PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2004-10-141-2498 NN 141/2004

• U ovoj pravnoj stvari Ustavni sud ocjenjuje postoje li zbog zakonom određenog prekida postupka pretpostavke za postupanje Suda u skladu s člankom 63. stavkom 1. Ustavnog zakona te je li zbog takvog prekida postupka povrijeđeno člankom 29. stavkom 1. Ustava zajamčeno pravo podnositeljice da o njezinim pravima i obvezama u razumnom roku odluči neovisni i nepristrani sud.


Stranica 2004-10-141-2498 NN 141/2004

• U svezi s pitanjem postojanja pretpostavke za postupanje u skladu s člankom 63. stavkom 1. Ustavnog zakona u slučaju zakonom određenog prekida postupka, Sud smatra da se tako određenim prekidom postupka može povrijediti člankom 29. stavkom 1. Ustava zajamčeno pravo na suđenje u razumnom roku. Naime, tijekom zakonom određenog prekida nadležni sud ne može postupati, pa ako je takav prekid neopravdano dugotrajan, može doći do povrede prava na suđenje u razumnom roku. Iako se u ovom slučaju neodlučivanje u razumnom roku ne može pripisati sudu, već je posljedica intervencije zakonodavca u započeti sudski postupak, takvom se intervencijom može povrijediti pravo na suđenje u razumnom roku. Stoga postoje odredbama članka 63. stavka 1. Ustavnog zakona utvrđene pretpostavke za postupanje po podnesenoj ustavnoj tužbi i prije nego što je iscrpljen pravni put.


Stranica 2004-10-141-2498 NN 141/2004

• U svezi s pitanjem je li u ovom slučaju došlo do povrede prava na suđenje u razumnom roku, Sud utvrđuje da je u uvjetima podnošenja, temeljem članka 180. Zakona o obveznim odnosima, velikog broja tužbi protiv Republike Hrvatske za naknadu štete prouzročene terorističkim aktima, a kojima su potraživani relativno značajni iznosi naknada šteta, postojalo opravdanje za dodatno zakonsko uređenje te odgovornosti, pa i za određivanje prekida započetih postupaka do donošenja novog propisa. Međutim, tako određeni prekid postupka svojim trajanjem nije smio onemogućiti ostvarivanje Ustavom zajamčenog prava na suđenje u razumnom roku. O navedenom ograničenju vodio je računa i Hrvatski sabor kada je na sjednici održanoj 22. listopada 1999. godine obvezao Vladu Republike Hrvatske da najkasnije u roku od šest mjeseci podnese Saboru prijedlog zakona kojim će se urediti to pitanje. Nakon proteka zakonom određenog roka u kojem je Vlada bila dužna Hrvatskom saboru podnijeti prijedlog novog zakonskog uređenja i time omogućiti nastavak prekinutih postupaka, podnositeljica je bila u neizvijesnosti hoće li se i kada će se nastaviti prekinuti postupak.


Stranica 2004-10-141-2498 NN 141/2004

• Vodeći računa o svim ovim okolnostima te o činjenici da je zakonom određen prekid sudskog postupka radi naknade štete prouzročenih terorističkim aktima i javnim demonstracijama trajao sedam (7) godina, pet (5) mjeseci i dvadeset i pet (25) dana te da je prekid obuhvatio cjelokupno pravno relevantno razdoblje od stupanja na snagu Europske konvencije do podnošenja ustavne tužbe u trajanju od pet (5) godina i jedan (1) dan, Ustavni sud utvrđuje da je takvim zakonom određenim prekidom postupka povrijeđeno člankom 29. stavkom 1. Ustava zajamčeno pravo podnositeljice da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njezinim pravima i obvezama. Takvim zakonom određenim prekidom postupka u ovom je slučaju podnositeljici povrijeđeno i pravo na pristup sudu, koje je dio prava na sud, također zajamčenog odredbom članka 29. stavka 1. Ustava.


Internet NN 141/2004
• Općinski sud u Zagrebu izvijestio je Ustavni sud da je 11. svibnja 2004. godine donio rješenje, broj: P-12045/03 kojim se oglasio nenadležnim, ukinuo provedene radnje u postupku i odbacio tužbu. Na dan donošenja rješenja Općinskog suda u Zagrebu, postupak pred Ustavnim sudom još nije bio okončan.

Internet stranice NN 141/2004
• U odluci broj: U-IIIA-905/2003 od 5. svibnja 2004. godine, objavljenoj u »Narodnim novinama«, broj 58/04, Ustavni sud je zauzeo stajalište: (...) Ustavni sud ispituje eventualnu povredu ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku, nastalu u razmatranom pravno relevantnom razdoblju koje prema čvrstoj i ustaljenoj ustavnosudskoj praksi završava danom podnošenja ustavne tužbe, kao samostalnu povredu, neovisno o tome je li sudska odluka ipak donesena prije no što je okončan sam ustavnosudski postupak.

Internet stranice NN 141/2004 • 7. Ustavni sud utvrđuje da je postupak u predmetu, broj: P-12045/03 koji se vodio pred Općinskim sudom u Zagrebu, do dana podnošenja ustavne tužbe trajao preko sedam (7) godina, te da je povrijeđeno podnositeljičino ustavno pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njezinim pravima ili obvezama zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
Internet stranice NN 141/2004 • Odluka nadležnog suda nije bila donesena do podnošenja ustavne tužbe, pa je pravno relevantno razdoblje za koje je Ustavni sud utvrdio povredu podnositeljičinog ustavnog prava zajamčenog člankom 29. stavkom 1. Ustava, trajalo od 5. studenoga 1997. do dana podnošenja ustavne tužbe 7. studenoga 2002. godine.
Internet stranice NN 141/2004 • Za navedeno razdoblje, u kojem je povreda nastupila, podnositeljici pripada pravo na primjerenu naknadu u iznosu od 5.500,00 kn. Pri utvrđivanju visine naknade, temeljem članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, Ustavni sud uzeo je u obzir sve okolnosti slučaja, imajući pritom u vidu i vrstu postupka o kojem se radi.
Internet stranice NN 141/2004 • Uvažavajući činjenicu da je sudska odluka u konkretnom predmetu donesena nakon prestanka trajanja pravno relevantnog razdoblja u kojem je Ustavni sud ispitivao i utvrdio povredu ustavnog prava podnositelja zajamčenog člankom 29. stavkom 1. Ustava, ovlaštenje Ustavnog suda da nadležnom sudu naloži donošenje sudske odluke u određenom roku, utemeljeno na članku 63. stavku 2. Ustavnog zakona, u konkretnom slučaju nije potrebno primijeniti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 141/2004 • 8. Sukladno članku 63. stavku 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama II. i III. izreke ove odluke.
Informacije NN 141/2004 • 9. Odluka o objavi (točka IV. izreke) temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
Poslovne stranice NN 141/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o zahtjevu Vlade Republike Hrvatske za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom drugog propisa, na sjednici održanoj 28. rujna 2004. godine, donio je
Pregledi NN 141/2004 • I. Ukida se Odluka o donošenju Detaljnog plana uređenja prostora Trumbićeva obala – Dražanac u Splitu, klasa: 021-01/01-01/65, urbroj: 2181/01-14-01-1 od 18. srpnja 2001. godine (»Službeni glasnik Grada Splita«, broj 12/01. od 28. kolovoza 2001. godine), koju je donijelo Gradsko vijeće Grada Splita.
Besplatno NN 141/2004 • II. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama« i u »Službenom glasniku Grada Splita«.
Glasnik NN 141/2004 • 1. Vlada Republike Hrvatske podnijela je Ustavnom sudu Republike Hrvatske zahtjev za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Odluke o donošenju Detaljnog plana uređenja prostora Trumbićeva obala – Dražanac u Splitu (»Službeni glasnik Grada Splita«, broj 12/01.), koju je donijelo Gradsko vijeće Grada Splita 18. srpnja 2001. godine (u daljnjem tekstu: osporena Odluka).
Propis NN 141/2004 • 2. Ured državne uprave u Splitsko-dalmatinskoj županiji (u daljnjem tekstu: Županijski ured) obustavio je osporenu Odluku od primjene svojom odlukom od 18. ožujka 2003. godine, klasa: 350-01/03-01/06, urbroj: 2181-03-03-01, donesenom primjenom odredbe članka 79. stavka 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01.).
Propis NN 141/2004 • Obustava od primjene ocijenjena je osnovanom odlukom Ministarstva pravosuđa, uprave i lokalne samouprave Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: nadležno ministarstvo) od 27. ožujka 2003. godine, klasa: 023-01/03-01/0139, urbroj: 514-11-03-2, donesenom na temelju odredaba članka 81. stavaka 1. i 2. istog Zakona.
Propis NN 141/2004 • Na temelju odredbe članka 82. stavka 1. istog Zakona, Vlada Republike Hrvatske je, slijedom prijedloga nadležnog ministarstva, zahtjevom od 2. svibnja 2003. godine, pokrenula pred Ustavnim sudom postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom osporene Odluke.
Propis NN 141/2004 • 3. Prema stajalištu podnositelja zahtjeva, osporena je Odluka donesena protivno odredbama članaka 10., 11., 27., 28. i 30. Zakona o prostornom uređenju (»Narodne novine«, broj 30/94., 68/98., 61/00. i 32/02., u daljnjem tekstu: Zakon), iz sljedećih razloga:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 53/97, Broj 49/90, Broj 74/09, Broj 99/00, Broj 115/07, Broj 20/97


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled