PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-12-155-1911 NN 155/1998

• - sklapanje ugovora pod uvjetom da drugi sudionik ugovora prihvati dodatne obveze koje po svojoj prirodi ili prema trgovačkim običajima nisu u svezi s predmetom ugovora;


Propis NN 155/1998

• - sprečavanje slobodnog tržišnog natjecanja na tržištu, koristeći vladajući položaj i na druge bespravne načine.


Propis NN 155/1998

• Pri donošenju ocjene, Savjet za zaštitu tržišnog natjecanja u obzir je uzeo i činjenicu da je provođenjem navedene koncentracije poduzetnika došlo do jačanja domaće duhanske industrije (i domaće duhanske grane u cjelini), na način koji jamči održavanje postojeće razine (obujma) uzgoja duhana, a time i opstanka 3.000 poljoprivrednih domaćinstava (odnosno oko 8.000 zaposlenih) koja se bave uzgojem i preradom duhana, te oko 1.100 izravno zaposlenih u proizvodnji cigareta.


Propis NN 155/1998

• Savjet za zaštitu tržišnog natjecanja ocijenio je takvo stanje privremenim. Naime, Savjet je procijenio da će takvo stanje trajati samo do ulaska Republike Hrvatske u Svjetsku trgovinsku organizaciju (WTO), budući da je smanjenje carina jedan od uvjeta i predmeta pregovora za njen ulazak u tu organizaciju.


Propis NN 155/1998
• Savjet za zaštitu tržišnog natjecanja ocijenio je da se provođenjem te koncentracije poduzetnika, zapravo, stvaraju povoljniji uvjeti na tržištu prodaje cigareta.

Propis NN 155/1998
• Naime, unatoč tome što se ovom koncentracijom poduzetnika jača tržišni položaj jednog sudionika u prometu, provođenje te koncentracije pretpostavka je za stvaranje i očuvanje tržišnog natjecanja u budućnosti.

Propis NN 155/1998 • Domaća duhanska industrija (uključujući i primarnu preradu duhana) objedinjavanjem postiže ciljani opseg proizvodnje i razinu racionalizacije poslovanja koji su potrebni za ulazak u natjecanje s inozemnim proizvođačima.
Propis NN 155/1998 • U protivnom, slijedeći trendove globalizacije na tržištu cigareta, rascjepkana duhanska industrija u Republici Hrvatskoj u vrlo bi kratkom roku pokleknula pod tržišnim pritiskom jednog od vodećih svjetskih proizvođača, s posljedicom monopoliziranja hrvatskog tržišta od strane tog inozemnog proizvođača.
Propis NN 155/1998 • U postupku ocjene prijavljene koncentracije poduzetnika, pribavljeno je mišljenje Ministarstva poljoprivrede i šumarstva, kao tijela izravno nadležnog za industriju cigareta, te uzgoj i preradu duhana.
Propis NN 155/1998 • S obzirom na veliki udjel sredstava ostvarenih prodajom cigareta u Državnom proračunu Republike Hrvatske (oko 8 posto), Agencija je pribavila i mišljenje Ministarstva financija.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 155/1998 • Mišljenja obaju ministarstava idu u prilog provođenja koncentracije poduzetnika Tvornica duhana Rovinj d.d. - Tvornica duhana Zagreb d.d., s gledišta gospodarskih interesa koje zastupaju ta tijela.
Propis NN 155/1998 • Ispitujući pravce razvoja na tržištu cigareta, analizirani su naročito pravci razvoja na tržištima cigareta u dvanaest zemalja u tranziciji.
Propis NN 155/1998 • Rezultati analiza pokazuju da je preuzimanjem domaćih proizvođača cigareta od velikih stranih poduzetnika, nakon preuzimanja došlo do znatnog smanjenja, odnosno ukidanja domaće proizvodnje cigareta i do otvaranja tržišta cigareta uvozu. Time su, kao što je to potvrđeno u praksi, ostvareni učinci trajnog ograničavanja tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu, pa je Savjet za zaštitu tržišnog natjecanja, donoseći ovo rješenje imao na umu vjerojatne slične posljedice koje bi mogle nastupiti na hrvatskom tržištu cigareta. Savjet je, ocjenjujući ovu koncentraciju kao dopuštenu, nastojao spriječiti nastupanje upravo tih učinaka, imajući pritom na umu osobito interese i mogući položaj potrošača.
Propis NN 155/1998 • Postupnim povećanjem uvoza cigareta ili otvaranjem druge proizvodnje, na hrvatskom će tržištu biti stvoreni uvjeti za jačanje tržišnog natjecanja između sadašnjega objedinjenog hrvatskog proizvođača cigareta i drugih proizvođača i prodavača cigareta na tom tržištu. Na taj se način stvaraju pretpostavke bogatije ponude asortimana i natjecanja u cijenama, što sve zajedno, uvažavajući i druge okolnosti navedene u točki 2., slovo i), odsjeci aa) do ii), odgovara uvjetima razvoja slobodnog tržišnog natjecanja i interesima potrošača, te povećanju izvoza cigareta.
Propis NN 155/1998 • S obzirom na procjenu Savjeta da se ne radi o trajnom ograničavanju slobodnog tržišnog natjecanja, već da je riječ o privremenom stanju (do ulaska Republike Hrvatske u Svjetsku trgovinsku organizaciju), Savjet je propisao mjere praćenja nastale koncentracije.
Propis NN 155/1998 • Navedene mjere praćenja vremenski su ograničene do 31. prosinca 2000., kao što je to navedeno u točki XII. izreke ovog rješenja.
Propis NN 155/1998 • Očekuje se, naime, da će, s obzirom na smanjenje carinskih zapreka uvozu stranih cigareta, do tog roka biti smanjen sadašnji vrlo visok udjel Tvornice duhana Rovinj d.d. na tržištu prodaje cigareta u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 155/1998 • Međutim, istekom navedenog roka, Savjet će ocijeniti nastavlja li se s mjerama praćenja propisanim točkama III. do XI. izreke ovog rješenja, kojim mjerama i u kojem opsegu. Savjet će pritom procijeniti stvarne tržišne udjele Tvornice duhana Rovinj d.d. u prodaji cigareta, u odnosu na očekivani porast uvoza, sa stanjem na dan 31. prosinca 2000.
Propis NN 155/1998 • U okviru mjera praćenja, posebnu važnost imaju mjere određene točkama III. do V. izreke ovog rješenja. Te mjere omogućuju Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja da intervenira u svim onim slučajevima kada procijeni da postupci TDR na koje se te točke odnose, predstavljaju, u stvari, skriveno povećanje cijena, odnosno zlouporabu vladajućeg položaja, s ciljem da se tako financiraju transakcijski troškovi preuzimanja TDZ, a ne normalan akt poslovanja, izazvan gospodarskim razlozima, koji bi bio u skladu s načinom poslovanja prije provedene koncentracije.
Propis NN 155/1998 • S obzirom na utvrđene činjenice, Savjet za zaštitu tržišnog natjecanja donio je ocjenu prijavljene koncentracije poduzetnika i propisao mjere praćenja, kao što je to navedeno u izreci ovog rješenja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 94/96, Broj 90/04, Broj 52/01, Broj 120/05, Broj 161/98, Broj 80/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled