PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-12-159-1953 NN 159/1998

• Sadašnja obnova stambenog fonda i infrastrukture su međusobno povezane. Aktivnosti slijede integralni pristup obnovi cijelih ili dijelova naselja. Istodobno se zadovoljavaju potrebe za obnovom stambenih jedinica i infrastrukture.


Propis NN 159/1998

• Uklanjanje mina ključno je pitanje uspješnog povratka i obnove ratom stradalih područja. U travnju 1998. osnovan je Centar za mine. Centar je izradio listu sa 101 prioritetnim projektom za razminiranje u 1999. Projekti se temelje na podacima koji su dobiveni od svake županije. Proces razminiranja u ratom stradalim županijama temelji se na prioritetima koji su usklađeni na lokalnoj i na državnoj razini. Integrirani pristup obnovi također zahtijeva i razminiranje dotičnih naselja.


Propis NN 159/1998

• Do sada je od mina očišćeno od 40 km2 površina. To znači da još uvijek predstoji velika zadaća koju treba obaviti. Mnogi povratnici, naročito poljoprivrednici, u teškom su položaju jer ne mogu sigurno obrađivati svoja polja što omogućava normalan život. Osim toga okoliš infrastrukturnih objekata još je miniran i ograničava i onemogućava obnovu.


Propis NN 159/1998

• Razminiranje ovisi o raspoloživim sredstvima. Hrvatska vlada snosi dio troškova. Međunarodna pomoć može ubrzati razminiranje što će omogućiti brži i sigurniji povratak, kao i bržu uspostavu normalnog života. Sve aktivnosti razminiranja bit će poduzete bez obzira na etničku pripadnost lokalnog pučanstva ili potencijalnih povratnika.


Propis NN 159/1998
• Kako bi se obnovili ratom srušeni ili oštećeni gospodarski objekti, kao i oživjela obiteljska gospodarstva i dao poticaj poduzetništvu, Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) organizirala je individualne programe kao što je kupnja stoke, poljoprivre

Propis NN 159/1998
• Ovim kreditnim programima Hrvatska banka za obnovu i razvitak je stvorila vrlo jake mjere za obnovu gospodarskih objekata u ratom stradalim područjima.

Propis NN 159/1998 • Kreditni program Banke razlikuje dvije grupe korisnika. Prva je grupa malih poduzetnika i poljoprivrednika koji žele kupiti opremu i materijal ili otvoriti posao u ratom stradalim područjima i slično. Krediti se odobravaju do iznosa od 400.000 kuna a u iznimnim slučajevima, ovisno o okolnostima, do 1,5 milijuna kuna. Rok otplate je 5 a u iznimnim slučajevima do 8 godina, uključujući grace-razdoblje od 2 a u nekim slučajevima i 3 godine.
Propis NN 159/1998 • Druga grupa obuhvaća velika poduzeća, izvoznike i druga poduzeća koja su od važnosti za stradala područja, a koja su pretrpjela direktne ili indirektne ratne štete. Krediti nisu ograničeni i ovise o investicijskom programu poduzeća. Banka odobrava do 80% vrijednosti investicije. Vrijeme vraćanja je do 8 godina sa grace-razdobljem 2-3 godine. Kamatna stopa je 7% godišnje za korisnike koji su imali direktne ratne štete ili koji imaju gubitak izvoza veći od 50%; ostali plaćaju 9%.
Propis NN 159/1998 • Svim povratnicima bit će jednako omogućeni postojeći i budući poticajni programi za ratom zahvaćena područja.
Propis NN 159/1998 • Donesene su važne fiskalne i druge mjere Vlade Republike Hrvatske za stimuliranje gospodarskog razvitka stradalih područja. Cilj tih mjera je uklanjanje posljedica rata i aktiviranje uravnoteženog gospodarskog razvitka.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 159/1998 • Zakonski instrumenti nude različite vrste poreznih olakšica, oslobađanje od carina i drugih davanja investitorima, poduzećima i zaposlenicima. Zakon stimulira određeni broj posebnih mjera: smanjenje poreza na dobit, smanjenje poreza na dohodak; oslobađanje od uvoznih carina, financijsku potporu stradalim općinama i županijama iz prihoda od korištenja mineralnih resursa, dozvola za obradu poljoprivrednih površina u vlasništvu države, darivanje i prodaja poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu države, davanje poljoprivrednog zemljišta u zakup i druge mjere.
Propis NN 159/1998 • Iako zakonski instrumenti jasno definiraju poticajne mjere za investitore i zaposlenike, potrebno je još više promovirati realizaciju tih mjera u stradalim područjima i kod potencijalnih investitora, poduzetnika, poljoprivrednika kao i kod drugih zainteresiranih grupa, kao i stvaranje novih.
Propis NN 159/1998 • Zakon o privatizaciji se odnosi na cijelu zemlju, ali ima određenu važnost i za stimuliranje oživljavanja oštećenih tvornica i drugih društvenih i državnih srednjih i velikih poduzeća u ratom stradalim područjima kroz proces privatizacije. Radna mjesta koja bi taj proces otvorio znatno bi utjecala na povratak i na ponovno naseljavanje ratom stradalih područja.
Propis NN 159/1998 • Proces privatizacije često se provodi u dvije ili više faza. Prva: poduzeće je postalo vlasništvo države i natječajem je ponuđeno privatnom sektoru. To se može učiniti ili neposrednom kupnjom ili dugoročnim zakupom. Ulaganja koja vrše zakupnici kroz vrijeme zakupa uzimaju se u obzir kada se dotično poduzeće definitivno privatizira. Primjenjuju se različiti modeli privatizacije, uključujući i sve vrste suvlasništva u kapitalu poduzeća.
Propis NN 159/1998 • Do sada su u ratom stradalim područjima privatizirana oko pedesetak poduzeća. Veliki broj je u procesu privatizacije. U istočnoj Slavoniji poduzeća još nisu privatizirana, ali je proces u toku. Do sada je u istočnoj Slavoniji procijenjena vrijednost većine poduzeća i privatizacija će uskoro započeti.
Propis NN 159/1998 • Trenutačno se Hrvatska nalazi na pola puta do okončanja obnove ratom stradalih područja i održive sociogospodarske reintegracije povratnika. Očekuje se da će kratkoročno i srednjeročno broj povratnika u ratom stradala područja iznositi 200.000-240.000 osoba, što znači 80.000-90.000 povratničkih obitelji.
Propis NN 159/1998 • Glavni teret tog proces bit će na samim povratnicima. Stoga povratnici trebaju znatnu pomoć u obnovi svojih razrušenih kuća, lokalne infrastrukture i deminiranju proizvodnih površina, kao i u revitalizaciji gospodarstva kako bi imali sredstva i uvjete za život. To će omogućiti održivu reintegraciju i ostanak obitelji na tim područjima.
Propis NN 159/1998 • Neka područja povratka imaju mnogo mina, a socijalna infrastruktura je paralizirana. Osim toga neka od stradalih područja od posebne skrbi su i prije rata bila područja slabih resursa i trebala su razvojne i investicijske poticaje.
Propis NN 159/1998 • Problem obnove ratom zahvaćenih područja prati činjenica da se zemlja nalazi u složenom procesu tranzicije.
Propis NN 159/1998 • Konačno, Hrvatska je uključena u složenu regionalnu geopolitičku situaciju gdje su pitanja trajnih rješenja za izbjeglice, prognanike i ostale oblike prisilne migracije vrlo važna za jačanje političke i gospodarske stabilnosti u regiji.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 162/98, Broj 123/05, Broj 73/07, Broj 103/06, Broj 27/91, Broj 64/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled