PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 12/1997 • - vlastiti je prijevoz obično pomoćna djelatnost (u skladu sa svim kriterijima);
NN 12/1997 • - prodaja vlastitih proizvoda pomoćna je djelatnost zbog općeg pravila da nije moguće proizvoditi bez prodaje. Međutim, ako je moguće identificirati maloprodaju unutar proizvodnoga poduzeća (direktna prodaja krajnjem korisniku), što može biti npr. lokalna
NN 12/1997 • 2. Opće je pravilo, budući da proizvodni proces obično nije moguć bez pomoćnih djelatnosti, da te pomoćne djelatnosti ne smiju biti posebno izdvojeni entiteti, čak iako se obavljaju u posebnim pravnim jedinicama ili na posebnim mjestima, iako vode odvojeno računovodstvo. Pomoćne djelatnosti ne uzimaju se u obzir pri razvrstavanju entiteta koji ih obavljaju. Najbolji je primjer entiteta koji obavlja pomoćne djelatnosti glavni upravni odjel ili registrirani ured.
NN 12/1997 • 3. Ako se pomoćne djelatnosti obavljaju u korist samo jednog entiteta, te djelatnosti i utrošena sredstva predstavljaju sastavni dio djelatnosti i sredstava te jedinice. Međutim, ako se djelatnosti statističke jedinice i odgovarajuće pomoćne djelatnosti ne obavljaju na istom zemljopisnom području (definirano prema zonama za potrebe statističkih istraživanja), preporučljivo je posebno prikupiti dodatne podatke o tim jedinicama za kategorije podataka koji moraju biti raspoređeni po zemljopisnim područjima, čak iako jedinice obavljaju samo pomoćne djelatnosti.
NN 12/1997 • 4. Ako se pomoćne djelatnosti većinom obavljaju i u korist dviju ili više jedinica prema vrsti djelatnosti, troškovi tih pomoćnih djelatnosti moraju se raspodijeliti na sve jedinice prema vrsti djelatnosti za koje se obavljaju. Ako su podaci o razmjeru troškova za svaku posebnu djelatnost raspoloživi, troškovi se moraju rasporediti prema tome. Međutim, ako nema tih podataka, troškovi pomoćnih djelatnosti moraju se rasporediti u glavnu i sporedne djelatnosti, proporcionalno vrijednosti outputa umanjenoj za međufazne troškove, isključujući troškove samih pomoćnih djelatnosti. Ako je ova metoda u praksi prekomplicirana, troškovi pomoćne djelatnosti jednostavno se mogu rasporediti proporcionalno vrijednosti outputa.
NN 12/1997 • 5. Ako su pomoćne djelatnosti organizirane tako da su namijenjene za dva ili više entiteta u poduzeću s više jedinica, one mogu činiti skupinu pomoćnih djelatnosti na pojedinoj lokaciji. U ovom slučaju, na isti način kao što je poželjno potpuno obuhvatiti određene djelatnosti, čak iako se one obavljaju nezavisno ili ih obavljaju entiteti koji obavljaju isključivo pomoćne djelatnosti (kao npr. računalne usluge), korisno je dozvoliti dodatno razvrstavanje po djelatnostima. Za tu svrhu pomoćni entiteti mogu biti razvrstani prema djelatnostima koje oni obavljaju, kao i prema djelatnosti jedinice kojoj pripadaju.
NN 12/1997 • 6. Moguće je da neka djelatnost u početku bude pomoćna, a kasnije počne prodavati usluge drugim entitetima. Takva djelatnost može se razviti do te mjere da prestaje biti pomoćna djelatnost i mora se smatrati jednom od glavnih ili sporednih djelatnosti entiteta. Jedini način određivanja djelatnosti kao pomoćne, glavne ili sporedne, je ocjenjivanje njezine uloge u poduzeću kao cjelini.
NN 12/1997 • Tablica 3. SINOPTIČKA TABELA JEDINICA PREMA DJELATNOSTI I LOKACIJI
NN 12/1997 • Statističke jedinice razvrstavaju se prema NKD-u. Kod interpretacije NKD-a treba se koristiti dodatnim objašnjenjima NKD-a, tablicama pretvorbe, klasifikacijom KPD-om, Carinskom tarifom RH4 itd.
NN 12/1997 • Svaka se jedinica razvrstava na temelju djelatnosti koje obavlja. U nekim slučajevima jedinica se ne može razvrstati bez uzimanja u obzir njezinih veza s drugim jedinicama.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 12/1997 • Jedinice se razvrstavaju do najdetaljnije razine djelatnosti NKD-a (razina podrazreda).
NN 12/1997 • Jedinice treba razvrstati prema kategoriji koja najbolje opisuje njezinu djelatnost, uzimajući u obzir ne samo strukturu outputa već i strukturu inputa, kao i proizvodni proces.
NN 12/1997 • Razvrstavanje jedinice po djelatnosti određeno je položajem u NKD-u, u koji je uključena njezina glavna djelatnost. Glavna je djelatnost neke jedinice ona u kojoj je ostvaren najveći udjel u bruto dodanoj vrijednosti, prema troškovima čimbenika te jedinice. Ukoliko na razini podrazreda neka djelatnost ima udjel veći od 50 % dodane vrijednosti, ona određuje i razvrstavanje te jedinice. U svim drugim slučajevima treba primijeniti pravila razvrstavanja prema kojima se razvrstavanje provodi u fazama, top down metodom (vidi Primjer uz ovu točku).
NN 12/1997 • U praksi često nije moguće dobiti podatke o dodatnoj vrijednosti. Tada glavnu djelatnost treba odrediti prema slijedećim raspoloživim kriterijima:
NN 12/1997 • - bruto output jedinice, koji se može pridodati robama ili uslugama za svaku pojedinu djelatnost koju obavlja
NN 12/1997 • - vrijednost prodaje skupina proizvoda za pojedine djelatnosti, kao aproksimacija njihovog bruto outputa.
NN 12/1997 • - plaće i nadnice, koje se mogu pridodati različitim djelatnostima; međutim, ukoliko je neka djelatnost kapitalno intenzivna, a plaće i nadnice predstavljaju relativno mali udjel u ukupnoj dodanoj vrijednosti, uzima se u obzir vrijednost materijalne imovi
NN 12/1997 • - zaposlenost u pojedinim djelatnostima, prema udjelu zaposlenih u tim djelatnostima jedinice.
NN 12/1997 • Određivanje glavne djelatnosti izvještajne jedinice TOP DOWN metodom:
NN 12/1997 • 1. Navedite djelatnosti koje obavlja jedinica, dajući svakoj od njih na razini odgovarajućeg podrazreda NKD-a udjel u dodanoj vrijednosti ili neku drugu relevantnu mjeru, ako se dodana vrijednost ne može izračunati (vidi toč. 6.6) za posljednje 12-mjesečno razdoblje.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 63/92, Broj 125/08,
Broj 173/03, Broj 48/09,
Broj 88/01, Broj 55/90
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE