PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-12-145-2237 NN 145/1999

• S druge strane, Viržinija d.d. može svoja potraživanja prema Duhanu d.d. pretvoriti u udjele u tom poduzetniku. Takva mogućnost realno postoji, bez obzira na relativno kompliciran postupak koji bi u tom pravcu trebalo provesti.


Propis NN 145/1999

• Na taj bi način Duhan d.d. izravno postao dijelom sustava TD Rovinj, dok bi istovremeno na taj način BAT-u, kao izravnom tržišnom takmacu, bila onemogućena nabava domaćeg duhana za svoju proizvodnju cigareta u TD Zadar.


Propis NN 145/1999

• Značaj ugradnje domaćeg duhana u cigarete, dakle značaj mogućnosti nabavljanja domaćeg duhana, kao uvjet konkurentnosti na mjerodavnom tržištu, već je opisan naprijed, u odjeljku VII. obrazloženja ovog rješenja.


Propis NN 145/1999

• Ukratko, riječ je o tome da iz odredaba Zakona o duhanu proizlazi, da trenutno postoji obveza ugradnje u cigaretu najmanje 60 posto domaćih nearomatičnih duhana da bi se cigareta mogla smatrati domaćim proizvodom.


Propis NN 145/1999
• Pritom trošarina ovisi o tome u koju je skupinu cigareta svrstana, što, između ostalog, ovisi o količini domaćeg duhana ugrađenog u cigaretu, te se kreće u rasponu od 4,50 kuna za cigarete iz skupine A, zatim 4,90 kuna za skupini B (dakle za cigarete ko

Propis NN 145/1999
• Iako prema odredbama članka 44. Zakona o duhanu, ulaskom Republike Hrvatske u Svjetsku trgovinsku organizaciju prestaje obveza ugradnje 60 posto domaćih duhana u cigarete proizvedene u Republici Hrvatskoj i dalje će troškovi proizvodnje i prodaje cigareta proizvedenih u Hrvatskoj u koje je ugrađeno više od 40 posto uvezenog duhana, biti znatno viši u odnosu na troškove proizvodnje cigareta iz skupina A i B, i to iz sljedećih razloga:

Propis NN 145/1999 • - takva cigareta ulazi u najvišu trošarinsku skupinu (C skupina);
Propis NN 145/1999 • - carina na uvezeni duhan iznosi 20 posto, na što treba dodati PDV (trenutno iznosi 22 posto);
Propis NN 145/1999 • Osim toga, prema pravilima o porijeklu proizvoda, cigareta proizvedena u Republici Hrvatskoj, koja ne sadrži više od 40 posto domaćeg duhana, ne može se izvoziti u zemlje članice WTO-a, primjenom općih carinskih preferencijala.
Propis NN 145/1999 • Stoga se u tom segmentu, primjenom odredaba ZZTN, takvi uvjeti proizvodnje, lišene domaće sirovine za proizvodnju cigareta (duhana) na mjerodavnom tržištu, ocjenjuju kao jedan od čimbenika relativno visokih zapreka pristupu tržištu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 145/1999 • Pritom treba imati na umu i druge zapreke pristupu tržištu prodaje cigareta koje djeluju na ovom mjerodavnom tržištu, kao što su:
Propis NN 145/1999 • - zakonska zabrana oglašavanja i promocije duhanskih proizvoda,
Propis NN 145/1999 • - navika i lojalnost potrošača domaćem trgovačkom žigu cigareta;
Propis NN 145/1999 • - ekonomija obujma; naime, minimalna ekonomika obujma prema Europskoj Uniji iznosi 20.000 tona proizvedenih cigareta godišnje, dok se u Hrvatskoj, s najvećim kapacitetom, ukupno proizvede oko 12.000 tona cigareta godišnje.
Propis NN 145/1999 • D) Savjet za zaštitu tržišnog natjecanja zaključio je, dakle, da ukupnost postupaka, djelovanja i ponašanja TD Rovinj, izravnih i neizravnih, tj. poduzetih putem poduzetnika Viržinije d.d., kao povezanog društva u kojima TD Rovinj ima prevladavajući utjecaj, ukazuje na postojanje pomno razrađenog plana za sprječavanje pristupa tržištu BAT-u, kao novom tržišnom takmacu.
Propis NN 145/1999 • Takav zaključak, uostalom, proizlazi i iz očitovanja predsjednika Uprave TD Rovinj, navedenih u odjeljku IX. obrazloženja ovog rješenja. On u svojim očitovanjima od 6. svibnja i 19. srpnja 1999., glede namjera TD Rovinj, izričito navodi da je strategija TD Rovinj objedinjavanje hrvatskog nacionalnog sustava duhanskog gospodarstva. S obzirom da to objedinjavanje više nije moguće postići spajanjem, to TD Rovinj namjerava postići akvizicijom vlasništva i/ili bančinih potraživanja prema primarnim prerađivačima duhana. Navodi zatim, da hrvatsko tržište ne trpi više od postojećeg broja tvornica cigareta. TD Rovinj se ne može oduprijeti stranoj konkurenciji, te će stoga spriječiti dokapitalizaciju TD Zadar (u stvari, preuzimanje te tvornice od strane BAT-a). Isto tako, ukoliko Duhan d.d. odbije ući u sustav TD Rovinj, Viržinija d.d. će inzistirati na urednoj naplati potraživanja.
Propis NN 145/1999 • Savjet je ocijenio da je stjecanje dionica TD Zadar od strane TD Rovinj, ali i stjecanje od strane Croatia osiguranja d.d., koje se na Glavnoj skupštini TD Zadar, 12. svibnja 1999., formalno pojavljuje kao dioničar (iako je TD Rovinj još 14. travnja 1999. postao imatelj upravo tih dionica temeljem kojih je Croatia osiguranje glasovalo na Skupštini), nije imalo značaj pasivnog ulaganja radi stjecanja dobiti, već se radilo o stjecanju radi onemogućavanja izravnog tržišnog takmaca da ulaže u TD Zadar i da pristupi tržištu.
Propis NN 145/1999 • Naime, da je to ulaganje bilo motivirano legitimnim gospodarskim razlozima povećanja dividende TD Zadar, TD Rovinj i Croatia osiguranje d.d. ne bi glasovali protiv ulaganja i povećanja temeljnog kapitala, budući da tek to ulaganje omogućava pokretanje proizvodnje u TD Zadar, održava i povećava vrijednost dionica uloga, te otvara mogućnost stjecanja dobiti i dividende.
Propis NN 145/1999 • Ista se ocjena odnosi i na poslovnu transakciju Viržinije d.d., odnosno otkup potraživanja koja je Zagrebačka banka d.d. imala prema Duhanu d.d.
Propis NN 145/1999 • S obzirom da je cesija akcesorni pravni posao, svrha te transakcije proizlazi iz ugovora o kreditu, kao glavnog pravnog posla. Stoga je svrha cesije uvjetovana svrhom glavnog pravnog posla, a to je naplata potraživanja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 67/07, Broj 177/04, Broj 136/03, Broj 13/90, Broj 178/03, Broj 15/92


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled