PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 46/2002 • U ukupnoj emisiji energetski sektor Hrvatske sudjeluje s 99,1% sumpornog dioksida, 96,7% dušikovih oksida te 90,8% ugljikovog monoksida. Emisija SO2 u 1996. godini iznosila je 56.909 t i najvećim dijelom iz raznih ložišta (85,9%), a manjim iz prometa. U emisiji NOx najveći udio ima promet (65,5%), a manji emisije iz ložišta (34,5%). Emisija CO2 najvećim dijelom je iz ložišta (74,1%) pri čemu se iz termoelektrana emitira 16,8%.
NN 46/2002 • Posljednjih se nekoliko godina uočava pozitivan trend smanjenja utjecaja energetskog sektora na onečišćenje voda. Ukupna količina potrošnje vode u proizvodnji i distribuciji električne energije, plina, opskrbe parom i toplom vodom u 1997. godini iznosila je 37.179.343 m3, od čega je ispušteno oko 600 tisuća m3, uglavnom rashladnih voda.
NN 46/2002 • Glavnina tehnološkog otpada iz energetskih postrojenja jesu transformatorska i izolacijska ulja, stara oprema i uređaji (transformatori i kondenzatori) koji sadrže PCB/PCT, šljaka i pepeo (TE Plomin), nusproizvodi nastali kod čišćenja zemnog plina (Molve) i otpad od čišćenja ložišta kotlova. Treba istaknuti da su TE u Rijeci, Sisku, te TE-TO Zagreb i Osijek uključene u sustav zbrinjavanja rabljenih motornih ulja.
NN 46/2002 • Redoslijed problema vezanih uz zaštitu okoliša u energetskom sektoru prema važnosti je sljedeći:
NN 46/2002 • A. najveći energetski subjekti nemaju potrebe za poticanjem održivog razvoja,
NN 46/2002 • B. onečišćenje zraka, voda i tla (znatna uporaba loživog ulja),
NN 46/2002 • C. zastarjela tehnologija, dotrajala oprema te loše održavanje,
NN 46/2002 • G. velika potrošnja, uz nisku učinkovitost, u usporedbi s razvijenim zemljama.
NN 46/2002 • B. usklađivanje propisa i standarda s EU (toplinska izolacija zgrada, tehnički pregled vozila i sl.),
NN 46/2002 • C. uključivanje troškova zaštite okoliša u cijenu energije i uvođenje drugih ekonomskih mjera koje će poticati uporabu okolišu prihvatljivijih goriva u proizvodnji topline i električne energije, te osigurati sredstva za investiranje u učinkovitu uporabu energije (CO2 taksa),
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 46/2002 • D. smanjenje sadržaja sumpora u tekućim naftnim gorivima,
NN 46/2002 • E. izgradnja uređaja za smanjenje emisije i zamjena tekućih goriva s plinovitim,
NN 46/2002 • G. osiguranje uporabe zemnog plina na cijelom teritoriju Hrvatske,
NN 46/2002 • H. izrada nacionalnog programa aktivnosti uključujući zakonske i gospodarske prioritete glede postupanja s otpadom u energetskom sektoru te korištenje energetskog potencijala otpada,
NN 46/2002 • I. promicanje ISO 14001 standarda i EMS-a (Environmental Management Systems),
NN 46/2002 • J. uvođenje poreznih olakšica za kućanske aparate koji su energetski učinkovitiji,
NN 46/2002 • K. izrada sektorskih programa racionalnog korištenja energije.
NN 46/2002 • Ovo je područje ključno i u njemu treba djelovati (oštro usmjeravati instrumentima) tako da se unaprijedi energetska učinkovitost, stalno smanjuje potrošnja fosilnih goriva, promovira te unapređuje korištenje obnovljivih izvora energije.
NN 46/2002 • Udio je prometnog sektora 1997. godine iznosio 8,7%, što je na razini drugih europskih zemalja (6 - 8%). Velik dio glavne prometne infrastrukture je u lošem stanju ili loše održavan. Teretni se promet smanjio nakon gospodarske recesije 1989. godine, a poglavito od 1991-1995. zbog ograničenog, odnosno prekinutoga tranzitnog prometa. Putnički promet je također smanjen. Posebno zabrinjava smanjivanje javnoga gradskog prometa koji je pao za 55%, sa 10.631 milijuna putničkih kilometara u 1990. godini, na 5.719 milijuna putničkih kilometara 1995. godine.
NN 46/2002 • Posljednjih nekoliko godina ponovno je došlo do snažnog porasta prometa uz bitne, ali negativne promjene u njegovoj strukturi: cestovni promet se povećao, željeznički i javni gradski promet se smanjio.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 112/04, Broj 46/08,
Broj 9/00, Broj 38/02,
Broj 14/07, Broj 92/96
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE