PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2001-01-8-187 NN 8/2001

• Uvidom u spis upravnog tijela i Upravnog suda, te analizom navoda ustavne tužbe, Ustavni sud utvrdio je da su osporenim odlukama donijetim na štetu podnositelja ustavne tužbe, povrijeđena ustavna prava koja proizlaze iz članka 14. stavka 2., 19. stavka 2. i članka 26. Ustava.


Propis NN 8/2001

• 4. Osporenim rješenjem upravnog tijela odbijen je podnositeljev zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo primjenom odredbe članka 8. stavka 1. točke 3. Zakona zbog neispunjavanja pretpostavke da do dana podnošenja zahtjeva ima prijavljen boravak najmanje pet godina neprekidno na teritoriju Republike Hrvatske.


Propis NN 8/2001

• Upravni sud u postupku sudske kontrole zakonitosti pojedinačnog upravnog akta našao je navedeno rješenje zakonitim te u obrazloženju presude navodi da po pravnom shvaćanju toga suda pretpostavka prijavljenog boravka u trajanju od najmanje pet godina na teritoriju Republike Hrvatske iz odredbe članka 8. stavka 1. točke 3. Zakona, podrazumijeva i neprekidni stvarni boravak stranca na teritoriju Republike Hrvatske navedeno vrijeme. Nadalje, u obrazloženju presude Upravni sud ističe kako navedenoj zakonskoj pretpostavci, a koja mora biti kumulativno ispunjena, podnositelj ustavne tužbe ne udovoljava, jer da je iz spisa upravnog tijela vidljivo da je podnositelj pored prijavljenog prebivališta u R. od 9. kolovoza 1976. godine, prije četiri godine napustio Republiku Hrvatsku, zbog čega je i pokrenut postupak utvrđenja prestanka trajnog nastanjenja.


Propis NN 8/2001

• 5. Prema odredbi članka 8. stavka 1. točke 3. Zakona, prirođenjem može steći državljanstvo stranac koji je podnio zahtjev za primanje u hrvatsko državljanstvo ako između ostalih, udovoljava pretpostavci da je do podnošenja zahtjeva imao prijavljeni boravak najmanje pet godina neprekidno na teritoriju Republike Hrvatske.


Propis NN 8/2001
• 6. Ovaj Sud nalazi da pravno shvaćanje upravnog tijela i Upravnog suda, na kojem su utemeljene osporene odluke, nije u skladu s odredbom članka 8. stavka 1. točkom 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu, jer navedena zakonska odredba ne propisuje neprekidn

Propis NN 8/2001
• Iz navedenih razloga, ni osporeni upravni akt, niti presuda nisu utemeljeni na zakonu, pa je time podnositelju povrijeđeno u članku 26. Ustava zajamčeno pravo svih građana i stranaca na jednakost pred sudovima i drugim državnim i inim tjelima koja imaju javne ovlasti kao i pravo iz odredbe članka 14. stavka 2. Ustava o jednakosti svih pred zakonom, te pravo iz odredbe članka 19. stavka 2. Ustava, kojom se jamči sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravne vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti.

Propis NN 8/2001 • Slijedom iznijetog, Upravni sud povrijedio je i zajamčeno načelo zakonitosti iz članka 118. stavka 3. Ustava.
Propis NN 8/2001 • Stoga je, primjenom odredbe članka 69. i 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), odlučeno kao u izreci.
Propis NN 8/2001 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Velimir Belajec, Marijan Hranjski, Petar Klarić, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući povodom prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti drugog propisa, na sjednici održanoj dana 17. siječnja 2001. godine, donio je
Propis NN 8/2001 • Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odredbe članka 5. Odluke o komunalnoj naknadi (»Glasnik Grada Zadra«, broj 7/00).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 8/2001 • 1. Vladislav Tomčuk iz Zadra, podnio je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odredbe članka 5. Odluke o komunalnoj naknadi (»Glasnik Grada Zadra«, broj 7/00, u daljnjem tekstu: Odluka).
Propis NN 8/2001 • »Utvrđuje se koeficijent namjene nekretnina (Kn), kako slijedi:
Propis NN 8/2001 • – za poslovni prostor proizvodnih djelatnosti koeficijent 4,50
Propis NN 8/2001 • Za građevinsko zemljište koje služi u svrhu obavljanja poslovne djelatnosti utvrđuje se koeficijent namjene u iznosu od 10% pripadajućeg koeficijenta namjene koji je određen za poslovni prostor«.
Propis NN 8/2001 • 2. Predlagatelj osporava navedenu odredbu članka 5. Odluke u dijelu koji se odnosi na utvrđivanje koeficijenta namjene nekretnina »prema djelatnostima za lučki prostor«.
Propis NN 8/2001 • U svom podnesku predlagatelj navodi definicije »luke« i »lučkog područja« iz Zakona o morskim lukama i Pomorskog zakonika. Utvrđuje da su određenja luka i lučkog područja suglasna članku 52. stavku 1. Ustava »po kojem morskoj obali pripada osobita zaštita Republike Hrvatske«, a – temeljem članka 51. stavak 1. Pomorskog zakonika – pomorsko dobro je, napominje predlagatelj, rex extra commercium, što su zasade rimskog prava, sadržane i u Justinijanovim »Institucijama«. Unatoč tome, navodi predlagatelj, korištenje pomorskog dobra ogleda se u dodjeli koncesije »koja nije puka naknada veće se njome stiče pravo gospodarskog korištenja, što je ekonomska kategorija i nije u suprotnosti stavku 1. čl. 51. Pomorskog zakonika, već je u funkciji zaštite pomorskog dobra (...). Koncesijom se ostvaruje gospodarska svrha temeljem koje se ona dodjeljuje, zasniva, ugovara, ali i funkcija osobite zaštite iz čl. 52. st. 1. Ustava«, koja se zaštita također provodi i »osnivanjem lučkih uprava«.
Propis NN 8/2001 • S obzirom na sadržaj tog dijela podneska, Sud utvrđuje da on ne sadrži nikakav prijedlog za ocjenu ustavnosti i zakonitosti osporenog dijela Odluke.
Propis NN 8/2001 • Na kraju podneska predlagatelj ističe sljedeće: »U definiciji pomorskog dobra nigdje se ne spominje: neizgrađeno građevinsko zemljište ili izgrađeno građevinsko zemljište, već je riječ o izgrađenim i neizgrađenim obalama, lukobranima (...), što je apsolutno nespojivo s čl. 19. st. 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu.« Nadalje, »uočljiv je nedostatak i žlučkog prostoraž kojega Gradsko vijeće Grada Zadra uvodi kao kategoriju koju ne poznaje niti Zakon o komunalnom gospodarstvu, na kojega se donosilac podzakonskog akta poziva, a niti bilo koji od zakona citiranih u ovom prijedlogu« (to jest, Pomorski zakonik i Zakon o morskim lukama).
Propis NN 8/2001 • 3. Temeljeći se na prethodnim navodima, predlagatelj smatra da je osporena odredba članka 5. Odluke, koja se odnosi na lučki prostor, suprotna odredbi članka 5. stavka 1. točke 31. Pomorskog zakonika (»Narodne novine«, broj 17/94, 74/94 i 43/96), odredbi članka 19. stavka 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, broj 36/95, 70/97, 128/99 i 57/00), te odredbi članka 2. stavka 1. točke 1. i 4. Zakona o morskim lukama (»Narodne novine«, broj 108/95). Smatra da je osporena odredba Odluke stoga u suprotnosti s odredbom članka 52. stavka 1. Ustava.
Propis NN 8/2001 • 4. Gradsko vijeće Grada Zadra donijelo je osporenu Odluku na sjednici, održanoj 29. rujna 2000. godine, temeljem članka 20. stavka 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu i članka 14. Statuta Grada Zadra (»Glasnik Grada Zadra«, broj 4/94).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 32/01, Broj 57/98, Broj 96/03, Broj 33/07, Broj 97/08, Broj 148/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled