PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-12-161-1991 NN 161/1998

• Sindikat umirovljenika Hrvatske, Zajednica udruga matica umirovljenika Hrvatske, Društvo "Hrvatski umirovljenik" i Franjo Krivak obavijestili su Ustavni sud Republike Hrvatske da su, nakon donošenja Odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske od 12. svibnja 1998. godine broj U-I-283/1997, objavljene u "Narodnim novinama", broj 69/98, Republički fondovi mirovinskog i invalidskog osiguranja, navedeni u izreci, obustavili, pozivajući se na navedenu Odluku Ustavnog suda, isplatu 15. i 16. rate razlike mirovine koju su bili dužni korisnicima mirovine, čije su razlike bile iznad 1.500 kn, a koju su bili dužni isplatiti temeljem čl. 1. i 2. Zakona o usklađivanju mirovina i drugih novčanih primanja iz mirovinskog i invalidskog osiguranja te upravljanju fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja ("Narodne novine", broj 20/97). Predložili su da se republičkim fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja naredi isplata te razlike.


Propis NN 161/1998

• Ustavni sud zatražio je od Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja očitovanje o tome da li je i iz kojih razloga uskraćena isplata razlika mirovina.


Propis NN 161/1998

• Obustavu isplate Republički fond mirovinskog i invalidskog osiguranja obrazlaže u pismu od 3. studenog 1998. godine Klasa: 140-13/98-02/4863, Ur. broj: 341-99-01/1-98/1, time da je ukidanjem članaka 1, 2, 3, 4. i 6. Zakona o usklađivanju mirovina nestao pravni temelj za isplatu tih razlika. Tvrdi da se te razlike ne mogu isplatiti ni na temelju odredaba Pravilnika o rokovima i načinu isplate razlika mirovina i drugih novčanih primanja od 1. veljače 1995. do 31. prosinca 1996. ("Narodne novine", br. 66/97). Smatra da su ukinućem navedenih odredbi Zakona o usklađivanju prestali važiti i podzakonski akti doneseni na temelju ukinutih odredbi Zakona o usklađivanju. Stoga obustavu isplate, o kojoj nije donesen nikakav poseban akt, obrazlaže da: "Polazeći od ovakvog činjeničnog i pravnog stanja nije bilo potrebno donositi nikakav posebni akt o obustavi isplate razlika mirovina."


Propis NN 161/1998

• Pravo na potpuno određenu razliku (poznati iznos) za razdoblje od 1. veljače 1995. do 31. prosinca 1996. utvrđeno je korisnicima mirovina na koje se Zakon o usklađivanju odnosio, člankom 1. i 2. Zakona o usklađivanju itd.


Propis NN 161/1998
• Upravni odbor Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske, Upravni odbor Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih privrednika Hrvatske i Upravni odbor Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osig

Propis NN 161/1998
• Tim općim aktom fondovima mirovinskog i invalidskog osiguranja navedenih u članku 1. Zakona o usklađivanju određeni su samo rokovi isplate za pojedine kategorije korisnika, ovisno o visini razlike, a s najdužim rokom od 18 mjeseci računajući od 19. veljače 1997. kao dana stupanja na snagu Zakona o usklađivanju.

Propis NN 161/1998 • U rokovima koji su utvrđeni tim Pravilnikom isplaćena je razlika mirovina i drugih novčanih primanja, osim korisnicima mirovina čija je razlika iznosila od 1.500,01 kn na više. Njima je ostala neisplaćena 15. i 16. rata.
Propis NN 161/1998 • Odluka Ustavnog suda od 12. svibnja 1998. godine br. U-I-283/97 nije osnova za obustavu isplate navedene razlike. Navedenom Odlukom Ustavnog suda osiguravaju se prava umirovljenika pa se na temelju te Odluke ne može uskratiti isplata razlike utvrđene Zakonom o usklađivanju. Pri tome se dodaje da su i rokovi iz Pravilnika o rokovima i načinu isplate itd. u cijelosti istekli te ostaje dužnost republičkih fondova invalidskog i mirovinskog osiguranja na isplatu razlike, kako je utvrđena Zakonom o usklađivanju.
Propis NN 161/1998 • Obustava isplate ove razlike suprotna je Odluci Ustavnog suda od 12. svibnja 1998. br. U-I-283/1997, jer je obustavom uskraćeno korisnicima mirovine zakonito stečeno pravo na isplatu, koje nije prestalo postojati ni nakon Odluke Ustavnog suda.
Propis NN 161/1998 • Stoga je Ustavni sud temeljem odredbe čl. 25. st. 2. i 3. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91) pozvao republičke fondove mirovinskog i invalidskog osiguranja da bez odgađanja isplate navedene, neustavno i nezakonito obustavljene, obroke razlike.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 161/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući povodom prijedloga za ocjenu ustavnosti i zakonitosti akta, na sjednici održanoj 2. prosinca 1998. godine, donio je sljedeće
Propis NN 161/1998 • I. Odbacuje se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti Ugovora sklopljenog između Hrvatskih voda iz Zagreba, Ulica grada Vukovara 220 i Športsko ribolovnog društva općine Cestica 1995. iz Cestice od 26. siječnja 1998. godine.
Propis NN 161/1998 • Hrvatski športsko ribolovni savez podnio je prijedlog za ocjenu ugovora kojeg su sklopile kao ugovorne strane Hrvatske vode iz Zagreba, Ulica grada Vukovara 220 i Športsko ribolovno društvo općine Cestica 1995. iz Cestice, Varaždinska 53.
Propis NN 161/1998 • Predlagatelj je Ustavnom sudu Republike Hrvatske predložio da utvrdi opseg prava koja proizlaze iz predmetnog ugovora, te je predložio da Ustavni sud Republike Hrvatske predmetni ugovor proglasi protuzakonitim i stavi ga izvan snage.
Propis NN 161/1998 • Prema članku 125. al. 1. i 2. Ustava Republike Hrvatske, Ustavni sud odlučuje o suglasnosti zakona s Ustavom te suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom. Značenje drugog propisa imaju akti kojima se na općenit, apstraktan način uređuju određeni pravni odnosi za neodređen broj adresata.
Propis NN 161/1998 • U konkretnom slučaju predmetni ugovor nije propis, već je dvostrani pravni posao, kojim su ugovorne stranke ugovorile međusobna prava i obveze u svezi s iskorištavanjem javnog vodnog dobra za športske i rekreacijske namjere. Ugovor kao dvostrani pravni akt, čija se zakonitost osporava, može se pobijati pred nadležnim sudom.
Propis NN 161/1998 • Slijedom iznijetoga, osporeni ugovor nema značaj propisa koji podliježe ustavnosudskoj ocjeni u smislu odredbe članka 125. al. 2. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 161/1998 • Iz tih je razloga, temeljem članka 26. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/1991), riješeno kao u izreci.
Propis NN 161/1998 • Odluka o objavi iz točke II. izreke, temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 162/1998 • Proglašavam Obiteljski zakon, koji je donio Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora na sjednici 11. prosinca 1998.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 149/09, Broj 24/03, Broj 6/02, Broj 105/99, Broj 5/09, Broj 115/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled