PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-12-137-2123 NN 137/1999

• Ukupni broj važećih glasova birača u deset izbornih jedinica u Republici Hrvatskoj dijeli se sa 140 koliko se ukupno zastupnika bira u tim izbornim jedinicama. Dobivenim rezultatom (količnikom) dijeli se broj važećih glasova u posebnoj izbornoj jedinici. Rezultat koji se dobije jest broj zastupnika koji je izabran u posebnoj izbornoj jedinici. Ako rezultat nije cijeli broj, zaokružuje se na cijeli broj od 0,5 na više, a ispod 0,5 na niže.«.


Propis NN 137/1999

• Predlagatelji smatraju da su takvom zakonskom regulacijom stavljeni u nejednak položaj birači koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj (dakle, birači u posebnoj, jedanaestoj izbornoj jedinici), u odnosu na birače u ostalih deset izbornih jedinica koji imaju prebivalište u Republici Hrvatskoj.


Propis NN 137/1999

• Uporište za takav zaključak predlagatelji nalaze u odredbi članka 38. Zakona koja propisuje da se 140 zastupnika u Zastupnički dom Sabora bira tako da se područje Republike Hrvatske podijeli na deset izbornih jedinica te da se u svakoj izbornoj jedinici, na temelju lista, bira po 14 zastupnika.


Propis NN 137/1999

• Predlagatelji navode kako je temeljem tih odredaba Zakona određeno da se u deset izbornih jedinica biraju zastupnici u fiksno određenom broju, a da se u jedanaestoj izbornoj jedinici zastupnici biraju u ovisnom broju (odnosno, po nefiksnoj kvoti).


Propis NN 137/1999
• Nadalje, predlagatelji ističu dodatni razlog za nejednakost birača u domovini i izvan domovine u malom broju izbornih mjesta, koja se nalaze na velikim udaljenostima od prebivališta birača izvan Republike Hrvatske.

Propis NN 137/1999
• Iz navedenih razloga predlagatelji smatraju kako je osporavani članak 44. Zakona u nesuglasju s člankom 3., člankom 14., člankom 16., člankom 44. i člankom 45. Ustava (»Narodne novine«, br. 8/98 - pročišćeni tekst, dalje: Ustav).

Propis NN 137/1999 • U članku 45. Ustava određeno je da biračko pravo, opće i jednako, imaju svi hrvatski državljani s navršenih 18 godina te da se biračko pravo ostvaruje na neposrednim izborima tajnim glasovanjem. Nadalje je određeno da u izborima za Zastupnički dom Sabora i predsjednika Republike, ostvarivanje biračkog prava Republika Hrvatska osigurava i svojim državljanima koji se u doba izbora zateknu izvan njezinih granica tako da mogu glasovati i u državama u kojima se nalaze ili na koji drugi način određen zakonom.
Propis NN 137/1999 • Iz ove odredbe slijedi da opće biračko pravo treba biti jednako, tj. da približno isti broj birača bira isti broj zastupnika. Citirana odredba osporavanog članka 44. Zakona o ostvarenju ovog ustavnog pravila određuje srazmjere između birača i zastupnika u jedanaestoj izbornoj jedinici na približno iste odnose koji vrijede u drugim izbornim jedinicama.
Propis NN 137/1999 • Zbog toga je neosnovana tvrdnja predlagatelja da su birači u jedanaestoj, posebnoj, izbornoj jedinici stavljeni u nejednak položaj u odnosu na birače koji glasuju u domovini. Naprotiv, time se ustavna prava birača u Republici Hrvatskoj i inozemstvu izjednačuju.
Propis NN 137/1999 • Zato je bez osnove pozivanje predlagatelja na članak 16. Ustava, jer se ovdje ne radi o ograničenju Ustavom zajamčenog biračkog prava, nego o svođenju tog prava u odnose koji vrijede i za birače koji glasuju u Republici Hrvatskoj.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 137/1999 • Što se tiče navoda podnositelja o tehničkim poteškoćama u svezi provedbe izbora u jedanaestoj izbornoj jedinici, treba naglasiti da su one objektivne naravi i da su uzrokovane geografskom veličinom jedanaeste izborne jedinice. Upravo zbog toga, Odlukom o raspisivanju izbora za Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora (»Narodne novine«, br. 125/99), za izbore u inozemstvu određena su dva dana, nasuprot izborima u Republici Hrvatskoj, gdje je za glasovanje određen samo jedan dan.
Propis NN 137/1999 • Iz toga slijedi da birači u jedanaestoj, posebnoj, izbornoj jedinici nisu stavljeni u nejednak položaj u odnosu na birače koji glasuju u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 137/1999 • Slijedom takvih utvrđenja, Sud je utvrdio da osporavani članak 44. Zakona nije u nesuglasju s ustavnim načelom vladavine prava, određenim člankom 3. Ustava i s ustavnim pravom jednakosti svih pred zakonom, određenim člankom 14. Ustava. Sud je, također utvrdio kako ne postoji nesuglasnost s člankom 16. Ustava, kojim je propisano kako se slobode i prava mogu ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje niti, pak, s člankom 44. Ustava, kojim je propisano da svaki građanin Republike Hrvatske ima pravo, pod jednakim uvjetima, sudjelovati u obavljanju javnih poslova i biti primljen u javne službe. Istu odluku Sud je donio i u svezi suglasnosti osporavanog članka Zakona s člankom 45. Ustava, koji se odnosi na biračko pravo hrvatskih državljana.
Propis NN 137/1999 • Temeljem navedenog, Sud je utvrdio da razlozi podnositelja ne izazivaju osnovanu sumnju u ustavnost osporavanih odredaba Zakona, stoga je, u skladu s odredbama članka 41. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 99/99), odlučio kao u izreci.
Propis NN 137/1999 • Odluka o objavi ovog rješenja temelji se na odredbi članka 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 137/1999 • Nakon izvršenog uspoređivanja s izvornim tekstom utvrđene su pogreške u Pravilniku o financijskom izvješćivanju za proračune i proračunske korisnike objavljenom u "Narodnim novinama" broj 62 od 18. lipnja 1999. te se daje
Propis NN 137/1999 • PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠĆIVANJU ZA PRORAČUNE I PRORAČUNSKE KORISNIKE
Propis NN 137/1999 • U članku 15. točka 5. treba dodati iza riječi: "godini" zarez i sljedeći tekst: "te korigiramo za svote revalorizacije odnosno tečajnih razlika u tekućoj godini".
Propis NN 137/1999 • U Računu prihoda i izdataka na AOP 141 umjesto: "(141 do 145)" treba upisati: "(142 do 145)".
Propis NN 137/1999 • U Računu zaduživanja u Tablici I.: "Primljeni tuzemni zajmovi i otplate" pod: "D. UKUPNO STANJE primljenih tuzemnih zajmova" iza rednog broja "4. Stanje 31. 12. (D.1+A-B)" treba dodati redak "5. Revalorizacija/tečajne razlike u tekućoj godini (+ ili -)".
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 83/03, Broj 120/07, Broj 68/98, Broj 76/09, Broj 52/06, Broj 66/97


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled