PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 107/1996 • U slučajevima u kojima organ upravljanja takvu odluku nije donio, dakle u slučajevima u kojima jest vrijednost stanova ušla u društveni kapital poduzeća, određivana je vrijednost stambenog fonda poduzeća na određeni dan određene godine i iskazivana kao dio ukupnog društvenog kapitala u postupku pretvorbe poduzeća s društvenim kapitalom u poduzeće kojemu je određen vlasnik.
NN 107/1996 • Ustavni sud Republike Hrvatske prihvatio je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti osporene odredbe smatrajući da se osnovano može dovesti u pitanje njezina usuglašenost s Ustavom ukoliko se ona odnosi na društva u kojima je prilikom pretvorbe vrijednost stanova ušla u društveni kapital poduzeća.
NN 107/1996 • Pritom je Sud polazio od odredaba Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća ("Narodne novine", broj 19/91, 83/92, 84/92, 94/93, 2/94, 9/95), koji je stupio na snagu 1. svibnja 1991.
NN 107/1996 • Tim je Zakonom (članak 1.) uređena pretvorba poduzeća s društvenim kapitalom u poduzeće kojemu je određen vlasnik. U društveni kapital, prema već citiranoj odredbi, ulazila je vrijednost stanova, ako organ upravljanja nije odlučio da vrijednost stanova u društveni kapital ne ulazi. U tom pretvorbenom postupku poduzeće i njegova imovina napuštali su društvenovlasnički sustav i ulazili u privatnovlasnički sustav.
NN 107/1996 • U daljnjem postupku valja odgovoriti na pitanje: jesu li se pravomoćnim okončanjem postupka pretvorbe na temelju Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća stekli uvjeti za uspostavu ustavnih jamstava prava vlasništva u smislu Ustava, na način da Ustav ne daje pravni osnov za mijenjanje vlasničkopravnog statusa društva odnosno njegove imovine, niti za oduzimanje vlasništva, osim u mjeri u kojoj to omogućuju ustavna načela, te ustavne odredbe o jamstvu i ograničavanju prava vlasništva.
NN 107/1996 • Usporedba između regulacije iz 1992. i regulacije iz 1995. godine pokazuje:
NN 107/1996 • Imajući u vidu ove izmjene u nastavku postupka će se odgovoriti na pitanje je li zakonodavac imao ustavni temelj za mijenjanje vlasničkih prava na način na koji je to osporenom odredbom učinjeno.
NN 107/1996 • Temeljem odredbe članka 40. stavak 2. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94) ovo se rješenje dostavlja sudionicima u postupku.
NN 107/1996 • Objava ovog rješenja zasniva se na odredbi članka 45. stavak 3. Poslovnika.
NN 107/1996 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac, Milan Vuković i Mladen Žuvela, odlučujući povodom ustavne tužbe B. S. iz R., podnesene po punomoćniku T. M., odvjetniku iz R., radi zaštite ustavnih prava, na sjednici održanoj 4. prosinca 1996. godine, donio je slijedeću
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 107/1996 • U pravodobno podnesenoj i dopuštenoj ustavnoj tužbi, podnesenoj putem punomoćnika, B. S. iz R. navodi da su mu u postupku primitka u hrvatsko državljanstvo, rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova, broj: 511-01-42-UP/I-4/3169/1-94 od 19. svibnja 1995. i presudom Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-4794/1995 od 7. veljače 1996. godine, povrijeđena ustavna prava iz članaka 14. stavka 2. i 19. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 107/1996 • Naznačenim odlukama podnositelju ustavne tužbe odbijen je zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo zbog toga što ne ispunjava uvjet iz točke 5. stavka 1. članka 8. Zakona o hrvatskom državljanstvu ("Narodne novine", br. 53/91, 70/91, 28/92 i 113/93) jer da, zbog osuđivanosti za krivično djelo, ne poštuje pravni poredak Republike Hrvatske.
NN 107/1996 • Podnositelj u ustavnoj tužbi ističe da su nadležna tijela pri rješavanju njegovog zahtjeva trebala cijeniti da je on, iako rođen u T. 8. siječnja 1965. godine, odmah nakon toga došao s roditeljima živjeti u Hrvatsku gdje da je završio i školovanje te stalno živi u Republici Hrvatskoj.
NN 107/1996 • Nadalje, navodi da ne poriče da je pravomoćno suđen na kaznu zatvora od dvije godine, koju je izdržao, ali da to ne znači da on ne poštuje pravni poredak države ili njezinu kulturu. Nadalje, njegova obitelj je dobila državljanstvo Republike Hrvatske pa u cilju zaštite obitelji smatra podnositelj da ima temelja i njega primiti u hrvatsko državljanstvo.
NN 107/1996 • Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je podnositelj ustavne tužbe osuđen pravomoćnom presudom Županijskog suda u R., broj: K-45/98 od 7. svibnja 1992. zbog krivičnog djela iz članka 34. stavka 1. Krivičnog zakona Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 32/93, 38/93) u svezi s člankom 17. Osnovnog krivičnog zakona Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 31/93, 35/93, 108/95), (ubojstvo u pokušaju) i osuđen na kaznu zatvora od dvije godine.
NN 107/1996 • Stranac može steći hrvatsko državljanstvo i prirođenjem ako udovoljava zakonskim pretpostavkama utvrđenim u odredbama članka 8. Zakona o hrvatskom državljanstvu ("Narodne novine", br. 53/91, 28/92). Odredba točke 5. stavka 1. tog članka određuje da je jedan od kumulativnih uvjeta za stjecanje hrvatskog državljanstva da se iz ponašanja stranca može zaključiti da poštuje pravni poredak i običaje u Republici Hrvatskoj i da prihvaća njezinu kulturu.
NN 107/1996 • Ministarstvo unutarnjih poslova, rješavajući zahtjev podnositelja ustavne tužbe, ocijenilo je da podnositelj ustavne tužbe taj zakonom propisan uvjet nije ispunio jer osuđivanost za krivično djelo protiv života i tijela upućuje na zaključak da zahtjevatelj ne poštuje pravni poredak Republike Hrvatske.
NN 107/1996 • Upravni sud utvrdio je da je prvostupanjsko rješenje na zakonu osnovano jer je diskreciono pravo Ministarstva unutarnjih poslova da ocijeni, prema nedvojbeno utvrđenim činjenicama, da li tražitelj hrvatskog državljanstva poštuje pravni poredak Republike Hrvatske.
NN 107/1996 • Nadležna tijela su osporene odluke donijela na zakonom propisan način, temeljeći ih na važećim zakonskim odredbama.
NN 107/1996 • Ustavni sud je utvrdio da, s obzirom na izneseno, nema temelja tvrdnja ustavne tužbe da su osporene odluke donesene suprotno odredbi članka 14. Ustava (jednakost građana), odnosno da su tim odlukama povrijeđena ustavna prava podnositelja ustavne tužbe iz članka 19. stavka 1. (utemeljenost na zakonu pojedinačnih akata državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 82/94, Broj 52/90,
Broj 98/98, Broj 118/08,
Broj 97/01, Broj 51/91
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE