimanju koja su propisana nastavnim planom i programom za stručno-teorijski dio naukovanja. Pitanja i zadaci trebaju obuhvatiti sljedeće razine znanja i sposobnosti:
NN 136/2003 • - sintezu, vrednovanje i prijedloge novih ili zamjenskih rješenja.
NN 136/2003 • Poželjno je da svaka od ovih razina znanja sudjeluje sa 20 do 30 % od ukupnog broja bodova.
NN 136/2003 • Na pismenoj provjeri stručno-teorijskih znanja pitanja i zadaci trebaju u najvećoj mjeri biti objektivnoga tipa: učenik treba izračunavati, crtati sheme, pročitati podatke iz sheme ili tablice, pronaći određenu grešku na shemi, izvesti zaključke iz zadanih podataka, shema, nabrojiti sastavne dijelove i drugo. Treba izbjegavati pitanja esejskog tipa poput opisivanja nekog posla. Ako postoji potreba za opisivanjem nekog posla ili uređaja ili sustava, onda je najbolje i takva pitanja pretvoriti u pitanje objektivnog tipa tako da se sugerira nabrajanje po stavkama: materijala, redoslijeda operacija, potrebnog alata i pribora. To se može postići na taj način da se prostor za odgovore tako oblikuje u tablicu. Time se učeniku olakšava da bolje pokaže stvarno znanje, postiže se veća preglednost odgovora i objektivnost ocjenjivanja.
NN 136/2003 • Općenito, treba nastojati da pitanja i zadaci sadrže tablice, sheme, skice i crteže na kojima učenik treba pronaći, obraditi i interpretirati podatke. Crteži i fotografije su dobrodošli i onda kada se od učenika traži da opiše građu nekog uređaja ili nabroji njegove dijelove. Tada se na ilustraciji mogu označiti pozicije brojevima ili slovima što olakšava snalaženje učenika i poboljšava komunikaciju učenika i ocjenjivača. Od učenika također treba tražiti grafičko izražavanje: crtanje shema i skica. Ako treba provjeriti znanje spajanja, shema ili skica može biti djelomično nacrtana, a spojeve treba dodati učenik. Time se pomaže učeniku da organizira prostor za crtanje, štedi na vremenu, a provjerava se bitno, tj. znanje spajanja.
NN 136/2003 • Za rješavanje pitanja i zadaća ispitanik ima na raspolaganju četiri sata uz uporabu dopuštenoga pribora za pisanje, brisanje, crtanje i računanje te priručnika i ostalih pisanih materijala. Ocjenjivanje se obavlja prema ovoj ljestvici:
NN 136/2003 • Na usmenom ispitu u pravilu se provjeravaju znanja iz onih područja iz kojih naučnik nije pokazao dostatna znanja na pismenom dijelu ispita. I u ovom dijelu ispita treba što više koristiti sheme, crteže i fotografije, primjere projekata, tablice i kataloge proizvođača opreme te materijalne primjere i modele različitih uređaja i sustava koji su predmet ispitivanja. Zato je poželjno da se usmeni ispit održava u specijaliziranoj učionici gdje su dostupna sva navedena sredstva.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 136/2003 • Ispitni cilj: Na ispitu se provjerava učenikovo poznavanje ekoloških zaštitnih mjera te mjera osobne zaštite, okoline i sigurnosti pri radu. Provjerava se sposobnost iščitavanja tehničke dokumentacije, izračun materijala i obavljenih radova. Osim toga, učenik mora poznavati razne vrste alata, strojeva i materijala kao i podloga za uspješno izvođenje posla. Potrebno je poznavati i tehnološke postupke za pripremu i završno obojenje te posjedovati stručna teoretska znanja za izvođenje klasičnih dekorativnih pismoslikarskih radova, a osobito znanja iz tehnologije izvođenja suvremenih natpisa i reklama kao što su natpisi ispisani na računalu, suvremena reljefna reklamna slova itd. Također treba pokazati znanja potrebna za osuvremenjavanje svih klasičnih pismoslikarskih tehnika uz pomoć suvremenih materijala i rada na računalu te veze sa suvremenim dizajnom (likovnom umjetnošću) i elektronikom. Učenik treba znati izraditi svjetleću reklamu i pano te imati osnovna znanja o tehnologiji i tehnici sitotiska.
NN 136/2003 • 1. OSNOVE ZAŠTITE PRI RADU I OPASNOSTI NA RADNOM MJESTUUčenik mora znati objasniti koje su to osnovne mjere zaštite te na koje opasnosti nailazi pri radu. Mora poznavati različite vrste opasnosti pri radu u pismoslikarskoj struci kao što su npr. opasnosti od isparavanja otrovnih tvari, opasnosti od udisanja prašine, opasnosti od zapaljivih tvari, opasnosti od rada na visini itd. Treba biti upoznat s nužnošću korištenja zaštitne odjeće, zaštitnih rukavica i zaštitnih maski u pojedinim vrstama poslova te s načinima postupanja prilikom nesreće na radu – pružanje prve pomoći. Dijapozitivi, priručnici, sheme s prikazima.
NN 136/2003 • 2. ORGANIZACIJA RADILIŠTATreba znati objasniti ustroj i organizaciju radilišta. Poznavati način distribucije i podjele posla te biti upoznat s dužnostima i pravima djelatnika u radnom procesu. Priručnici, sheme i tablice normativa.
NN 136/2003 • 3. IZRAČUN VRIJEDNOSTI OBAVLJENOG POSLA I MATERIJALAUčenik mora na praktičnom primjeru napraviti kalkulaciju o obavljenom poslu i potrošenom materijalu. Mora znati stručne vrijednosti specifičnih koeficijenata pri izračunu (npr. izračun postupnog računa, izračun kamatnog računa itd.). Treba biti informiran o različitim cijenama potrošnog materijala na suvremenom tržištu.Tablice normativa, kalkulator, slike i katalozi.
NN 136/2003 • 4. ODNOSI SA STRANKAMAUčenik treba opisati način komuniciranja i odnos prema strankama i naručiteljima posla u svim bitnim etičkim i moralnim aspektima.Katalozi i sheme.
NN 136/2003 • 5. ZNANJA O ALATIMA, POMOĆNIM ALATIMA, RADNIM SPRAVAMA I STROJEVIMA Učenik treba poznavati sve potrebne alate i strojeve u pismoslikarskoj struci. Mora znati podjelu na osnovne alate, pomoćne alate te strojeve u struci. Treba opisati svrhu pojedinih alata i strojeva, njihovu građu i način rukovanja te održavanja u ispravnom stanju.Sheme, CD ROM, alati i strojevi, katalozi.
NN 136/2003 • 6. POZNAVANJE PODLOGAUčenik treba znati sve o vrstama podloga na kojima se radi. Treba razlikovati osnovnu podjelu na anorganske i organske pismoslikarske podloge, mora znati opisati sastav, svojstva, obradu i funkciju, primjenjivost određene vrste podloge za natpis npr. mineralne podloge, metalne podloge, drvene podloge, podloge od umjetnih materijala, staklo, papir, tkanine, kožu, kamen itd.Slike i tablice, CD ROM
NN 136/2003 • 7. POZNAVANJE MATERIJALAUčenik treba poznavati vrstu i podrijetlo te upotrebnu vrijednost osnovnih vezivnih i pomoćnih ličilačkih materijala, a osobito specijalne vrste boja za razne pismoslikarske tehnike. Mora poznavati različite vrste pigmenata, veziva, kitova i masa za zaglađivanje kao i posebne materijale za oslojavanje i obradu podloge – njihov sastav, funkciju i primjenu. Treba biti upoznat sa suvremenim materijalima u pismoslikarskoj i soboslikarskoj struci, osobito onima koji su ekološki podobni. Također treba biti upoznat s materijalima primjenjivim za ispis i izrezivanje uz pomoć računala npr. razne vrste samoljepivih folija, vodootpornih materijala itd. Treba uočiti vezu materijala podloge i materijala s kojim se izvodi natpis na podlozi.
NN 136/2003 • 8. TEHNOLOGIJA IZVO?ENJA RADOVAUčenik mora ponajprije poznavati osnovne mjere zaštite prostora rada. Treba znati prepoznati vrste i fizikalno stanje podloga i opisati potrebne predradnje za uspješno izvođenje radova na različitim vrstama podloga. Mora poznavati osnove elektronskih sklopova – izvedbene planove priključaka za razne vrste svjetala, priključke za žarulje, svjetiljke, osnovu sklopa i razne vrste sklopki. Treba poznavati pojam elektronskog mijenjanja boja i elektronskog programskog uključivanja. Nadalje, učenik mora imati osnovna znanja o tehnologiji izvođenja trodimenzionalnih neonskih slova ili kutija od umjetnih materijala te o ugradnji neonskih svjetiljki u takve sklopove. Treba poznavati osnove tehnologije izvođenja trodimenzionalnih reklamnih slova (rezanje, spajanje, lijevanje rastopljene plastike u kalupe, instaliranje) od raznih vrsta metala (rezanje, spajanje, instaliranje). Bitno je poznavanje elemenata kompjutorske pripreme na nekom od grafičkih programa osobito u Corelu i eventualno u nekom od grafičkih programa kao što su Adobe Photoshop ili Adobe Illustrator radi dizajna skice natpisa, te korištenje računala za ispis natpisa i natpisnih slika ili izrezivanje natpisnih slova i šablona od raznih vrsta materijala. Učenik mora biti vješt u prostoručnoj izvedbi klasičnih tehnika i poznavati tehnološki postupak izvedbe slikane zidne dekoracije i natpisa, ručnog izrezivanja šablona i reklamnih slova itd. Treba znati objasniti vezu skice za natpis i tehnološke izvedbe uratka. U sklopu toga treba pokazati znanja o osnovnim likovnim elementima kao što su boja, crta, kompozicija itd., te znati objasniti vezu suvremenog dizajna s pismoslikarskom tehnologijom.Shematski prikazi, CD ROM, projekcije, priručnik i katalozi materijala, literatura iz područja likovne umjetnosti i dizajna
NN 136/2003 • Praktični dio završnog ispita može trajati do 35 sati, a izvodi se u dva oblika:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 78/09, Broj 89/00,
Broj 54/06, Broj 59/96,
Broj 65/09, Broj 44/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE