PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 134/1997 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić predsjednik Suda, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, mr. Vojislav Kučeković, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o ustavnim tužbama Republike Hrvatske, zastupane po Državnom pravobraniteljstvu Republike Hrvatske, na sjednici održanoj dana 19. studenoga 1997. godine, donio je ovu
NN 134/1997 • Državni pravobranitelj Republike Hrvatske podnio je pravodobno u naznačenim predmetima sadržajno identične ustavne tužbe u ime Republike Hrvatske radi zaštite povrijeđenog ustavnog prava iz članka 19. stavak 1, a u svezi s odredbama članka 2. stavak 4. alineja 1. i 4, članka 115. stavak 3, članka 132. i 133. stavak 1, te članka 135. Ustava Republike Hrvatske jer da su navedena ustavna prava iz članka 19. stavak 1. Ustava povrijeđena navedenim presudama Upravnog suda Republike Hrvatske.
NN 134/1997 • Podnositelj ustavne tužbe smatra da je osporenim presudama Upravnog suda Republike Hrvatske došlo do povrede ustavnog prava iz članka 19. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske, a u svezi s naprijed naznačenim ustavnim odredbama. Do povrede naznačenog ustavnog prava ostalih ustavnih odredaba došlo je stoga, tvrdi podnositelj ustavne tužbe, jer je prestala (povjesnom Odlukom od 8. listopada 1991. g.) postojati bivša država SFRJ koja je ovdje obveznik plaćanja naknade za izvlaštene nekretnine.
NN 134/1997 • Republika Hrvatska je temeljem Uredbe o preuzimanju sredstava JNA i SSNO na teritoriju Republike Hrvatske u vlasništvo Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 52/91) i Uredbe o preuzimanju sredstava bivše SFRJ u vlasništvo Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 68/91) izvršila pretvorbu bivšeg društvenog vlasništva tako što je titularom vlasništva označila Republiku Hrvatsku. Podnositelj ustavnih tužbi smatra da Republika Hrvatska ovom sukcesijom nekretnina, sredstava i prava bivše države SFRJ nije preuzela nikakve obveze prema bivšim vlasnicima.
NN 134/1997 • Stoga je, po mišljenju podnositelja ustavne tužbe, prestankom postojanja SFRJ kao pravne osobe, sukladno postupovnim zakonima Republike Hrvatske u svim imovinsko-pravnim predmetima koji su bili u tijeku na dan 8. listopada 1991. godine u kojima je bila stranka SFRJ nastupio prekid postupka na vrijeme dok se ne utvrdi tko je pravni sljednik bivše pravne osobe, tj. bivše SFRJ.
NN 134/1997 • Ustav Republike Hrvatske u odredbi stavka 1. članka 19. propisao je da pojedinačni akti državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti moraju biti utemeljeni na zakonu, dok u odredbi stavka 2. istog članka Ustav jamči sudsku kontrolu zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti.
NN 134/1997 • Osporenim presudama Upravnog suda Republike Hrvatske izvršena je upravo sudska kontrola zakonitosti upravnih akata (rješenja) donesenih od ovlaštenih državnih tijela, te nadležnog Ministarstva pravosuđa. Iz stajališta podnositelja ustavnih tužbi izloženog u ustavnim tužbama Ustavni sud nije mogao zaključiti da osporene presude Upravnog suda Republike Hrvatske nisu utemeljene na zakonu. Upravni sud u obrazloženjima svojih presuda vrlo je potanko obrazložio razloge zbog kojih se osporeni upravni akti temelje na zakonskoj odredbi članka 46. Zakona o izvlaštenju ("Narodne novine", broj 9/94), te zbog čega smatra da je Republika Hrvatska stjecanjem vlasništva na državnoj imovini SFRJ preuzela i obveze prema bivšim vlasnicima.
NN 134/1997 • Ustavni sud Republike Hrvatske je stoga ocijenio da osporenim presudama nije povrijeđena odredba stavka 1. članka 19. Ustava Republike Hrvatske, a ni ostala ustavna prava na koja se poziva podnositelj ustavnih tužbi, nisu povrijeđena jer ustavne odredbe na koje se podnositelj ustavnih tužbi poziva ne odnose se na predmet odlučivanja u osporenim presudama.
NN 134/1997 • Iz navedenih razloga Ustavni sud je, temeljem odredbe članka 61. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94), ustavne tužbe odbio kao neosnovane.
NN 134/1997 • Objava ove odluke temelji se na odredbi članka 20. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 135/1997 • Na temelju članka 139. Ustava Republike Hrvatske, Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske na sjednici 12. prosinca 1997. godine donosi
NN 135/1997 • O PROGLAŠENJU USTAVNOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA USTAVA REPUBLIKE HRVATSKE
NN 135/1997 • Proglašava se Ustavni zakon o izmjenama i dopunama Ustava Republike Hrvatske kojeg je donio Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske na sjednici 12. prosinca 1997. godine.
NN 135/1997 • U Ustavu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 56/90.) u Glavi I. Izvorišne osnove stavak 2. mijenja se i glasi:
NN 135/1997 • Na povijesnoj prekretnici odbacivanja komunističkoga sustava i promjena međunarodnog poretka u Europi, hrvatski je narod, na prvim demokratskim izborima (godine 1990.), slobodno izraženom voljom potvrdio svoju tisućgodišnju državnu samobitnost. Novim Ustavom Republike Hrvatske (1990.) i pobjedom u Domovinskom ratu (1991.-1995.) hrvatski je narod iskazao svoju odlučnost i spremnost za uspostavu i očuvanje Republike Hrvatske kao samostalne i nezavisne, suverene i demokratske države.
NN 135/1997 • Polazeći od iznesenih povijesnih činjenica, te općeprihvaćenih načela u suvremenu svijetu i neotuđivosti i nedjeljivosti, neprenosivosti i nepotrošivosti prava na samoodređenje i državnu suverenost hrvatskog naroda, uključujući i neokrnjeno pravo na odcjepljenje i udruživanje, kao osnovnih preduvjeta za mir i stabilnost međunarodnog poretka, Republika Hrvatska ustanovljuje se kao nacionalna država hrvatskog naroda i država pripadnika autohtonih nacionalnih manjina: Srba, Čeha, Slovaka, Talijana, Madžara, Židova, Nijemaca, Austrijanaca, Ukrajinaca, Rusina i drugih, koji su njezini državljani, kojima se jamči ravnopravnost s građanima hrvatske narodnosti i ostvarivanje nacionalnih prava u skladu s demokratskim normama OUN i zemalja slobodnog svijeta.
NN 135/1997 • U članku 2. stavku 4., članku 8., članku 17. stavku 1., članku 53. stavku 3., članku 70. stavku 1. i 2., članku 72. stavku 1., članku 73. stavku 1. i 2., članku 74. stavku 1., članku 75. stavku 1., članku 76., članku 78. stavku 1. i 2., članku 79. stavku 5., članku 84., članku 86., članku 92. stavku 1., članku 93. stavku 1., članku 97. stavku 1., članku 98., članku 101. stavku 2., članku 103., članku 110., članku 111. stavku 1., članku 119. stavku 2., članku 123. stavku 2., članku 136. i članku 139. te u nazivu 1. dijela Glave IV. riječi: "Sabor Republike Hrvatske" u određenom padežu zamjenjuju se riječima: "Hrvatski državni sabor" u odgovarajućem padežu.
NN 135/1997 • Svaki čovjek i građanin u Republici Hrvatskoj ima sva prava i slobode, neovisno o njegovoj rasi, boji kože, spolu, jeziku, vjeri, političkom ili drugom uvjerenju, nacionalnom ili socijalnom podrijetlu, imovini, rođenju, naobrazbi, društvenom položaju ili drugim osobinama.
NN 135/1997 • Svakomu se čovjeku i građaninu jamči štovanje i pravna zaštita njegova osobnog i obiteljskog života, dostojanstva, ugleda i časti.
NN 135/1997 • U članku 17. stavku 1., članku 36. stavku 2., članku 37. stavku 2., članku 49. stavku 3., članku 57. stavku 1. i 2., članku 61. stavku 1., članku 62., članku 63. stavku 5., članku 68. stavku 2., 3. i 5., članku 69. stavku 2. i članku 101. stavku 1. riječ: "Republika" u određenom padežu zamjenjuje se riječju: "država" u odgovarajućem padežu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 135/05, Broj 112/04,
Broj 40/07, Broj 31/08,
Broj 78/03, Broj 9/94
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE