PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 33/1995 • U svezi iznijetog ocijenjeno je da predlagateljev navod, da je donositelj Odluke naprijed obrađenim dijelom iste, grubo povrijedio načelo i odredbu članka 51. (očito je da se predlagatelj poziva na stavak 1.), ne opravdava donošenje rješenja o pokretanju postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti Odluke u cijelosti.
NN 33/1995 • Na temelju odredbe članka 45. stavak 1. Poslovnika Suda, a zbog iznijetih razloga, riješeno je kao pod točkom 2. izreke.
NN 33/1995 • U prijedlogu za pokretanje postupka, za ocjenu ustavnosti i zakonitosti Odluke, predlagatelj je stavio i prijedlog za odgodu izvršenja rješenja Županije primorsko-goranske, Upravnog odjela za komunalne poslove, kojima je predlagatelju utvrđena obveza plaćanja komunalne naknade, a do donošenja konačne odluke.
NN 33/1995 • Iz takvog sadržaja prijedloga proizlazi da se prijedlog za odgodu temelji na odredbi članka 18. Ustavnog zakona te je Sud, ocjenjujući stavljeni prijedlog za odgodu, stajališta da prijedlog ne treba prihvatiti.
NN 33/1995 • Činjenica da je Sud pokrenuo postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti navedene odredbe Odluke, sama za sebe nije dovoljan razlog obustave izvršenja pojedinačnih akata a kako to predlaže predlagatelj.
NN 33/1995 • Uvjet za donošenje rješenja iz članka 18. Ustavnog zakona je ocjena Suda da bi izvršenjem akata mogle nastupiti teško otklonjive posljedice. Cijeneći da je osporena Odluka utemeljena na Ustavu i zakonskim odredbama u najvećem dijelu, s iznimkom navedene odredbe, Sud ocjenjuje da izvršenjem pojedinačnih akata donijetih na temelju takve Odluke za predlagatelja ne bi nastupile posljedice koje se mogu ocijeniti teško otklonjivima.
NN 33/1995 • Iz tih je razloga, temeljem odredbe članka 18. Ustavnog zakona riješeno kao pod točkom 3. izreke.
NN 33/1995 • Odluka o objavi rješenja pod točkom 4. izreke, temelji se na odredbama članka 20. Ustavnog zakona i članka 45. stavak 3. Poslovnika Ustavnog suda.
NN 33/1995 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda i suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr Hrvoje Mornčinović,Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu Javnog pravobranitelja Republike Hrvatske za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti članka 53. stavka 2. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94) na sjednici održanoj dana 16. svibraja 1995. godine donio je
NN 33/1995 • Javni pravobranitelj Republike Hrvatske je podneskom - prijedlogom za pokretanje postupka ocjene ustavnosti - naznačio da temeljem članka 13. Zakona o javnom pravobraniteljstvu ("Narodne novine", broj 17/77, 47/77, 17/86, 19/90, 41/90, 83/92) u svezi članka 4. Ustavnog zakona za provedbu Ustava Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 34/92, 91/92, 62/93, 50/94) pokreće postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti članka 53. stavka 2. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94; dalje - Poslovnik) a podredno, odnosno alternativno, predlaže pokretanje postupka.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 33/1995 • Ustavni sud je podnesak prihvatio kao prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti na temelju odredbe članka 15. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hzvatske ("Narodne novine", broj 13/91: dalje - Ustavni zakon).
NN 33/1995 • Ovo zato jer je člankom 13. citiranog Ustavnog zakona utvrđeno tko je ovlašten podnijeti zahtjev kojim se pokreće postupak za ocjenu ustavnosti i zakonitosti, a među ovlaštene nije uvršten Javni pravobranitelj Republike Hrvatske
NN 33/1995 • Drugim zakonom, pa ni Zakonom o javnom pravobraniteljstvu ne može se propisivati ovlaštenje za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti.
NN 33/1995 • Osporena odredba glasi: "Na prijedlog podnositelja ustavne tužbe Sud može odgoditi izvršenje do donošenja odluke, ako bi izvršenje prouzročilo podnositelju tužbe štetu koja bi se teško mogla popraviti, a odgoda nije protivna javnom interesu niti bi se odgodom nanijela nekome veća šteta."
NN 33/1995 • Podnositelj prijedloga smatra da je navedena odredba u suprotnosti s odredbom članka 127. stavka 3. Ustava Republike Hrvatske te člancima 1. i 18, a u svezi članaka 2830. Ustavnog zakona. Ovo zato jer da je članak 53. Poslovnika norma materijalnopravne prirode i ne može se svesti pod pojam propisivanja unutarnjeg ustrojstva Suda.
NN 33/1995 • Nadalje ukazuje da nomotehnička metoda Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ne predviđa privremeno obustavljanje izvršenja pojedinačnog akta koji se osporava ustavnom tužbom, jer je ta mogućnost predviđena samo u odnosu na pojedinačni akt zasnovan na zakonu ili drugom propisu čija se ustavnost odnosno zakonitost ocjenjuje, dok u glavi IV. koja nosi naslov: "Zaštita ustavnih sloboda i prava čovjeka i građanina" takva mogućnost nije predviđena.
NN 33/1995 • Daljnju potkrijepu tom stajalištu prijedlog nalazi i u jezičnoj neusklađenosti jer Ustavni zakon u članku 18. koristi pojam "privremeno obustaviti izvršenje", a Poslovnik u članku 53. stavku 2. "odgoditi izvršenje".
NN 33/1995 • U osporenom dijelu Poslovnik je prema stajalištu podnositelja prijedloga postavljen kao pravni akt viši od Ustavnog zakona, iako temeljem članka 70. u svezi članka 80. Ustava Republike Hrvatske u hijerarhiji pravnih akata dolazi tek na peto mjesto
NN 33/1995 • Na osnovi navedenoga predlaže da Ustavni sud Republike Hrvatske ukine članak 53. stavak 2. Poslovnika
NN 33/1995 • Dužnosti i rad Ustavnog suda određeni su ne samo odredbom članka 125. Ustava Republike Hrvatske koja određuje nadležnost već sveukupnim ustavnim određenjem, ustrojem državne vlasti u kojem Ustavni sud ima poseban poIožaj i ovlasti izvan zakonodavne, izvršne i sudbene, kako je to određeno člankom 4. Ustava Republike Hrvatske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 46/94, Broj 1/96,
Broj 89/09, Broj 67/94,
Broj 36/95, Broj 82/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE