PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-11-133-2145 NN 133/2002

• – stoga je na vlastima Republike Hrvatske da nadopune Ustavni zakon od 4. prosinca 1991., na način da zadovolje te odredbe; i


Stranica NN 133/2002

• – uz tu rezervu Republika Hrvatska ispunjava uvjete nužne za njezino priznanje od država članica Europske zajednice u skladu s Deklaracijom o Jugoslaviji i Smjernicama o priznanju novih država u Istočnoj Europi i Sovjetskom savezu koje je Vijeće ministara Europske zajednice usvojilo 16. prosinca 1991.«


Stranica NN 133/2002

• – Do 15. siječnja 1992. Republiku Hrvatsku priznale su Estonija, Island, Latvija, Litva, Njemačka, San Marino, Slovenija, Sveta Stolica i Ukrajina, a 15. siječnja 1992. to čini i Vijeće ministara Europske zajednice te nakon toga i niz drugih država.


Stranica NN 133/2002

• – Vijeće sigurnosti Ujedinjenih naroda donijelo je na svojoj 3073. sjednici, održanoj 14. svibnja 1992., odluku da će prijavu Republike Hrvatske za članstvo u Ujedinjenim narodima proslijediti Komisiji za primitak novih članova radi ispitivanja i podnošenja izvješća. Na svojoj 3076. sjednici, održanoj 18. svibnja 1992., Vijeće sigurnosti je raspravilo izvješće Komisije u vezi s prijavom Republike Hrvatske u članstvo Ujedinjenih naroda, te isti dan, 18. svibnja 1992., prihvatilo bez glasovanja Rezoluciju 753 (1992), u kojoj se navodi: »Vijeće sigurnosti, ispitavši prijavu Republike Hrvatske za primitak u Ujedinjene narode, preporučuje Općoj skupštini da Republiku Hrvatsku primi u članstvo Ujedinjenih naroda.«.


Internet NN 133/2002
• Na temelju preporuke Vijeća sigurnosti, Rezolucijom Opće skupštine Ujedinjenih naroda A7RES/46/238 od 22. svibnja 1992. Republika Hrvatska primljena je u članstvo Ujedinjenih naroda.21

Propis NN 133/2002
• – Predsjednik Arbitražne komisije Konferencije o miru u Jugoslaviji primio je 18. svibnja 1992. od predsjednika Konferencije o miru u Jugoslaviji tri pitanja, na koja je Arbitražna komisija dala tri zasebna mišljenja (8., 9. i 10.). Drugo pitanje je glasilo:

Propis NN 133/2002 • Arbitražna komisija u svom je Mišljenju br. 8. od 4. srpnja 1992. ustanovila u točki 4. sljedeće:
Propis NN 133/2002 • » – da je proces raspada SFRJ spomenut u Mišljenju br. 1. od 29. studenoga 1991. završen i da valja ustanoviti da SFRJ više ne postoji.«
Propis NN 133/2002 • – Predsjednik Arbitražne komisije Konferencije o miru u Jugoslaviji primio je 20. travnja 1993. od supredsjedatelja Upravljačkog vijeća Konferencije o miru u Jugoslaviji šest pitanja. Pitanje broj 2 bilo je formulirano na sljedeći način:
Propis NN 133/2002 • Arbitražna komisija u svom je Mišljenju br. 11. od 16. srpnja 1993. ustanovila sljedeće:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 133/2002 • »1. (...) izraz ždatum sukcesije državaž odnosi se na datum na koji je država sljednica zamijenila državu prethodnicu u odgovornosti za međunarodne odnose područja na koje se sukcesija država odnosi.
Propis NN 133/2002 • – radi se o raspadu jedne države koji se očituje u nestanku države prethodnice, Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije (SFRJ), čijim se isključivim produžetkom (...) ne može smatrati nijedna država sljednica;
Propis NN 133/2002 • 3. (...) S obzirom na to da su u ovom slučaju države sljednice SFRJ nove države i budući da su stekle neovisnost na različite datume, relevantan je za svaku od njih datum na koji je stekla kvalitete države.
Propis NN 133/2002 • 4. Problem je isti glede Republike Hrvatske i Republike Slovenije, koje su obje proglasile svoju neovisnost 25. lipnja 1991., potom su u primjeni odredaba Brijunske deklaracije od 7. srpnja 1991. suspendirale za tri mjeseca te deklaracije o neovisnosti. U skladu s njome, učinak te suspenzije prestao je 8. listopada 1991. Toga su dana te dvije republike konačno prekinule sve svoje veze s organima SFRJ i stekle su u smislu međunarodnog prava kvalitete suverenih država. Za njih je 8. listopada 1991. datum sukcesije država.«
Propis NN 133/2002 • 2. PROTUUSTAVNO STVARANJE TZV. REPUBLIKE SRPSKE KRAJINE NA PODRUČJU REPUBLIKE HRVATSKE – KRONOLOGIJA PRAVNIH AKATA
Propis NN 133/2002 • U ovoj se točki prikazuju akti na kojima se temeljilo stvaranje tzv. »Republike Srpske Krajine« i njoj prethodećih »srpskih autonomnih oblasti« i »srpskih oblasti« na području Republike Hrvatske te način i ciljevi njihova nastanka i ustrojavanja od 1990. do 1995. godine.
Propis NN 133/2002 • 1. Razdoblje osnivanja tzv. srpskih autonomnih oblasti i srpskih oblasti na području Republike Hrvatske
Propis NN 133/2002 • – 25. srpnja 1990. u Srbu, u organizaciji Srpske demokratske stranke, održava se tzv. Srpski sabor, kao »politički predstavnik Srpskog naroda u Hrvatskoj«, na kojem se deklarira okupljanje »srpskog naroda koji živi na istorijskim teritorijima objedinjenim sadašnjim granicama SR Hrvatske« i na kojem se donosi Deklaracija o suverenosti i autonomiji Srpskog naroda 24. U točki 1. Deklaracije se, između ostaloga, utvrđuje sljedeće: »Srpski narod u SR Hrvatskoj ima puno pravo da se u zajedništvu s Hrvatskim narodom ili samostalno pri uspostavljanju novih odnosa u Jugoslaviji opredjeljuje za federativno ili konfederativno državno uređenje. Ne može se bez učešća srpskog naroda u Hrvatskoj birati oblik jugoslavenskog zajedništva, a to naročito vrijedi za situacije legitimnog odcjepljenja. Odcjepljuju se narodi, a ne države. Srpski narod daje sebi pravo da se na istorijskim teritorijima koje objedinjuju sadašnje granice Hrvatske opredjeljuje s kim će živjeti, u kom će režimu živjeti i kako će se povezivati s drugim narodima u Jugoslaviji. Niko drugi nema istorijsko pravo da određuje sudbinu srpskog naroda koji tu živi vjekovima i prije stvaranja države Hrvatske.« U točki 6. izrijekom se navodi da »Srpski sabor na zasjedanju u Srbu 25. jula 1990. proglašava ništavnim za Srpski narod u Hrvatskoj sve Ustavne i zakonske promjene koje negiraju njegov suverenitet kao naroda i umanjuju njegovo autonomno pravo (...)«.
Propis NN 133/2002 • Tom se deklaracijom osniva »Srpsko nacionalno vijeće« kao izvršni organ Srpskoga sabora, koji »ima pravo da organizuje plebiscitarno izjašnjavanje Srpskog naroda o svim pitanjima bitnim za njegov položaj u Hrvatskoj i Jugoslaviji, kao i drugim pitanjima koja se tiču ostvarivanja srpskog suvereniteta i autonomnosti« (točke 3. i 4.).
Propis NN 133/2002 • – Na temelju točke 4. Deklaracije, u organizaciji Srpskoga nacionalnog vijeća, u razdoblju od 19. kolovoza do 2. rujna 1990., održava se »referendum o srpskoj autonomiji«, na kojemu pravo odlučivanja ima »celokupno srpsko stanovništvo starije od 18 godina koje je u granicama Republike Hrvatske i svi pripadnici srpskog naroda stariji od 18 godina koji imaju državljanstvo Republike Hrvatske, a ne žive u granicama RH«, dok će se referendum provoditi »po mjesnim zajednicama i naseljima gdje živi srpsko stanovništvo«.25 Dva dana prije službenog početka održavanja referenduma, 17. kolovoza 1990., političko vodstvo pobunjenih Srba je preko Radio Knina objavilo ratno stanje, nakon čega slijedi otvorena oružana pobuna protiv Republike Hrvatske.26
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 154/05, Broj 4/09, Broj 65/93, Broj 80/08, Broj 106/03, Broj 137/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled