PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-11-114-1845 NN 114/1999

• Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac, Milan Vuković i Mladen Žuvela, u predmetu ocjene pojedinih odredbi Zakona o kaznenom postupku na sjednici održanoj 29. rujna 1999. godine, donio je sljedeće


Propis NN 114/1999

• I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za pokretanje postupka ocjene ustavnosti članka 69. st. 2., 3. i 4., članka 94., članka 102., članka 170., članka 174. i članka 501. st. 1. i 502. st. 5. Zakona o kaznenom postupku (»Narodne novine«, broj 110/97, 58/99).


Propis NN 114/1999

• I. Prijedloge za ocjenu ustavnosti pojedinih odredaba Zakona o kaznenom postupku podnijeli su sljedeći predlagatelji:


Propis NN 114/1999

• 1) Predlagatelj Predrag Jošanović osporava ustavnost članka 69. st. 2., 3. i 4. Zakona o kaznenom postupku (dalje: ZKP), jer da su navedene odredbe suprotne članku 14. st. 2. i članku 29. st. 1. al. 3. Ustava Republike Hrvatske.


Propis NN 114/1999
• Razlog tome vidi u mogućnosti nadziranja okrivljenika u slučajevima navedenim u osporavanim odredbama čime da bi bila povrijeđena jednakost građana. Podnositelj smatra da su to ograničenja koja krše prava osumnjičenog ili optuženog zbog kaznenog djela n

Propis NN 114/1999
• »U postupku zbog kaznenih djela protiv vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom, protudržavnog terorizma, otmice, ubojstva, razbojništva, zlouporabe opojnih droga, krivotvorenja novca, prikrivanja protuzakonito dobivenog novca, kao i dovođenje u opasnost života i imovine općeopasnom radnjom ili sredstvom, a za koje postoje osnove sumnje da ih je počinila skupina ili zločinačka organizacija, istražni sudac može odlučiti da se pisma, poruke i razgovori okrivljenika i branitelja nadziru.

Propis NN 114/1999 • Odluku o nadzoru istražni sudac donosi obrazloženim rješenjem. Žalba protiv rješenja ne odgađa njegovo izvršenje.
Propis NN 114/1999 • Nadzor iz stavka 2. ovog članka može trajati najdulje dva mjeseca od određivanja pritvora.«
Propis NN 114/1999 • 2) Predrag Jošanović predlaže ocjenu ustavnosti članka 94. ZKP jer smatra da je ona suprotna članku 24. st. 2. Ustava, članku 5. st. 1. pod c) Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda, te članku 9. Opće deklaracije o pravima čovjeka. Smatra da osporavana odredba ne sadrži jamstva koja navode ovi međunarodni akti te upućuje na ustavna jamstva iz članka 24. Ustava. Navodi da osporavana odredba daje ovlasti koje omogućuju zlorabe u pojedinim slučajevima.
Propis NN 114/1999 • »Svatko smije spriječiti bijeg osobe zatečene u kaznenom djelu za koje se progoni po službenoj dužnosti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 114/1999 • Zatečenom u kaznenom djelu smatra se ona osoba koju netko vidi kako čini radnju kaznenog djela, odnosno koja je neposredno po počinjenju kaznenog djela zatečena pod okolnostima koje upućuju na to da je upravo ona počinila kazneno djelo.«
Propis NN 114/1999 • 3) Marijan Bečeheli iz Rijeke i Gordana Holer iz Krka smatraju da je članak 102. ZKP u suprotnosti sa Europskom konvencijom o ljudskim pravima i temeljnim slobodama i odredbama Međunarodnog pakta o građanskim i političkim pravima. Članak 102. ZKP sadrži osnove za određivanje pritvora. U prijedlogu podnositelji ne navode konkretne razloge osporavanja ustavnosti ovog članka već ga osporavaju u svezi podnesene ustavne tužbe vezano za osobni status u kaznenom postupku.
Propis NN 114/1999 • 4) Predlagateljica Mira Ivanšić iz Zagreba smatra da je nazivanje sudionika u kaznenom postupku okrivljenicima prije donošenja pravomoćne presude preuranjeno, jer da je to suprotno članku 14. i članku 28. Ustava. Definicija okrivljenika navedena je u članku 170. ZKP, što znači da smatra tu odredbu protuustavnom.
Propis NN 114/1999 • Odredba članka 170. definira pojedine izraze te pod toč. 2) definira okrivljenika kao osobu protiv koje se vodi kazneni postupak. Pema članku 2. Zakona o kaznenom postupku on se može pokrenuti i provesti samo na zahtjev ovlaštenog tužitelja.
Propis NN 114/1999 • »Državni odvjetnik odbacit će prijavu obrazloženim rješenjem ako iz same prijave proistječe da prijavljeno djelo nije kazneno djelo za koje se progoni po službenoj dužnosti, ako je nastupila zastara ili je djelo obuhvaćeno amnestijom ili pomilovanjem ili ako postoje druge okolnosti koje isključuju krivnju ili kazneni progon ili ako ne postoji osnovana sumnja da je osumnjičenik počinio prijavljeno djelo. O odbacivanju prijave te razlozima za to državni odvjetnik, osim ako je uz suglasnost istražnog suca odlučio da ne poduzme progon u slučajevima iz članka 175. ovog Zakona, izvijestit će oštećenika u roku od osam dana (članak 55.), a ako su redarstvene vlasti podnijele prijavu, izvijestit će i to tijelo.
Propis NN 114/1999 • Ako državni odvjetnik iz same prijave ne može ocijeniti jesu li vjerodostojni navodi prijave ili ako podaci u prijavi ne daju dovoljno osnove da može odlučiti hoće li zahtijevati provođenje istrage ili ako je do državnog odvjetnika samo dopro glas da je počinjeno kazneno djelo, a osobito ako je počinitelj nepoznat, državni će odvjetnik, ako to ne može poduzeti sam ili preko drugih tijela, zahtijevati od redarstvenih vlasti da prikupe potrebne obavijesti i poduzmu druge mjere radi otkrivanja kaznenog djela i počinitelja (članak 177. i članak 179.). Redarstvene će vlasti državnog odvjetnika izvijestiti najkasnije u roku od trideset dana o mjerama koje su poduzele; državni odvjetnik može uvijek od njih tražiti da ga o njima izvijeste.
Propis NN 114/1999 • Na njegov zahtjev državna tijela, organizacije, trgovačka društva i druge pravne osobe dostavit će državnom odvjetniku potrebne podatke koje je od njih zatražio, osim onih koji predstavljaju zakonom zaštićenu tajnu.
Propis NN 114/1999 • Državni odvjetnik može u svrhu prikupljanja potrebnih obavijesti pozvati podnositelja kaznene prijave, osumnjičenika i druge osobe za čije izjave smatra da mogu pridonijeti ocjeni o vjerodostojnosti navoda u prijavi. Prilikom prikupljanja obavijesti od građana državni će odvjetnik postupiti sukladno odredbama članka 177. stavka 4. i 5. ovog Zakona.
Propis NN 114/1999 • Ako i nakon poduzetih radnji iz stavka 2. i 3. ovog članka proistječu neke od okolnosti iz stavka 1. ovog članka ili nema osnovane sumnje da je prijavljena osoba počinila kazneno djelo za koje se progoni po službenoj dužnosti, državni će odvjetnik odbaciti prijavu.
Propis NN 114/1999 • Državni odvjetnik i druga državna tijela i organizacije dužni su pri prikupljanju obavijesti, odnosno davanju podataka postupati obzirno, pazeći da se ne naškodi časti i ugledu osobe na koju se ti podaci odnose.«
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 59/00, Broj 66/05, Broj 5/91, Broj 69/97, Broj 81/08, Broj 68/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled